Cele główne:
· komunikacyjne budowanie relacji między rówieśnikami a dorosłymi,
· stwarzanie okazji do poznania siebie i innych,
· wspólne zabawy w poczuciu bezpieczeństwa,
· wzajemna akceptacja w oparciu o życzliwe odnoszenie się do innych dzieci.
Cele operacyjne:
Dziecko:
· naśladuje głosem i ruchem zwierzątka w czasie zabaw,
· wykonuje proste polecenia nauczycielki,
· umie zaakceptować kolegów i współdziałać w grupie,
· przeżywa radość z działania w grupie.
Pomoce:
· zabawki przyniesione z domu oraz przygotowane przez nauczycielkę,
· szablony kwiatów,
· papier kolorowy,
· klej,
· nożyczki,
· kolorowe pisaki.
Przebieg:
· Zabawa „Laleczka wita dzieci”.
Jestem Ania, bardzo chciałabym poznać wasze imiona.Dzieci siedzą w kręgu na krzesełkach. Nauczycielka przedstawia się laleczce, następnie przekazuje laleczkę dziecku siedzącemu obok. W zabawie biorą udział także rodzice.
· Zabawa „Czy laleczka jest podobna do Ciebie?”
Nauczycielka ustawia laleczkę twarzą do dziecka i proponuje:pokaż oczy lalki; ty masz oczy i lalka ma oczy;pokaż nos itp. (w ten sposób każde dziecko zostaje włączone do zabawy, nazywając i wskazując poszczególne części ciała).
· Moja ulubiona zabawka. Na środku dywanu nauczycielka rozkłada zabawki – dzieci opowiadają o swoich zabawkach, mówią, dlaczego lubią się nimi bawić. Nauczycielka pokazuje wybrane zabawki, dzieci słuchają wydawanych przez nie dźwięków i próbują je naśladować: np. samochód, traktor, pies, płacz laleczki itp.
· Zabawa przy piosence „Luli lalko”. Dzieci biegają po sali przy akompaniamencie w rytmie ósemek wykonywanym na dowolnym instrumencie. Gdy usłyszą melodię kołysanki zanuconą przez nauczycielkę, zatrzymują się, stają w rozkroku i kołyszą z nogi na nogę, naśladując usypianie lalki.
· Pożegnanie.
· Zadanie dla rodziców: na następny dzień przynosimy kolorowy balonik.
tosiu08