przykładowy konspekt imprezy gier i zabaw.doc

(59 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAM

IMPREZY

REKREACYJNEJ

NA PLAŻY
 

 

 

Przygotowali: Katarzyna Zimińska, Michał Szewczyk  TiR gr. I

Założenia:

1.      Miejsce imprezy:

- wcześniej wytyczony teren na plaży i w wodzie do głębokości 1,2 m, ponadto trasa do wyścigu rowerkami.

 

2.      Czas trwania:

-początek imprezy godz. 14, zakończenie i podsumowanie ok. godz. 20, (w tym 1,5 godziny gier i zabaw).

 

3.      Cel:

- urozmaicenie letniego wypoczynku, propagowanie aktywnego stylu życia, wzbogacenie życia rodzinnego.

 

4.      Uczestnicy:

- zespoły 3 osobowe, „tata, mama, dziecko”.

 

5.      Punktacja:

- za każdą konkurencje przydzielane są punkty. Sposób przydzielania punktów: za 1 miejsce ilość punktów równa liczbie startujących zespołów.
(liczba startujących zespołów)-(miejsce)=(punkty)
Kwalifikacje wygrywa zespół, który zgromadzi największą liczbę punktów. Wszelki kwestie sporne reguluje sędzia.

 

6.      Nagrody:

- wszyscy uczestnicy otrzymują na zakończenie imprezy drobne upominki i dyplomy.

1 miejsce – zestaw do plażowania (piłka plażowa, 3 leżaki, parasol plażowy).

2 miejsce – materac dmuchany.

3 miejsce – piłka plażowa.

 

7.      Kadra organizacyjna:

- sędziowie, ratownicy (ilość zależna od zgłoszonych drużyn).

 

8.      Potrzebne przybory:

- dla każdej drużyny wiadro 10 l i foremka (kubeczek) 0,5 l

- dla każdej drużyny koło ratunkowe

- przepaski na oczy

- dla każdej drużyny rower wodny

 

 

 

PLAN IMPREZY

 

 

 

Lp.

TREŚĆ

czas w min.

1

Uroczyste rozpoczęcie imprezy, powitanie zawodników, przedstawienie programu, zasad sędziowania

*

2

GRA - Kto pierwszy z wody

3

3

GRA - Kto szybciej napełni wiadro

6

4

GRA - Kulawe krzesła

5

5

ZABAWA - Berek STOP

6

6

GRA - Panierka

8

7

GRA - Wyścigi tratwą

6

8

Krótka przerwa - pokaz ratownictwa wodnego

*

9

ZABAWA - Księżyc słońce

4

10

GRA - Wyścig "Babek"

2

11

GRA - Ślepy traf

8

12

ZABAWA - Żabki

3

13

GRA - Wyścig rowerkami

25

14

ZABAWA - Kalambury

14

15

Podsumowanie wyników, omówienie konkurencji, ogłoszenie wyników rywalizacji, wręczenie nagród

*

16

Występy artystyczne

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPIS GIER I ZABAW

 

!! tylko musicie poprawić kwestie rozstrzygania tego w jaki sposób przydziela się punkty i która rodzina wygrywa!!

 

KTO PIERWSZY Z WODY

TEREN – na brzegu w odległości 8 – 12 m od linii wody wyznacza się linie mety.

PRZYBORY – zbędne.

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – zawodnicy ustawiają się drużynami na linii mety, trzymając się za ręce, zwróceni twarzami w kierunku wody.

PRZEBIEG GRY – na sygnał prowadzącego wszyscy wchodzą do wody i ustawiają się na jednej linii. Na sygnał startu zawodnicy biegną jak najszybciej na linie mety, trzymając się za ręce. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza dotrze do mety trzymając się za ręce.

 

 

KTO SZYBCIEJ NAPEŁNI WIADRO

TEREN - na brzegu w odległości 20 m od linii wody wyznacza się linię. W odległości 10 m od linii wody ustawiamy wiadro.

PRZYBORY – dla każdej drużyny wiadro 10 l i foremka (kubeczek) 0,5 l

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE - zawodnicy ustawiają się drużynami na linii.

PRZEBIEG GRY – Jest to forma sztafety. Na sygnał prowadzącego jeden z członków drużyny bierze kubeczek 0,5 l biegnie w stronę akwenu. Tam nabiera wody, po czym biegnie z nią w kierunku wiadra. Przelewa wodę do wiadra. Biegnie do linii startu gdzie przekazuje kubeczek następnej osobie z drużyny. Wygrywa ta drużyna która najszybciej napełni wiadro i wróci na pozycję wyjściową.

 

 

KULAWE KRZESŁA

TEREN – plaża umożliwiająca bieg na dystansie 30 m, dwie linie oznaczeniowe.

PRZYBORY – zbędne

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – przy jednej z linii ustawiają się dzieci, a przy drugiej odpowiednio rodzice.

PRZEBIEG GRY – rodzice trzymając się za ręce skaczą na jednej nodze w kierunku dziecka. Po dotarciu do dziecka rodzice tworzą z rąk „krzesełko”, na którym siada dziecko i w taki sposób wracają już nie skacząc. Wygrywa ta drużyna która najszybciej wróci na pozycję wyjściową.

 

 

BEREK STOP

TEREN – plaża prostokątny plac 20x30 m (zależne od ilości uczestników) wyznaczony liniami

PRZYBORY – zbędne

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – rodzice swobodnie rozstawieni na wyznaczonym terenie. Dzieci trzymając się za ręce w parach swobodnie rozstawione na danym terenie.

PRZEBIEG ZABAWY – na sygnał „start” dzieci starają się zberkować któregoś z rodziców. Zberkowany rodzic staje w miejscu z rozstawionymi nogami i rękoma uniesionymi do góry. Aby zberkowany rodzic mógł bawić się dalej musi zostać „uwolniony” przez innego rodzica, który przejdzie między jego nogami.

 

 

PANIERKA

TEREN – plaża.

PRZYBORY – zbędne.

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – tatusiowie kładą się na piasku. Pozostali członkowie rodziny stają przy nich z rękoma uniesionymi ku górze.

PRZEBIEG GRY – na sygnał „start” drużyny przysypują tatusiów piaskiem od szyi w dół tak aby z pod piasku nie było widać żadnej z części ciała przysypanego. Wygrywa drużyna która wykona zadanie najszybciej.

 

 

WYŚCIGI TRATWĄ

TEREN - na brzegu w odległości 4 m od linii wody wyznacza się linie mety. Na wodzie w odległości ustalonej wyznacza się linie (za pomocą bojek bądź komisji sędziowskiej). Na brzegu koła ratunkowe.

PRZYBORY - dla każdej drużyny obiekt pływający (na tyle duży aby umieścić na nim dziecko: dętka, koło ratunkowe).

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – zawodnicy ustawiają się drużynami na linii mety, trzymając się za ręce, zwróceni twarzami w kierunku wody.

PRZEBIEG GRY – drużyny na sygnał „start” biegną do kół ratunkowych. Dzieci wchodzą na koła ratunkowe jak na tratwę. Zadaniem rodziców jest doholować dziecko na tratwie do wyznaczonej linii tak aby cała drużyna znalazła się za linią. Należy wrócić w ten sam sposób do brzegu i na linie mety. Wygrywa ta drużyna która najszybciej wróci na pozycję wyjściową.

 

 

KSIĘŻYC SŁOŃCE

TEREN – plaża prostokątny plac 20x30 m (zależne od ilości uczestników) wyznaczony liniami.

PRZYBORY – zbędne.

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – zawodnicy ustawieni na trzech liniach w równych odstępach ok. 10 m w sposób taki, iż tatusiowie stają w jednym z zewnętrznych rzędów, mamusie stają w drugim z zewnętrznych rzędów, dzieci zaś w rzędzie po środku.

PRZEBIEG ZABZAWY – określamy tatusiów, jako „księżyc”, a mamusie, jako „słońce”. Na komendę prowadzącego dzieci mają za zadanie dobiec do podanego w określeniu rodzica.

 

 

WYŚCIG BABEK

TEREN – w odległości 1,5 m od wody wyznaczamy linię mety, zaś w odległości 15 m na jednej linii kwadraty o boku 1 m dla każdej z drużyn.

PRZYBORY – dla każdej drużyny foremka (kubeczek) 0,5 l.

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – drużyny ustawiają się miedzy linią mety a wodą.

PRZEBIEG GRY - Jest to forma sztafety. Na sygnał prowadzącego jeden z członków drużyny bierze kubeczek 0,5 l wypełniony mokrym piaskiem i biegnie w stronę kwadratu swojej drużyny gdzie musi „postawić babkę z piasku”. Po czym wraca na linię mety. Wygrywa ta drużyna która wykona jak najwięcej „babek” w określonym czasie.

 

 

ŚLEPY TRAF

TEREN – plaża umożliwiająca bieg na dystansie 30 m, dwie linie oznaczeniowe.

PRZYBORY – przepaski na oczy.

UCZESTNICY I ICH USTAWIENIE – przy jednej z linii ustawiają się dzieci wraz z tatusiami, a przy drugiej mamusie.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin