ortografia 40 ston.doc

(144 KB) Pobierz

Początek formularza

W og--rdku Mi--ała rosną ró---ne rośliny. Są k--ewy owocowe – maliny i po----eczki. Za nimi znajdują się po dwie g---ądki kalafior --w, por-- w i seler --w. Nieco dalej Mi --ał zasiał --odkiewkę i sałatę oraz mar—ewkę i pietr --szkę. Natomiast p--y płocie zasiał fasolę, pomidory i słoneczniki. Chłopiec zawsze sieje du ---o wa --yw, gdyż często dodaje je do swoi -- potraw

Początek formularza

Rano babcia --ania i dziadzi--ś Staś postanowili zrobić wn--czkom niespodziankę. Babcia upiekła tort  z o--echami, a dziadzi--ś k--pił bilet do wesołego miasteczka. Wieczorem gościli u siebie wnuczk--w. Dzieciom smakował tort i podobała się jazda na  kar--zeli.

Początek formularza

Na naszym placu zabaw są dwie r--de wiewi--rki. Jedna szybko skacze z gałązki na gałązkę. Ciągle coś znosi do swojej dzi--pli. A to o--eszka laskowego przyniesie, a to g--ybki nało--y na patyk
i --s--szy je na słońcu. Natomiast
dr--ga wiewi--rka wcią-- gdzieś
krs--je i wywija r--dą kitką. Dzieci l--bią pat--eć jak się --wija i zajada sw--j p--ysmak. Nigdy jej nie gonią i nie straszą. Podziwiają jej
f--terko i zręczność.

Dół formularza

Dół formularza

Rano babcia ania i dziadziś Staś postanowili zrobić wnczkom niespodziankę. Babcia upiekła tort
z oechami, a dziadziś kpił bilet do wesołego miasteczka. Wieczorem gościli u siebie wnuczkw. Dzieciom smakował tort i podobała się jazda na
karzeliRano babcia ania i dziadziś Staś postanowili zrobić wnczkom niespodziankę. Babcia upiekła tort
z oechami, a dziadziś kpił bilet do wesołego miasteczka. Wieczorem gościli u siebie wnuczkw. Dzieciom smakował tort i podobała się jazda na
karzeliDół formularza

Ju-- jest jesień. Z --ew liściastych spadają r----nokolorowe liście. Z nich wiatr two--y ----łto - czerwony dywan, po kt--rym spacer--ją l--dzie w parku. Pod kasztanowcami le--ą
tak--e brązowe kasztany. Nieco dalej widać czerwone k--leczki na sześciu
ja--ębinach i mal--tkie --ołędzie na dw--ch dębach. W parku jest teraz pięknie, a jesień niczym malarka mal--je dla nas kolorowy pejza--.

 

 

 

Nasza pani bibliotekarka zna tyle ksią--ek! --yba ju-- wszystkie
p--eczytała! Ciągle coś ustawia na p--łce z nowościami. My jednak najwięcej wypo--yczamy lekt-r. Pierwszaki najczęściej czytają "Plast--siowy pamiętnik" i ksią--kę "Puc, B--rsztyn i goście". Natomiast dziewczęta i chłopcy z klasy dr—giej wypo--yczają "Szewczyka Dratewkę", legendy o wawelskim smoku i r---ne bajki, baśnie i wiersze. Za to trzecioklasiści ustawiają się w kolejkę po "Dzieci z Bullerbyn " i po "Kajtkowe przygody". eczpospolita Polska le--y
w centr---- E--ropy. Ma siedmiu sąsiad--w. Od p--łnocy graniczy z Rosją, od poł--dnia: z Czechami i ze Słowacją, od wschodu: z Litwą, Białor--sią i Ukrainą, a od zachodu: z Niemcami.
 
Godłem --eczypospolitej Polskiej jest wizer--nek białego orła w koronie w czerwonym polu. Barwami naszego kraju są kolory: biały i czerwony. Flaga Polski jest biało - czerwona. --ymnem naszej Ojczyzny jest "Maz--rek Dąbrowskiego".
 Stolicą Polski jest Warszawa. Najdł--ższe --eki to Wisła i Odra

Jest piękna, słoneczna pogoda. Na niebie jest kilka białych, du--ych -mur. Tylko czasem wiatr w naszą stronę lekko dmu--a. - Jednak my takiego wiet--yku się nie boimy. --ętnie wychodzimy na boisko. Wszyscy ćwiczymy i gramy w piłkę albo skaczemy na skakankach. Nie raz bawimy się w "Pająka i mu--y", w "Kolory" oraz w "Past--szka i gąski". Bardzo lubimy Ru-- na świe--ym
powiet--u i dlatego, gdy jest ciepło, to często przebywamy na boisku.

Wkr--tce pojedziemy na wycieczkę. Weźmiemy samoch--d i udamy się do Słupi Nadbe--nej. Tata będzie łowił ryby w Wiśle, a my p--jdziemy do lasu na:
k--rki i borowiki.
 Odetchniemy świe--ym powiet--em. Jak będziemy cierpliwi, to mo--e zobaczymy sarenkę lub małego zajączka. Posłuchamy równie-- śpiewu ptak--w.
 P--źniej udamy się do Tarłowa, gdzie zobaczymy piękny zabytkowy kości--ł. Potem posiedzimy w parku, zjemy lody i zaplanujemy dalszy etap naszej wycieczki

Wkrótce będą wakacje. Ró--a, Je--y i Grzego-- planują, gdzie spędzą wolny czas od nauki. Ró--a i Jurek chcieli jechać nad Mo--e Bałtyckie, a G-eś pragnął wędrować po g--rskich szlakach. Nagle do pokoju weszła mama. Powiedziała im, --e w tym roku będą zwiedzać
najęli--szą okolicę, a za rok pojadą dalej.

G--eś i K--yś bardzo l--bią piesze wędr--wki. Często --odzą z rodzicami do lasu i podczas spaceru bawią się biegając między ogromnymi
d--ewami. G----ętnie ogląda białe b--ozy rosnące nieopodal gęstych
k--ewów. Są one wysokie i mają piękne zielone listki. Na ostatnim space--e
K--ysio uczył się zbierania g--ybów. Przed wyjściem do lasu oglądał z tatą atlas g--ybowy. P--źniej udało mu się znaleźć pięknego prawdziwka.
 --łopcy potrafią ju-- rozpoznać
r----ne d--ewa. Tu rosną b--ozy, tam niedaleko ogromne dęby i iglaste jodły. Wiedzą rwnie-- jak wygląda
me-- i gdzie mo--na znaleźć dzi--plę
wiewi--rki. W lesie mieszkają piękne ptaki i interesujące zwie--ęta. Czasami mo--na usłyszeć dzięcioła ST--kającego dziobem w pień d--ewa lub zobaczyć
p--ebiegającą sarenkę. Ostatnio
G--eś widział stado dzików
p--echodzących przez ście--kę. Były one daleko, dlatego nie m--gł im się dokładnie pyj--eć.

To już koniec wędr--wki. --łopcy z rodzicami planują kolejną wyprawę.
Juwkr--tce wybiorą się na kolejny spacer do lasu.

Początek formularza

W środku parku r--sł ogromny kasztanowiec. Był wysoki, miał gr---by pień i rozło--yste konary. Jesienią
py--odziło tu wiele starszy i młodszyos--b. Jednak najczęściej w jego pobli--u mo--na było spotkać dzieci, kt--re l--biły pat--eć na spadające z d--ewa brązowe k--lki.
 
Wtedy tak---e zbierały kasztany do swoich reklam--wek i do plecak--w. --ciały z nich w domu zrobić kasztanowe l--dziki. Dzieci czasem zbierały
r--wnie-- ----łte liście, kt--re
p--źniej mogły zas--szyć
i wyko--ystać je podczas wykonywania
r----nych prac plastycznych.

Początek formularza

Gego-- --ętnie pyjed--a do
w--ja Bła--eja. Wtedy razem idą do pasieki. W--j Bła--ej opowiada mu o -yciu pszcz--ł i pokazuje mu plastry miodu.
 
Za ka--dym razem w--j przypomina --łopcu, --e pszczoły to po--yteczne owady, poniewa-- zapylają kwiaty
i prod--k--ją mi--d.
Obaj m--szą w--wczas uwa--ać na
b--ęczące pszczoły, kt--re mogą ich
u--ądlić.
 W--j Bła--ej --artuje sobie, --e pszczoły, to jego przyjęci--łki, kt--re go nigdy nie op--szczą, gdy-- ju-- razem się z--yli. Natomiast ona w--jka m--wi, --e jej mą-- jest pracowity jak pszcz--łka.

Początek formularza

Wczoraj byliśmy na wycieczce w księgarni. Poznaliśmy pracę
księga--a. Pan Ambro--y opowiadał nam o swojej pracy i pokazał nam
poszczeg--lne działy tematyczne. Nas jednak najbardziej interesowały
ksią--ki przygodowe i podr----nicze. Mogliśmy pooglądać il--stracje. Natomiast pan Ambro--...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin