Tematyka kompleksowa:
I. Uroczystości w przedszkolu: Andrzejki, Mikołaj
II. Kiedy jest mi nudno
III. Nadchodzą święta
IV. Nadchodzą święta c.d.
V. Idzie Nowy Rok
I. UROCZYSTOŚCI W PRZEDSZKOLU: Andrzejki, Mikołaj
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 30 listopada`09
I.Budowanie z klocków drewnianych i plastikowych n/t dowolny. Zestaw zabaw porannych IV wg Wlaźnik.
II.Andrzejkowe wróżby- wspólna zabawa na sali gimnastycznej, poznanie zabaw charakterystycznych dla andrzejek, udział we wróżbach i zawodach.
III.Zabawa muzyczna inscenizowana ruchem: Pozdrowienia dla Mikołaja.
C+A
B+A
G
-jest pomysłowe
-wesoło bawi się z innymi przedszkolakami
-zna piosenkę
WT 1 grudnia`09
I.Idzie Mikołaj – słuchanie wiersza T. Fiutowskiej- stwarzanie radosnego nastroju oczekiwania na Mikołaja.
II.Worek Św. Mikołaja – tworzenie zbiorów- utrwalanie pojęć: dużo, mało, tworzenie zbiorów 3 elementowych (3l), (4l) – porównywanie liczebności: o jeden więcej, o jeden mniej. Zabawa z el. biegu: Kto szybciej dowiezie bagaż.
III.Górnicy przy pracy – zabawa ortofoniczna, ćw.narządów mowy na zgłoskach: puk, durr, szuu, bach. Zab. ruch. Pociąg
D+A
F
D
-wypowiada się swobodnie n/t wiersza
-posługuje się liczebnikami głównymi
-prawidłowo artykułuje zgłoski
ŚR 2 grudnia`09
I.Jaki to zawód- rozpoznawanie 3l na podstawie rysunku, 4l- po opisie słownym. Naśladowanie ruchem zawodów: górnik, kucharz, kierowca itp.
II.Spotkanie z Mikołajem. Tworzenie radosnego nastroju w grupie, podczas wizyty Mikołaja . Samodzielne odbieranie prezentu z rąk Mikołaja. Zabawy przy muzyce.
III.Czyj to pantofelek? – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Zab. ruch: Pociąg
B
-znają i nazywają różne zawody
-potrafi zaprezentować wierszyk lub piosenkę
-przestrzega umów zabawy
CZW 3 grudnia`09
I.Czarodziejski worek Mikołaja- rozpoznawanie po dotyku prawdziwych zabawek.
II.Mikołaj – malowanie czerwoną farbą płaszcza i czapki Mikołaja.
Zabawa ruchowa: Kto przewróci klocek- z el. rzutu.
Spacer w okolicach przedszkola- doskonalenie chodzenia w parach.
III.Spiewanie znanych piosenek inscenizowanych ruchem.
G+A
-rozpoznaje zabawki po dotyku
-zna kolor czerwony
-zna słowa piosenek
PT 4 grudnia`09
I.Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań- nie wyrywanie sobie zabawek.
II.Jedzie do nas Mikołaj – opowieść muzyczna, radosny odbiór piosenki, wspólny śpiew, zagadki muzycze- rozpoznawanie brzmienia bębenka, kołatki, grzechotki.
Spacer alejkami po osiedlu.
III.Rysowanie na temat dowolny kredkami świecowymi, dla chętnych kolorowanie obrazków konturowych. Zabawa: Balonik
-zgodna zabaw obok siebie
-doskonali pamięć muzyczną
-prawidlowo trzyma kredkę
II. KIEDY JEST MI NUDNO
PN 7 grudnia`09
I.Kiedy jest mi nudno – nauka rymowanki na pamięć, rytmizowanie tekstu, ilustrowanie go ruchem (wybór własny). Zest.zab.LVIII/181 wg Wlaźnik.
II.Nuda- wiersz E. Czapary. Wykładanie przedmiotów wymienionych w wierszu. Rozmowy n/t wiersza: Co robisz kiedy się nudzisz?
Zabawa ruch: Usiądź – wstań.
III.Dopasuj klocki – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Układanie klocków figur geom. na ich narysowanych konturach. Zab. Balonik
-zna tekst rymowanki
-buduje zdania
-rozpoznaje kształty
WT 8 grudnia`09
I.Wędrujący klocek – zabawa twórcza w kole. Podawanie dużego klocka w wymyślony przez dzieci sposób.
II.Wieża – ćwiczenia liczbowe. Budowanie wieży z klocków w sposób określony przez nauczyciela. Wykonywanie poleceń: zdejmij jeden klocek, dołóż dwa klocki itp. Zabawa ruchowa: Usiądź – wstań
Spacer wokół przedszkola – obserwacja pogody.
III.Rysowanie swoich ulubionych zabawek lub rysowanie n/t dowolny. Zab.ilustrowana ruchem: Kiedy jest mi nudno
F+A
...
myszaf