Chury anielskie Inicjacja.txt

(9 KB) Pobierz
Anielskie zastępy. 




Aniołowie 


Angeloi  greckie posłańcy

Aniołowie posiadajš cechy posłańców, oraz nawišzujš relacje z rzeczami tego wiata, przekazujšc człowiekowi tajemnicę Boga  przekonuje Pseudo-Dionizy.

Przedstawiani bywajš z diademem na głowie. Trzymajš instrumenty muzyczne. Niekiedy noszš szaty liturgiczne. Tak jak Archaniołowie, sš bardziej niż pozostałe anioły zwróceni ku człowiekowi.





Archaniołowie




Archangeloi  od greckiego archai pierwsi i angeloi posłańcy

Słowo archanioł występuje bardzo rzadko w Pimie więtym. Chóry te, jak pisze Pseudo-Dionizy sš heroldami bożych wyroków i posiadajš cechy właciwe dla księstw oraz aniołów.

Przedstawiani sš jako wojownicy lub w strojach diakońskich.






Księstwa "Archaii" 





Archai  greckie pierwsi

Nazywane też zwierzchnociami.

Imię księstw, według Pseudo-Dionizego, wskazujš na hegemonię tych aniołów podobnš do Boga. Sš oni opiekunami religii, troszczš się o ludy i narody. Przypisuje sie im bycie duchami osobowoci  dzięki nim w pewnych okresach na ziemi pojawiły się wyranie okrelone osobowoci ludzkie. Jest oczywiste, pisze Steiner, że zadania ziemskie muszš być wykonywane przez poszczególnych ludzi  jak Karol Wielki czy Luter  ale wszystko, co zdarzyło się na ziemi, zostało już wczeniej pomylane w taki sposób, aby zachować harmonijnš relację z ewolucjš ziemskš; do tego włanie służš archai.

Artyci ukazujš ten chór w postaciach ksišżšt, na zbroje majš narzucone szaty ksišżęce, a na głowach korony. W dłoniach miecz lub berło. 




Zastępy 





Exousia  greckie słowo oznaczajšce potęgi

Nazywane też Mocami lub Władzami.

W Hierarchii niebianskie Pseudo-Dionizego imię Zastępy oznacza inteligencje niebiańskie drugiej hierarchii, które wznoszš się ku sprawom boskim, prowadzšc za sobš istoty niższe. Zastępy majš też władzę nad demonami. Aniołowie z tego chóru jawiš się w szatach liturgicznych, często trzymajš naczynia liturgiczne. Lilie w ich dłoniach przywołujš mękę pańska, w której szczególnie uczestniczyli. 






Potęgi 







Dynamies  greckie moce, po łacinie zwane Virtutes  cnoty.

Zwane też Mocami lub Cnotami.

Pseudo-Dionizy umiecił tych aniołów w drugiej hierarchii, która otrzymuje boskie wiatło i przekazuje je duszy ludzkiej. w. Hildegarda opisuje je  Majš głowy jak ludzie, a chmura koloru żelaza osłania je od ramion w dół.

Od XIV wieku artyci zachodni przedstawiajš ten chór zawsze pod postaciš aniołów  fresk z kocioła Santa Maria Novella we Florencji autorstwa Andrea de Firenze; cykl malowideł Giotta w kaplicy Scoveginich w Padwie; Alegoria Dobrych Rzšdów Lorenzettiego w Palazzo Pubblico w Sienie; reliefy Agostina di Duccio w Tempio Malatestiano w Rimini; piętnastowieczna seria kart tarota z wyobrażeniami potęg zwana tarocchi Mantegni

Potęgi przedstawiane sš z buławami, mieczami, w rycerskich zbrojach.






Serafiny 





Serafim  hebrajskie słowo płonšcy.

W Biblii mówi się o serafinach, szecioskrzydłych istotach, tylko w wizji Izajasza: Serafiny stały ponad, każdy z nich miał po szeć skrzydeł; dwoma zakrywał swš twarz, dwoma okrywał swe nogi a dwoma latał (Iz 6,2); dookoła i wewnštrz sš pełne oczu i nie majš spoczynku, mówišc dniem i nocš: więty, więty, więty, Pan Bóg wszechmogšcy, Który był i Który jest, i Który przychodzi (Ap 4,Cool. Stšd w tradycji żydowskiej serafini piewajš po hebrajsku Kadysz.

W etiopskiej Księdze Enocha serafini wraz z kerubim i ofanim sš duchami, które wcišż czuwajš wokół tronu bożego (HenEt 61,10; 71,7). W innym apokryfie, Apokalip­sie Mojżesza (w. 37), mówi się, że kiedy umarł Adam, jeden z szecioskrzydłych se­rafinów zaprowadził go do wód Acherontu, umył go trzy razy i przywiódł przed obli­cze Boga. W

W Nowym Testamen­cie serafini nie zostali nigdzie wymienieni wprost. Sporna jest interpretacja czterech zwierzšt Apokalipsy, z których każde ma szeć skrzydeł i jest pełne oczu ,  mogš one być serafinami, cherubinami lub sym­bolicznymi wyobrażeniami czterech ewan­gelistów.

Pseudo-Dionizy twierdzi, że działalnoć intelektualna serafinów skupio­na jest na porzšdku wszechwiata i opatrz­noci Bożej.

Serafini sš przedstawiani w różny sposób: zwykle jako czerwone twarze oto­czone szecioma skrzydłami - jak na przy­kład w mozaikach baptysterium we Floren­cji, lub sš aniołami, które siedzš na skale, trzymajšc berło lub glob - jak w baptyste­rium San Marco w Wenecji. Serafiny sš ogniem mylšcym, dlatego w sztuce zarezerwowano dla nich kolor złota i purpury. 






Cherubiny 



Kerubim - hebrajskie słowo, liczba mnoga od kerub, pochodzšce od akadyjskiego karibu - modlšcy się.

Cherubiny sš pierwszymi aniołami wymienionymi w Biblii, spotykamy ich w raju, potem na złotej Arce Przymierza, w wištyni Salomona.

Według Pseudo-Dionizego cherubini tworzš zastęp istot wielookich. W opisach biblijnych majš cztery skrzydła lub więcej. Patrzyłem, a oto wiatr gwałtowny nadszedł od północy, wielki obłok i ogień płonšcy, a ze rodka promieniowało co, jakby połysk stopu złota ze srebrem. Po rodku było co, co było podobne do czterech istot żyjšcych. Oto ich wyglšd: miały one postać człowieka. Każda z nich miała po cztery twarze i po cztery skrzydła... Miały one pod skrzydłami ręce ludzkie po swych czterech bokach... Skrzydła były rozwinięte ku górze; dwa przylegały wzajemnie do siebie, a dwa okrywały ich tułowie (Ez 1,4  6.8.11). Cherubiny przyjmujš również postać człowieka, lwa, wołu, orła. Czasami przypominajš asyryjskie karibu, których posšgi strzegły babilońskich pałaców. Ezechiel przywołuje ich obraz, jako rydwan Boży

Przypuszczalnie hebrajscy kerubim zostali zainspirowani niezwykłymi uskrzydlonymi rzebami asyro-babilońskimi majšcymi ciało byka, sfinksa lub orła, głowę za lwa, człowieka lub gryfa, które stawiano jako strażników pałaców i wištyń. Dopiero od wizji proroka Ezechiela  który wprowadza całkiem nowe elementy w stosunku do wczeniejszej tradycji skrystalizowała się ich kanoniczna" ikonografia. Istoty, które ukazały się prorokowi, miary postać człowieka, a każda z nich cztery twarze  człowieka, lwa, wołu i orła, cztery skrzydła, dwa rozpostarte do góry i dwa złożone u dołu, usiane oczami. Pod skrzydłami miały ręce ludzkie, nogi proste, ale stopy podobne do stóp cielca, błyszczšce niczym wypolerowany bršz.

W ikonografii przedstawiani byli jako upierzone i połšczone ze sobš koła. Niektórzy artyci, odwołujšc się do wypowiedzi w. Tomasza z Akwinu, ukazywali cherubiny trzymajšce w dłoniach otwarte księgi  znak pełni posiadanej wiedzy. 




Panowania 



Panowania, według Pseudo-Dionizego, zapobiegajš opanowaniu wiata przez Szatana.







Trony 



Tronoi  greckie słowo oznaczajšce trony

W dziele Hierarchia niebiańska Pseudo-Dionizy twierdzi, że imię tronów oznacza, że znajdujš się ponad wszelkimi sprawami ziemskimi, nie doznajšc skażenia nimi. Rozmieszczone wokół Najwyższego uzyskujš boskš iluminację w stanie całkowitego pozbawienia namiętnoci. Tomasz z Akwinu definiuje trony jako zwierciadła i w kochaniu wirujšce koła, w których odbija się boski sšd.

Artyci na przestrzeni wieków przedstawiali trony w skrajnie różny sposób. Na mozaice w baptysterium San Marco w Wenecji przedstawiono ukoronowanego anioła siedzšcego na gwiezdnym dysku. Freski Guarienta z Musei Civici w Padwie ukazujš aniołów siedzšcych w koncentrycznych kręgach tęczy, z gałšzkami lilii i globami w rękach. Prostsze przedstawienie w baptysterium florenckim wyobraża anioła trzymajšcego w ręce błękitnš mandrolę. W ikonografii przedstawiane były również z wagami w rękach  symbolem sprawiedliwoci. 

Ikonografia ubiera tych aniołów w królewskie szaty. Dzierżš berła i królewskie jabłka  symbole władzy nad wiatem  lub laski i kule z napisem IC XC 










 Forma inicjacji
Posiadam uprawnienia do inicjacji we wszystkie przedstawione na powyższej stronie systemy.

Szczegóły okrelajšce warunki inicjacji w poszczególny system, zawarte sš w każdym z załšczników znajdujšcych się w konkretnej kategorii.

Inicjacje odbywajš się zarówno na odległoć jak i poprzez kontakt bezporedni.

Osoby które ukończyły kurs Usui Reiki 2 stopnia bšd inne systemy zajmujšce się pracš z energiš,  z pewnociš wiedzš że tak czas,  jak i sama przestrzeń - naprawdę nie istniejš.
Energię można przesłać nie tylko w  inne miejsce na wiecie, ale i też w inny czas.
Dlatego niektóre inicjacje wykonuję niebezporednio ( na odległoć )
Taka forma przekazu jest dla odbiorcy  dużym  ułatwieniem,-  zważywszy że,  by przejć inicjację bezporedniš  (czyli z moim FIZYCZNYM udziałem ) musiał/a by do mnie przyjechać.  Co w niekiedy jest niektórych osób sporym problemem.
Wiedz że nie jest dla mnie przeszkodš  sytuacja gdy np.  ja znajduję się w Polsce  a Ty w Norwegii, bšd innym zakštku naszej ziemi.
  Dla duchowej energii nie ma ograniczeń.  

Inicjacja na odległoć jest tak samo skuteczna,  a może nieraz i skuteczniejsza niż bezporednia.  Piszę tak dlatego że przyjmujšc inicjację u siebie w domu, w znajomym  ci otoczeniu, tam gdzie czujesz się bezpiecznie i jeste w stanie zapewnić sobie warunki jakie tobie odpowiadajš. Otwierasz się na energię nieco bardziej.
Jeste w stanie przeżyć inicjację wewnętrznie  głębiej.  Niejako w zwišzku z tym, w ostatnich 80 latach ukazało się na ziemi wiele systemów które już od samego poczštku zakładały inicjacje bez fizycznej obecnoci osoby inicjujšcej.


Sama forma inicjacji ma następujšcy kształt:
Po ustaleniu formy jak  czasu przekazania odpowiedniej  sumy za konkretny system, umawiamy się co do terminu  czyli dnia i godziny w której inicjacje przeprowadzę. 

Kontakt maiłem bšd telefonicznie.
W danej godzinie siadasz w wygodnej...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin