test III kl...doc

(755 KB) Pobierz
________________________________________ ___________________

TEST KOMPETENCJI UCZNIA KLASY TRZECIEJ

 

__________________________________                           ___________________ 

         imię i nazwisko                                                                                   klasa

 

 

 

Drogi Trzecioklasisto!

 

  Otrzymałeś do rozwiązania test. Przed Tobą 11 zadań. Czytaj uważnie każde polecenie. Kolejność wykonywania zadań jest dowolna. Pracuj spokojnie. Życzymy Ci powodzenia.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

1.     Przeczytaj uważnie tekst i wykonaj zgodnie z poleceniem kolejne ćwiczenia.        

 

Małgorzata Nowak jest uczennicą klasy trzeciej. Mieszka w Zduńskiej Woli na ul. Łódzkiej 6 m.18. W czasie ferii odwiedziła ciocię, mieszkającą w Zakopanem. Spędziła tam wiele niezapomnianych chwil. Podczas wypraw górskich podziwiała wysokie, strzeliste szczyty Tatr. Niesamowite wrażenie wywarły na niej kozice, które skakały po zboczach. Zachwyciły ją też kwitnące na halach krokusy. Wieczorami odwiedzała z ciocią rdzennych mieszkańców gór. Z zaciekawieniem przysłuchiwała się góralskiej gwarze. Na koniec pobytu zrobiła sobie na pamiątkę zdjęcie z „białym niedźwiedziem”. Ciocia podarowała jej kierpce i ciupagę. Dała jej też swoją wizytówkę z nadzieją, że Małgosia napisze do niej  list po powrocie do domu.                                                       

 

HALINA BACHLEDA 

Ul.  CHAŁUBIŃSKIEGO 7           

34-500 ZAKOPANE

 

 

    

 

 

2.     Z tekstu ćwiczenia 1 wypisz:

 

sześć rzeczowników: ________________________________________________________________

 

sześć czasowników:  ________________________________________________________________

 

 

sześć przymiotników: ___________________________________________________________________________

 

 

 

 

3. W ćwiczeniu drugim podkreśl wyrazy występujące w liczbie mnogiej.

 

4. Zaadresuj kopertę do cioci.                











 

 

            -----------------------------------------

 

 

 

 

 

 

5. Za pomocą kilku zdań napisz w imieniu Małgosi list, w którym podziękujesz cioci za gościnę i podzielisz się wrażeniami z pobytu w górach.

 

__________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________         

 

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

 

6. Małgosia, wędrując po górach, wymyślała różne wyrazy pokrewne do wyrazu „góra”. Napisz, jakie to mogą być wyrazy.

                   

                    ______________                                  ______________ 

                                                          góra       

                    ______________                                    ________________ 

                                                 

                                                _______________

  

je___ora

 

ko____ca

 

ni____na

 

__ysy

 

__akopane

 

__arpaty

 

g__ry

 

g__rale

 

7. W każdy wyraz wpisz brakujące litery. Pokoloruj pola z nazwami kojarzącymi Ci się                   z Tatrami.

 

 

 

 

 

 

 

__orskie  _ko

__ałtyk

 

__raków

 

pag__rki

 

             

 

 

8. Wujek Małgosi jest juhasem. W tym roku wyprowadzi na hale dwa stada owiec. W pierwszym stadzie jest 126 owiec i 6 razy mniej baranów. W drugim stadzie jest 17 baranów i 8 razy więcej owiec.

 

Oblicz:    ( obliczenia wykonuj sposobem pisemnym)

 

 

 

Ile owiec i baranów jest w pierwszym stadzie ?



owce:     ___________________________

 

barany:  ___________________________

 

 

razem:

 

 

 

 

Ile owiec i baranów jest w drugim stadzie ?

 

  owce: ________________________

 

  barany: _______________________

 

 

razem:

 

 

 

 

 

Ile owiec i baranów jest w dwóch stadach razem ?

 

 

 

 

 

 

O ile więcej owiec i baranów jest w drugim stadzie niż w pierwszym ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Małgosia postanowiła zasadzić w swoim ogródku krokusy. Na jednej grządce wyznaczyła kwadrat o boku 2m , a na drugiej prostokąt o boku 2m i 3m . Oblicz, ile sznurka potrzebuje Gosia na ogrodzenie kwadratowej grządki, a ile na ogrodzenie grządki prostokątnej? Narysuj pomocnicze rysunki.

 

 

 

 

 

 

 

     _________________________________________________________

 

    __________________________________________________________

 

    Odp. ______________________________________________________

 

 

10. Uzupełnij podane zdania brakującymi wyrazami. Znajdują się one w tabelkach na dole.

We właściwym ułożeniu słów pomogą Ci wyniki działań. Obliczenia wykonuj obok tabelek sposobem pisemnym.

 

 

(81)_______________,  dziewięćsił i  (57)_____________ to skarby

 

(157)______________ przyrody. Są pod ochroną. (119)____________ ich

 



zrywać, (72)______________ ani też kupować.

 

 

 

Nie wolno

595 : 5 =

tatrzańskiej

628 : 4 =

 


 

 

 

 

 

szarotka

342 : 6 =

Krokusy

729 : 9 =

 

 



 

 

 



 

 

niszczyć

504 : 7 =

 

 

 

 

11. Na konturowej mapie Polski znajdź i zapisz nazwę miejscowości, w której mieszka Małgosia oraz jej ciocia. Nazwij też miasto (dawną stolicę Polski) leżącą na północ od Zakopanego. Pokoloruj zaznaczoną rzekę i napisz jej nazwę.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

Plan testu sprawdzającego dla klasy trzeciej

 

 

 

Numer zadania

Cel operacyjny

Kategoria celu

Poziom wymagań

Ilość osiągniętych punktów

1.

Potrafi czytać ze zrozumieniem.

C

dopełniający

1p.

2.

Rozpoznaje części mowy, wskazuje liczbę mnogą.

C

podstawowy

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin