1. Wprowadzenie
Zlecająca badanie firma fonograficzna „Rap”, powstała w 1997 roku. Oferta firmy zawiera różnorodne nagrania muzyczne zarejestrowane na płytach CD, płytach analogowych i kasetach magnetofonowych. Sprzedaż prowadzona jest w systemie hurtowym i detalicznym (sklepy muzyczne) na terenie całego kraju.
2. Cel badania
Firma pragnie dostosować jak najlepiej swoją ofertę do potrzeb klientów. Za pomocą badania marketingowego chce poznać gusta, preferencje oraz zwyczaje społeczeństwa w zakresie korzystania z usług rynku fonograficznego.
3. Charakterystyka badania
Badanie zostanie przeprowadzone w formie wywiadu bezpośredniego, w styczniu 1999 roku na terenie całego kraju. Zrealizowane zostanie na 3000 osobowej próbie losowej opartej na powszechnych spisach wyborców. Z ogółu obwodów wyborczych zostanie losowo wybrane sześćset, następnie do każdego z tych obwodów zostanie zakupiona próba z Głównego Urzędu Statystycznego (10 osób w każdym obwodzie: 5 do przebadania i 5 rezerwowych). Kierowanie ankietera pod dokładnie wyznaczony adres znacznie usprawnia pracę i daje najlepszą możliwość kontroli badania.
Do analizy danych użyty zostanie program komputerowy SPSS. Wyniki zostaną przedstawione w postaci raportu oraz prezentacji komputerowej w programie Power Point.
Projekt badawczy
Badanie dotyczące klientów rynku fonograficznego
Klient
Firma fonograficzna „Rap”
Wykonawca
Centrum Badań Marketingowych
Kaja Koczurowska
Termin badania
Styczeń 1999
Metodologia
Badanie ilościowe – indywidualny wywiad bezpośredni
Długość wywiadu
10 minut
Dobór próby
Losowy
Liczba badanych
3000 osób
Miejsce badania
Wylosowane obwody w całej Polsce
Prace terenowe
Westa7631