Plan pracy 6 - latki luty 2011.doc

(312 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LUTY                         W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.         ZABAWY I SPORTY ZIMOWE

2.         W KARNAWALE SAME BALE

3.         POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ

4.         MIESZKAMY W EUROPIE

·       JESTEŚMY POLAKAMI

·       JESTEŚMY EUROPEJCZYKAMI

 

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     „Wesoła szkoła sześciolatka” – przewodnik metodyczny.

3.      Wydawnictwo RAABE – „Plany miesięczne dla starszaków”.

4.     K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu

5.     PZPS KLANZA „Tańce i zabawy dla grupy”.

6.     R. Trześniowski „Gry i zabawy ruchowe”

7.     J. Radziewicz „Sto zabaw dla dzieci”

8.     H. Kruk „Wybór literatury….”

9.     MAC – przewodnik metodyczny

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

31. 01 04. 02. 02. 2011   ZABAWY I SPORTY ZIMOWE.

Cel ogólny: Świadome i konsekwentne unikanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np.: przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.

 

31. 01. 2011

I. „Zabawy z bałwankiem” – słuchanie wiersza H. Ożogowskiej pt. „Kto to?”, oglądanie historyjki obrazkowej, ustalanie właściwej kolejności zdarzeń, rozwijanie logicznego myślenia. (ad. 3, ad. 4, p. 3)

 

Ćwiczenia graficzne – układanie wałeczków z plasteliny na wybranych literach (ad.14, p.3)

 

Zestaw zabaw ruchowych wg.                       K. Wlaźnik nr XII. Doskonalenie podskoku jednonóż. (ad. 5, p. 3 i 4)

 

II. „Od piosenki do literki”

Wujek Walenty”. Zajęcie metodą MDS. (ad. 14, p. 2, 3, 4, 6,).

 

„Zimowe wycinanki” – wycinanie i układanie kompozycji z wykorzystaniem materiałów tekstylnych i papierniczych. Rozwijanie pomysłowości, zmysłu kompozycyjnego oraz sprawności manualnych. (ad. 9, p. 2)

 

III. „Bałwanki” – zapoznanie dzieci                   z przestrzenną figurą geometryczną – kulą. Wyszukiwanie kształtów kulistych w otoczeniu.(ad. 4, p. 2)

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Muzyczna

Językowa

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Umysłowa

 

- zestaw ćw. porannych wg K. Wlaźnik nr XXV(5,p.3,4)

- zabawy ruchowe: orientacyjno – porządkowa „Wiatr i śnieżki”

- z elem. równowagi „Po wąskiej dróżce”

- z elem. biegu „Berek – kucanka”

- z elem. podskoku „Przeskocz przez przeszkodę” (ad. 5, p. 3 i 4)

 

- słuchanie wiersza M. Walczak „Zimowe rady”. Rozmowa nt. bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie zabaw i sportów zimowych na podstawie wiersza. (ad.6, p. 1 i 5)

 

- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym(ad. 5, p. 3 i 4)

 

- „Targ liter” – zabawa wg I. Majchrzak – układanie wyrazów (ad. 14, p. 4)

- stara się łączyć przyczynę ze skutkiem

 

- próbuje przewidzieć co się może zdarzyć

 

- potrafi samodzielnie wykonać pracę plastyczną

 

- potrafi posługiwać się nożyczkami

 

- wie, jakie sporty zimowe można uprawiać na lodowisku

 

- potrafi bezpiecznie bawić się na śniegu

 

- podejmuje działalność konstrukcyjną w zespole

 

- zna nazwy sportów zimowych

 

- wie jak wygląda kula

 

- potrafi znaleźć kulę w otoczeniu

 

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

31. 01 –  04. 02. 02. 2011   ZABAWY I SPORTY ZIMOWE.

Cel ogólny: Świadome i konsekwentne unikanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np.: przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.

Zestaw zabaw ruchowych wg.                       K. Wlaźnik nr XII. Doskonalenie podskoku jednonóż. (ad. 5, p. 3 i 4)

 

Ćwiczenia graficzne – rysowanie znaków literopodobnych w wąskiej liniaturze (ad.14, p.3)

 

IV. „Zimowe zagadki” – rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych oraz rebusów I go stopnia. Wyszukiwanie wyrazów będących rozwiązaniem. Ćwiczenia w czytaniu. (ad. 4, p. 3; ad. 14, p. 4)

 

Nauka piosenki „Zimowe zabawy” – wysłuchanie piosenki, wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów i wyrażeń. Wspólne śpiewanie. Zabawa muzyczna „Śniegowe płatki” – tworzenie figur imitujących śniegowe płatki poprzez różne układy własnego ciała.(ad. 8, p. 1, 2, 3)

 

V. „Zimowe zabawy”- malowanie farbami plakatowymi (ad. 9, p. 2)

 

Zestaw zabaw ruchowych wg.                       K. Wlaźnik nr XII. Doskonalenie podskoku jednonóż. (ad. 5, p. 3 i 4)

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

Ruchowa

 

- zabawa gramatyczna „W co się bawić zimą?”. Propozycje zabaw, odwoływanie się do własnych przeżyć (ad. 3)

- Ćwiczenia oddechowe w czasie zabawy „Gwiazdki śniegowe” (ad.3);

- gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia usprawniające narządy mowne (ad.14, p.6, ad.3)

- wylewanie wody w celu zrobienia ślizgawki na pobliskim korcie, zabawy na ślizgawce ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa(ad. 5, p. 3 i 4)

- zorganizowanie zimowych zawodów sportowych przedszkolaków(ad. 5, p. 3 i 4)

- spacery i wycieczki poza teren przedszkola, dostrzeganie uroków zimy i prac porządkowych z nią związanych: odśnieżanie, posypywanie ścieżek itp(ad. 5, p. 3 i 4)

- potrafi w skupieniu wysłuchać opowiadania

 

- formułuje uogólnienia

 

- rozwiązuje zagadki słowne

 

- przestrzega reguł bezpiecznego współzawodnictwa

 

- umie korzystać z sanek

 

- potrafi zaśpiewać piosenkę

 

- podejmuje role przydzielone w zabawie

 

- prawidłowo posługuje się farbami pędzlem

 

- jest sprawne fizycznie

 

- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

 

- wie jak rozwiązać rebus

 

 

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin