Psionika cyberpunk.doc

(82 KB) Pobierz
Psionika

Psionika

Opracował: Michał "Senemedar" Pielacha




miejętność specjalna Psionika nie dodaje się do żadnej z cech, sama jest traktowana jak dodatkowa cecha. Jako dodatkowy współczynnik jest podstawą do używania umiejętności PSI. Wykorzystanie danej umiejętności trwa rundę, przy czym skupienie trwające kolejną rundę dodaje 1K10 do rzutu. Maksymalnie skupienie może trwać trzy rundy. Nie można wykorzystywać dwóch umiejętności jednocześnie. Test Psioniki nie zdany o ponad 5 pkt. powoduje utratę 1 punktu człowieczeństwa.

Telepatia



alent ten umożliwia komunikację z umysłem innej osoby.


1. Przesyłanie myśli - umożliwia przesłanie wiadomości drugiej osobie i odebranie wyraźnej odpowiedzi.

Zasięg

Stopień trudności

Uwagi

Wzroku

10

Cel wyraźnie widoczny

1 - 5km

15

Cel niewidoczny

6 - 50km

20

Cel niewidoczny

51 - 500km

25

Cel niewidoczny

Nieograniczony

30

Cel niewidoczny



2. Czytanie myśli - działa w zasięgu wzroku. Test obronny: INT+EMP+1K10. Stopnie trudności:

·  Myśli powierzchowne: +0

·  Myśli ukryte: +10

·  Sondowanie umysłu: +20

3. Braindance - działa w zasięgu bezpośrednim (dotyk). Ofiara musi być przytomna. Test +obronny: OP+1K10+modyfikator.

·  Szok psychiczny - ofiara przez liczbę rund równą o tyle o ile udał ci się rzut nie jest w stanie wykonywać żadnych akcji. Modyfikator: +0

·  Wymazanie wspomnienia / umiejętności - modyfikator: +5

·  Amnezja - ofiara zapomina kim jest, lub co umie. Modyfikator: +10

·  Nauka umiejętności - zabiera jedną, wybraną umiejętność ofierze i daje ją tobie. Stopień jej znajomości równy jest połowie wartości wyjściowej (min. 1). Umiejętność działa na zasadzie Chipu - nie można jej dalej rozwijać. Za każdą przejętą umiejętność Psionik traci tyle punktów człowieczeństwa, na jakim poziomie była przejmowana umiejętność. Modyfikator: + umiejętność + odpowiednia cecha przejmowanej zdolności.

·  Przemiana osobowości - Modyfikator: +25

Telekineza



a umiejętność pozwala na manipulację przedmiotami siłą woli.


1. Zniszczenie przedmiotu.

Zasięg

Stopień trudności

bezpośredni

5

do 18m

10

19-20m

15

26-50m

20

powyżej 50m

30

Zasięgiem maksymalnym jest odległość na jaką Psionik wyraźnie widzi cel (także z użyciem lornetki lub innych tego typu przyrządów).

W ten sam sposób nie da się zniszczyć czołgu co szklanki, dlatego istnieje dodstkowy modyfikator względem wytrzymałości -> WS.

WS

Modyfikator stopnia trudności

1-4WS

0

4-10WS

+5

10-20WS

+10

20-30WS

+15

30-60WS

+20

60-200WS

+25

200 i więcej WS

+30



2. Manipulacja przedmiotem - tabelka jak wyżej, przy czym stopień trudności jest o 5 większy. Rodzaje manipulacji:

·  Uderzenie - zadaje przedmiotowi obrażenia jak od ciosu pięścią człowieka z BC=psionika+telekineza.

·  Rzut - ciska przedmiotem na odległość obliczaną za pomocą powyższej tabelki (stopień trudności o 5 większy). Rzucamy test telekinezy i sprawdzamy w którym stopniu trudności się zmieściliśmy - będzie to maksymalna odległość na jaką możemy rzucić. UWAGA: przed rzuceniem Psionik musi poświęcić rundę na chwycenie. W przypadku człowieka ofiara może uwolnić się z chwytu testem REF+[wysportowanie lub sztuki walki]+1K10 ł test telekinezy. Przeniesienie przedmiotu jest traktowane jako rodzaj rzutu.

3. Tarcza - tworzy wokół Psionika sferę oddziaływania psionicznego odchylającego tor lotu wszelkich przedmiotów w niego rzucanych, a także wystrzelonych pocisków. W przypadku strzelania, aby trafić z broni w Psionika liczba trafienia > test telekinezy.

Pirokineza



dolność rozpalania ognia siłą woli. Wszystkie cele traktowane są jako łatwopalne i co rundę są im zadawane standardowe obrażenia od ognia. Podpalenie poszczególnych przedmiotów wymaga zdania testu pirokinezy o stopniu trudności:

Masa przedmiotu

Stopień trudności

do 0.5kg

10

0.5 - 5kg

15

5 - 15kg

20

ponad 15kg

25

żywy organizm

30

 

Bioenergia



alent pozwalający na manipulowanie funkcjonowaniem żywych organizmów, zarówno całych, jak i poszczególnych organów wewnętrznych czy kończyn. Stopień trudności zależy od odległości od celu i czynności. Test obronny: EMP+BC+1K10

Zasięg

Stopień trudności

Uwagi

bezpośredni

5

Wymaga dotknięcia

Wzroku

10

Cel wyraźnie widoczny

1 - 5km

15

Cel niewidoczny

6 - 50km

20

Cel niewidoczny

51 - 500km

25

Cel niewidoczny



1. Paraliż - powoduje całkowity bezwład wybranej kończyny. Jeżeli ofiara trzyma coś w ręce paraliż powoduje skurcz, który uniemożliwia wyjęcie danej rzeczy z ręki. Modyfikator: +5 za każdą kończynę.

2. Przejęcie kontroli - pozwala na kontrolę czynności wykonywanych daną kończyną. Przy teście zdanym o co najmniej 5 punktów ofiara nie zdaje sobie z tego sprawy, dopóki nie będzie chciała wykonać jakiejś czynności. Modyfikator: +10 za pierwszą i +5 za każdą następną kończynę.

3. Kontrola organów wewnętrznych - zezwala na kontrolowanie czynności jednego, wybranego organu wewnętrznego. W tym przypadku niezbędny jest bezpośredni kontakt z osobą. Modyfikator: +15.

4. Leczenie - pozwala na wyleczenie z 1K6 ran. Modyfikator: +5 w przypadku samouleczenia, +10 w przypadku osób trzecich. Konieczny dotyk.
5. Ranienie - Pozbawia ofiarę tylu Punktów życia, o tyle o ile udał ci się rzut. Modyfikator: +BC ofiary. Nie liczyć MBC.

Postrzeganie pozazmysłowe



worzy swojego rodzaju mapę obszaru sfery o promieniu PSI + wartość umiejętności x2. Informuje o wszystkim, co znajduje się w tym obszarze - od ściany czy podłogi jakiegoś budynku do ludzi. Kolejna runda skupienia dostarcza wiadomości o odległości od przeszkody bądź człowieka, jego wadze, szybkości itp. Następna runda pozwala określić, czy w sferze znajdują się inni Psionicy (także korzystający z umiejętności O.B.E.)

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin