Cel ogólny:Stwarzanie okazji do poznawania własnego ciała, rozwijanie twórczej inwencji ruchowej oraz kontaktów i porozumiewania się z partnerem, grupą.Cele szczegółowe (dziecko):- orientuje się w schemacie własnego ciała- współdziała z partnerem, grupą- twórczo realizuje ruch do zadania otwartegoMetody:Ruchu Rozwijającego W. Sharborne, pedagogiki zabawy.Formy organizacyjne: indywidualna, w parach, grupowa.Przebieg:I. Część wstępna1.Pląs powitalny - „Wszyscy są” (wybór partnera)2.Taniec integracyjny przy utworze „Bolero”II. Część zasadnicza1.Rozsypka - marsz i bieg: z wysokim unoszeniem kolan na „sztywnych nogach” na „ gumowych nogach".2.Koło - pokazywanie części własnego ciała do słów piosenki „Głowa, ramiona"(wolno, szybko).3.Siad skulny rozkroczny - uderzanie o kolana dłońmi, pięściami, łokciami, palcami rąk, rozcieranie kolan. Spychanie kolan do podłogi.4.Siad skulny - przesuwanie się do przodu i do tyłu (powitanie stopami).5.Leżenie na brzuchu - przesuwanie się do przodu i do tyłu (powitanie palcami).6.Siad skulny - obrót wokół własnej osi na pośladkach.7.Relaks - leżenie na plecach - głębokie oddechy.8.Siad prosty - przesuwanie się w różnych kierunkach sali, szukanie swojego partnera, przesuwanie się do tyłu z partnerem.9.„Huśtawka” - siad przodem do siebie z lekko zgiętymi nogami - naprzemienne skłony w przód.10.„Równowaga” - stojąc do siebie twarzą i trzymając się za ręce dzieci odchylają się i przechodzą do siadu a następnie razem wstają.11.Przytulanie, kołysanie - przodem do siebie.12.„Spacer” - chód w parach - jedno dziecko jest osobą dorosłą, drugie dzieckiem (ze zmianą ról).13.„Wycieczka” - pozycja stojąca dla jednego dziecka, leżące dla drugiego – ciągnięcie partnera po podłodze za nogi (ze zmianą ról).14.„Relaks” - leżenie na plecach z zamkniętymi oczami - muzyka relaksacyjna.15. „Mostek” - klęk podparty, jeden z partnerów robi mostek, drugi przechodzi pod nim na różne sposoby (ze zmianą ról).16.Siad skulny, tyłem do siebie - przepychanie się plecami.17.Klęk prosty - przepychanie się rękoma.18.„Kłębek” -jedno dziecko zwija się, drugie usiłuje „rozwiązać kłębek”.19.„Relaks” - leżenie na plecach z zamkniętymi oczami.III. Część końcowa1.Taniec integracyjny przy utworze „Cztery pory roku”. - ruch twórczy przy muzyce.
bialasek1