Poczucie czasu-scenariusz dla 6latkow.doc

(27 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 6-LETNICH KSZTAŁCĄCEGO U DZIECI POCZUCIE CZASU

SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 6-LETNICH KSZTAŁCĄCEGO U DZIECI POCZUCIE CZASU

 

TEMAT: „O której będzie obiad?”

 

Co dzieci potrafią po zajęciach.

 

·        dziecko potrafi określić czas wykonywania różnych czynności domowych

·        potrafi określić jakie czynności wykonuje na co dzień i co po czym następuje

·        potrafi określić przeznaczenie różnorodnych zegarów

·        rozpoznaje literkę „z” i odczytuje wyrazy i zdania zawierające tą literkę

·        potrafi liczyć przynajmniej do 10 i dalej

·        odczytuje godziny na zegarze

·        wykonuje samodzielnie kartonowy zegar

 

PRZEBIEG:

1.      Wspólna pogadanka o czynnościach codziennych na podstawie własnej historyjki obrazkowej „Dzień Ani”

·        Dzieci potrafią określić czynności wykonywane przez Anię w ciągu całego dnia: wstaje, ściele łóżko, myje się, czesze się, potem się ubiera i wychodzi do przedszkola, w przedszkolu bawi się, pisz, czyta, biega...

·        Potrafią porównywać swój dzień z dniem Ani i określać co po czym wykonują: rano wstaję, po śniadaniu idę do przedszkola, jak przychodzę z przedszkola to idę na podwórko, tam bawię się dosyć długo...

2.      Obserwacja różnorodnych zegarów: budzik, zegarek na rękę, elektroniczny, na ratuszu, klepsydra...

·        dzieci potrafią nazwać zegary i omówić ich przeznaczenie: budzik-budzi, klepsydra- pokazuje czas jakiejś czynności i nie jest już stosowana...

·        zwracają uwagę na formę i tworzywo, z którego zostały wykonane zegary oraz sposób wskazywania lub sygnalizowania czasu: tykanie, budzenie, granie...

·        wiedzą, gdzie w ich miejscowości można zobaczyć zegary

3.      Zabawa z parawanem – zgadywanie co dzwoni

·        Dzieci potrafią odgadnąć jaki zegar wydaje określony dźwięk

·        Zabawa ta sprawia im wielka przyjemność

·        Kształcą wrażliwość słuchowa

4.      Czytamy wyrazy zawierające literkę „z”

·        Dzieci potrafią rozpoznać literkę z wśród innych

·        Odczytują poprawnie wyrazy i zdania typu:

-         zegar na zamku

-         budynek z zegarem

-         zegar na rynku

-         zegar na placu

-         sklep z zegarami

-         kukułka z zegara

-         zegar z „Tik–Taka”

-         zegarowa ulica...

5.      Liczenie uderzeń zegarów

·        Dzieci potrafią liczyć do 10 i dalej

·        Naśladują cykanie, kukanie, dzwonienie, piski, bicie (kształcą przy tym narządy artykulacyjne)

6.      Zabawa ruchowa: Słuchamy, która godzina.

·        Dzieci potrafią rozpoznawać po uderzeniach zegara, która jest godzina

·        Wiedzą, że jak wybije 12 to maja maszerować na obiad, jak wybije 8 to wykonują podskoki, jak wybije 3 to jeżdżą na rowerze... itp.

7.      Praca z dziećmi zdolnymi, „Która jest godzina?”

·        Dzieci potrafią nazwać pełne godziny

·        Wiedzą, że duża wskazówka powinna znajdować się na 12

·        Manipulują wskazówkami zegarów i ustawiają podane przez panią godziny

8.      Wykonywanie zegarów z kartonu (pomoce: karton, nożyczki, pisaki, korek, gwoździk, kredki)

·        Dzieci potrafią korzystać bezpiecznie z nożyczek, zachowują bezpieczeństwo podczas umocowywania gwoździa

·        Wiedzą jak wykonać pracę dzięki dokładnej instrukcji nauczycielki

·        Bawią się wykonanymi zegarami ustawiając na nich różne godziny

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin