rozwój inteligencji emocjonalnej. 7 kroków do wewnętrznej przemiany full.pdf
(
16018 KB
)
Pobierz
Idź do
Rozwój inteligencji emocjonalnej.
7 kroków do wewnêtrznej
przemiany
Autorzy: Patrick E. Merlevede, Denis Bridoux,
Rudy Vandamme
T³umaczenie: Julia Szajkowska
ISBN: 978-83-246-1256-7
Tytu³ orygina³
u:
7 Steps to Emotional Intelligence
Format: B5, stron: 416
Przykładowy
rozdział
Spis treści
Katalog ksiazek
Nowości
Bestesllery
Wczuj siê w swoje ¿ycie
Rozpoznawaj i kontroluj emocje w³asne oraz innych ludzi
Uzyskaj swobodny dostêp do emocji, które Ci pasuj¹
Zmotywuj siê
Zadawaj w³aœciwe pytania
Naucz siê stosowaæ programowanie neurolingwistyczne w modelowaniu zachowañ
Wykorzystuj inteligencjê emocjonaln¹ w ¿yciu prywatnym oraz zawodowym
Inteligencja emocjonalna jest z³o¿onym systemem zachowañ, predyspozycji, wierzeñ
i wartoœci, które pozwalaj¹ Ci skutecznie realizowaæ w³asn¹ wizjê samego siebie,
postawione cele, zawodowe ambicje i prywatne marzenia. Wysoki wspó³czynnik EQ
umo¿liwia doskona³e okreœlanie nastrojów, uczuæ i innych stanów ducha, zmienianie ich
oraz wywo³ywanie tylko tych po¿¹danych. Jest to niezbêdne do rozpoznawania emocji
innych ludzi oraz budowania pozytywnych relacji z otoczeniem.
Nowatorski podrêcznik, który trzymasz w rêku, tak ró¿ni siê od s³awnego dzie³a Daniela
Golemana oraz innych ksi¹¿ek i prac na temat inteligencji emocjonalnej, jak program
motoryzacyjny od kursu prawa jazdy. Czym jest sucha wyk³adnia bez obrazowych
przyk³adów i sposobów zastosowania jej w Twoim przypadku? Oprócz opisania
solidnych teoretycznych podstaw, które mog¹ byæ pomocne nawet podczas zajêæ na
wyspecjalizowanych kierunkach, autorzy Rozwoju inteligencji emocjonalnej postanowili
pomóc Ci we wprowadzeniu w ¿ycie wszystkich tych zagadnieñ. Stworzyli szereg
æwiczeñ oraz praktyczny 14-dniowy program zdobywania m¹droœci emocjonalnej.
Dziêki zdobyczom nauki oraz praktyce psychoterapeutów i trenerów ksi¹¿ka ta
wykorzystuje techniki neurolingwistyczne — takie jak bramy, kotwice, rytua³y, poziomy
logiczne i inne — w celu pokazania, jak nale¿y zarz¹dzaæ w³asnymi stanami emocjonalnymi
oraz jak mo¿na m¹drze wykorzystaæ wiedzê do zarz¹dzania innymi ludŸmi i relacjami
z nimi.
Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
Zamów cennik
Zamów informacje
o nowościach
Wydawnictwo Helion SA
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: sensus@sensus.pl
Spis treści
O autorach ..................................................................................................................9
Podziękowania ........................................................................................................13
Słowo wstępne ........................................................................................................15
Co znajduje się w książce i jak z niej korzystać ...............................................17
Wprowadzenie .........................................................................................................21
Czym jest inteligencja? ...........................................................................................22
Założenia przyjęte w tej książce ............................................................................29
Podstawowe emocje — zrozum siłę uczuć .........................................................39
Gospodarowanie własnymi emocjami .................................................................39
Emocje, zdrowie i dobre samopoczucie ...............................................................43
Lekcja 1: Poradź sobie z własnymi emocjami ...................................................49
Wstęp — wołanie o odpowiedzialność za własne życie ...................................50
Splatanie emocji i doświadczenia .........................................................................53
Asocjacja i dysocjacja ..............................................................................................65
Przypadki ..................................................................................................................76
Ćwiczenia do tej lekcji ............................................................................................86
Lekcja 2: Poziomy doświadczenia i porozumiewania się ...............................93
Wprowadzenie — poziomy Twojego funkcjonowania ....................................94
Podstawowy model neurologicznych poziomów doświadczenia ..................95
Znaczenie emocji ...................................................................................................107
Potęga przekonań emocjonalnych .....................................................................117
Jak podnieść swoją inteligencję emocjonalną,
stosując zasadę poziomów logicznych? .......................................................120
Dodatek do lekcji 2. Teoria kryjąca się za modelem ........................................127
Ćwiczenia do tej lekcji ..........................................................................................130
Lekcja 3: Zaplanuj swój sukces ..........................................................................137
Wprowadzenie — modele efektywności ...........................................................138
Model TOTE — struktura elastycznych planów ..............................................141
Wnioski — kilka rad dotyczących rozwoju emocjonalnego ..........................162
Zastosowanie nr 1. Dzielenie celów z innymi ludźmi .....................................163
Zastosowanie nr 2. Oczekiwania i struktura szczęścia ....................................166
Ćwiczenia do tej lekcji ..........................................................................................171
5
Lekcja 4: Dowiedz się, jak postrzegasz świat
i jak możesz panować nad tym, co Tobą kieruje .......................... 177
Wprowadzenie ...................................................................................................... 178
Systemy reprezentacji — w jaki sposób człowiek tworzy
swój wewnętrzny świat? ................................................................................ 179
Submodalności — w jaki sposób kształtujesz własną rzeczywistość? ......... 191
Inteligencja emocjonalna a stosowanie struktury
subiektywnego doświadczenia ..................................................................... 198
Wnioski — tworzenie struktury Twojego subiektywnego doświadczenia ... 203
Metaprogramy — filtry Twoich myśli ............................................................... 204
Wnioski — wzorce Twoich emocji ..................................................................... 232
Ćwiczenia do tej lekcji .......................................................................................... 234
Lekcja 5: Inteligencja emocjonalna w firmie .................................................. 241
Pozycje percepcyjne — zrozumienie dla siebie i innych ............................... 242
Projekcja — czego możesz dowiedzieć się o sobie dzięki irytacji? ............... 252
Model jakościowej współpracy ........................................................................... 254
Spójrz na swój związek z innej perspektywy .................................................. 259
Relacje towarzyskie — w jaki sposób wprowadzasz emocje
do swoich metod porozumiewania się? ...................................................... 264
Ćwiczenia do tej lekcji .......................................................................................... 269
Lekcja 6: Zadawaj właściwe pytania ................................................................ 273
Kontrprzykład — czego NIE robić ..................................................................... 274
Wprowadzenie ...................................................................................................... 275
Model podstawowy — trzy handlowe zasady „dobrego pytania” .............. 280
Metamodel — pytania w radzeniu sobie z emocjami ..................................... 288
Ćwiczenia do tej lekcji .......................................................................................... 307
Lekcja 7: Odnoś sukcesy w relacjach z samym sobą i z innymi ................. 317
Wprowadzenie — maestria budowania i utrzymywania związku .............. 318
Sztuka kalibracji — czego możesz dowiedzieć się z mowy ciała .................. 321
Nawiąż dobry kontakt z samym sobą ............................................................... 330
Nawiązywanie dobrego kontaktu z czyimiś myślami i doświadczeniami .... 331
Dobry kontakt z innymi — jak go osiągnąć? .................................................... 332
Skąd wiesz, że nawiązałeś dobry kontakt? ....................................................... 337
Poziomy dobrego kontaktu ................................................................................. 340
Zastosowania ......................................................................................................... 345
Wniosek — zdolności obserwacyjne kluczowym składnikiem
Twojej inteligencji emocjonalnej .................................................................. 352
Ćwiczenia do tej lekcji .......................................................................................... 354
6
Wnioski: ustalanie połączeń, zyskiwanie mądrości emocjonalnej .............357
Nowe zdolności emocjonalne ..............................................................................357
Tworzenie pełnego modelu kompetencji ..........................................................360
Kilka ćwiczeń na koniec .......................................................................................366
Rekapitulacja .........................................................................................................369
Poza inteligencję emocjonalną ............................................................................369
Wniosek — od inteligencji emocjonalnej do mądrości emocjonalnej ..........372
14-dniowy program: Lista zajęć na nadchodzące dwa tygodnie .................375
Bibliografia i dalsza lektura ................................................................................377
Przegląd literatury poświęconej neurolingwistyce ..........................................377
Pozostałe źródła .....................................................................................................382
Internet ....................................................................................................................384
Rozwiązania ćwiczeń ...........................................................................................385
Dodatek A: Programowanie neurolingwistyczne ..........................................387
Dodatek B: Wykorzystanie metaprogramów w rekrutacji i zarządzaniu ....393
Słowniczek .............................................................................................................399
Skorowidz ..............................................................................................................407
7
Lekcja 5:
Inteligencja emocjonalna
w firmie
„Człowiek zawsze stanowił największą zagadkę ludzkości”.
Alfred Korzybski
Cele
●
Rozwiniesz poziom empatii przez poznanie modelu pozycji per-
cepcyjnych
1
.
●
Nauczysz się patrzeć na świat oczyma innych ludzi, z którymi
będziesz chciał się porozumiewać.
●
Zdobędziesz pełen ogląd sytuacji, patrząc na całość pod różnymi
kątami.
●
Nauczysz się korzystać z uzyskanej perspektywy, aby reagować
odpowiednio w potencjalnie konfliktowych sytuacjach, mając do
dyspozycji więcej danych na temat struktury uwikłanych w nią
związków.
Założenia neurolingwistyczne
W rozdziale tym przyjmiemy następujące założenia neurolingwistyczne:
●
Mapa nie jest terenem. Każdy człowiek patrzy na świat przez swoje oso-
biste filtry, kierując się własnym doświadczeniem życiowym.
●
Każde zachowanie jest najlepszym możliwym wyborem dostępnym w danej
chwili. Jeśli człowiek byłby świadom istnienia „lepszego zachowania”,
zgodnego z jego standardami, to zdecydowałby się właśnie na nie.
●
Związki tworzą systemową całość. Znaczenie sposobu porozumiewania
się, z jakiego korzystasz, opiera się na reakcjach, jakie wywołuje on
w innych ludziach. Aby zmienić czyjeś zachowanie, musisz najpierw
wprowadzić zmiany we własnym.
●
Najbardziej elastyczny element systemu kontroluje cały system.
1
W neurolingwistyce posługujemy się pojęciami: „pierwsza, druga, trzecia, czwarta pozycja i meta-
pozycja”. Pojęcia te wyjaśnimy w dalszej części lekcji.
241
Plik z chomika:
twojtrener
Inne pliki z tego folderu:
mba. kompendium pełna wersja.pdf
(7082 KB)
uniwersytet donalda trumpa. przedsiębiorczość full.pdf
(9031 KB)
Gabriele Dietrich typologia-osobowosci,-czyli-slow-kilka-o-cholerykach-i-innych-temperamentach full version.pdf
(4645 KB)
3ds max 2009. biblia ebook.pdf
(21340 KB)
po-prostu-excel-2003-pl full.pdf
(64588 KB)
Inne foldery tego chomika:
- Kurs Fotografii Olimpus
[MUZYKA ORIENTALNA]
~~ MP3 Klubowe ~~
►►SKŁADANKI CZERWIEC 2013
◆ Magia kłamstwa - Sezon 3 PL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin