Plan pracy GRUDZIEN.doc

(95 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

GRUDZIEŃ 2009

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Uroczystości w przedszkolu: Andrzejki, Mikołaj

II.               Kiedy jest mi nudno

III.           Nadchodzą święta

IV.          Nadchodzą święta c.d.

V.              Idzie Nowy Rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   UROCZYSTOŚCI W PRZEDSZKOLU: Andrzejki, Mikołaj

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    30 listopada`09

I.Budowanie z klocków drewnianych i plastikowych n/t dowolny. Zestaw zabaw porannych IV wg Wlaźnik.

II.Andrzejkowe wróżby- wspólna zabawa na sali gimnastycznej, poznanie zabaw charakterystycznych dla andrzejek, udział we wróżbach i zawodach.

III.Zabawa muzyczna inscenizowana ruchem: Pozdrowienia dla Mikołaja.

C+A

 

 

B+A

 

 

 

G

-jest pomysłowe

 

 

-wesoło bawi się z innymi przedszkolakami

 

 

-zna piosenkę

   WT    1 grudnia`09

I.Idzie Mikołaj – słuchanie wiersza T. Fiutowskiej- stwarzanie radosnego nastroju oczekiwania na Mikołaja.

II.Worek Św. Mikołaja – tworzenie zbiorów- utrwalanie pojęć: dużo, mało, tworzenie zbiorów 3 elementowych (3l), (4l) – porównywanie liczebności: o jeden więcej, o jeden mniej. Zabawa z el. biegu: Kto szybciej dowiezie bagaż.

III.Górnicy przy pracy – zabawa ortofoniczna, ćw.narządów mowy na zgłoskach: puk, durr, szuu, bach. Zab. ruch. Pociąg

D+A

 

 

F

 

 

 

 

 

D

-wypowiada się swobodnie n/t wiersza

 

-posługuje się liczebnikami głównymi

 

 

 

 

-prawidłowo artykułuje zgłoski

   ŚR    2 grudnia`09

I.Jaki to zawód- rozpoznawanie 3l na podstawie rysunku, 4l- po opisie słownym. Naśladowanie ruchem zawodów: górnik, kucharz, kierowca itp.

II.Spotkanie z Mikołajem.  Tworzenie radosnego nastroju w grupie, podczas wizyty Mikołaja . Samodzielne odbieranie prezentu z rąk Mikołaja. Zabawy przy muzyce.

III.Czyj to pantofelek? – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Zab. ruch: Pociąg

C+A

 

 

 

B

 

 

 

D

-znają i nazywają różne zawody

 

 

-potrafi zaprezentować wierszyk lub piosenkę

 

 

 

-przestrzega umów zabawy

   CZW  3 grudnia`09

I.Czarodziejski worek Mikołaja- rozpoznawanie po dotyku prawdziwych zabawek.

II.Mikołaj – malowanie czerwoną farbą płaszcza i czapki Mikołaja.

Zabawa ruchowa: Kto przewróci klocek- z el. rzutu.

Spacer w okolicach przedszkola- doskonalenie chodzenia w parach.

III.Spiewanie znanych piosenek inscenizowanych ruchem.

C+A

 

 

G+A

 

 

 

 

 

G

-rozpoznaje zabawki po dotyku

 

 

-zna kolor czerwony

 

 

 

 

-zna słowa piosenek

   PT   4 grudnia`09

I.Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań- nie wyrywanie sobie zabawek.

II.Jedzie do nas Mikołaj – opowieść muzyczna, radosny odbiór piosenki, wspólny śpiew, zagadki muzycze- rozpoznawanie brzmienia bębenka, kołatki, grzechotki.

Spacer alejkami po osiedlu.

III.Rysowanie na temat dowolny kredkami świecowymi, dla chętnych kolorowanie obrazków konturowych. Zabawa: Balonik

C+A

 

 

G+A

 

 

 

 

G

-zgodna zabaw obok siebie

 

 

-doskonali pamięć muzyczną

 

 

 

-prawidlowo trzyma kredkę

 

II.                 KIEDY JEST MI NUDNO

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    7 grudnia`09

I.Kiedy jest mi nudno – nauka rymowanki na pamięć, rytmizowanie tekstu, ilustrowanie go ruchem (wybór własny). Zest.zab.LVIII/181 wg Wlaźnik.

II.Nuda- wiersz E. Czapary. Wykładanie przedmiotów wymienionych w wierszu. Rozmowy n/t wiersza: Co robisz kiedy się nudzisz?

Zabawa ruch: Usiądź – wstań.

III.Dopasuj klocki – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Układanie klocków figur geom. na ich narysowanych konturach. Zab. Balonik

D+A

 

 

 

D+A

 

 

F

-zna tekst rymowanki

 

 

-buduje zdania

 

 

 

-rozpoznaje kształty

   WT    8 grudnia`09

I.Wędrujący klocek – zabawa twórcza w kole. Podawanie dużego klocka w wymyślony przez dzieci sposób.

II.Wieża – ćwiczenia liczbowe. Budowanie wieży z klocków w sposób określony przez nauczyciela. Wykonywanie poleceń: zdejmij jeden klocek, dołóż dwa klocki itp. Zabawa ruchowa: Usiądź – wstań

Spacer wokół przedszkola – obserwacja pogody.

III.Rysowanie swoich ulubionych zabawek lub rysowanie n/t dowolny. Zab.ilustrowana ruchem: Kiedy jest mi nudno

C+A

 

 

F+A

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin