KWESTIONARIUSZ ANKIETY DLA Nauczyciela-Współpraca rodziców z placówka oświatową dziecka.pdf

(128 KB) Pobierz
339172771 UNPDF
KWESTIONARIUSZ ANKIETY DLA NAUCZYCIELI
Ankieta jest anonimowa i przeznaczona tylko do celów badawczych.
Informacje, które pragnę od Pani(a) uzyskać zostaną wykorzystane do pracy
magisterskiej na temat współpracy rodziców ze szkołą . Bardzo proszę o
dokładne i kompletne wypełnienie ankiety oraz szczere udzielenie odpowiedzi
(właściwą odpowiedź należy podkreślić lub udzielić krótkiej odpowiedzi w
formie pisemnej).
Za udzielenie informacji i wypełnienie ankiety serdecznie dziękuję.
1.Płeć: mężczyzna, kobieta
2.Staż pracy:
- do 5 lat pracy
-6-10 lat pracy
-11-15 lat pracy
-16-20 lat pracy
-21-25 lat pracy
-26-30 lat pracy
-31-35 lat pracy
3. Posiadane kwalifikacje:
-tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym
- tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego
- tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym
- tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego
-dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego lub nauczycielskiego kolegium
języków obcych
-pozostałe kwalifikacje
4.Stopień awansu zawodowego:
-nauczyciel stażysta
-kontraktowy
-mianowany
1
-dyplomowany
-inni nauczyciele
5.Liczba dzieci w rodzinie? ……………………………………………………..
6.Jak często w ciągu roku odbywają się zebrania grupowe z rodzicami?
-jeden raz w roku
-dwa razy w roku
-trzy razy w roku
-cztery razy w roku
-według potrzeb
-inna liczba (proszę podać) ………………………………………
7.Jak często odbywają się kontakty indywidualne Pan(i) z rodzicami?
-codziennie
-raz w tygodniu
-raz w miesiącu
- w czasie zebrań grupowych (wywiadówek)
- w zależności od potrzeb
-w cale
8.Jak często w ciągu roku odbywają się imprezy szkolne( uroczystości) z
udziałem rodziców ?
-3-4 razy w roku
-wcale
-inna liczba( jaka?) ………………………………………………..
9.Jak ocenia Pan(i) wzajemną współpracę z rodzicami?
-bardzo dobrze
-dobrze
-raczej dobrze
-trudno powiedzieć
-źle
Dlaczego?
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
2
……………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….
10.Od czego, według Pana(i) zależy częstotliwość kontaktów rodziców ze
szkołą?
-od inicjatywy nauczyciela
- od inicjatywy rodziców
-od atrakcyjności form współpracy
-inne przyczyny (jakie?) ………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
11.Jaka forma kontaktu z rodzicami Panu(i) odpowiada? (Proszę podkreślić
wszystkie wybrane odpowiedzi).
-spotkania indywidualne z rodzicami
-zebrania grupowe (wywiadówki)
-wspólne imprezy z rodzicami i uczniami (uroczystości szkolne, wycieczki itp.)
-szkolenia dla rodziców organizowane przez szkołę
-pisemna informacja o postępach dziecka lub działaniach podejmowanych przez
szkołę
-inna (jaka?) ………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….
12.Czego Pan(i) oczekuje po spotkaniach z rodzicami? ? (Proszę podkreślić
wszystkie wybrane odpowiedzi).
-pomocy w realizacji zadań dydaktycznych
-pomocy w realizacji zadań wychowawczych
-większego zainteresowania ze strony rodziców rozwojem własnego dziecka
-docenienia przez rodziców pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela i
szkoły
-inne oczekiwania( jakie?) ………………………………………………………..
3
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
13.Na czym według Pana(i) polega współpraca rodziców ze szkołą? (Proszę
podkreślić wszystkie wybrane odpowiedzi).
-wzajemne współdziałanie w procesie dydaktyczno-wychowawczym dziecka
-udział i pomoc w imprezach oraz uroczystościach szkolnych
-pomoc materialna
-współdecydowanie o głównych wydatkach szkoły
-współdecydowanie o środkach finansowych gromadzonych przez rodziców
-współdecydowanie o zajęciach dodatkowych
-współdecydowanie w organizowaniu wycieczek
- inne (jakie?) …………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….
14.Jakie według Pana(i) są trzy najważniejsze zadania szkoły?
-szczególna opieka nad uczniami z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi
-sprzyjanie rozwojowi osobowości dziecka
-wspomaganie w rozwoju ucznia zdolnego
-rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności
wśród uczniów
-ułatwianie społecznej integracji wszystkich uczniów
-nauczenie ogólnej kultury
-działania zapewniające wszystkim uczniom opanowanie przynajmniej
minimum programowego
-nauczenie uczenia się
- zapewnienie bezpieczeństwa uczniom
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin