2. Próbujemy mierzyć.docx

(21 KB) Pobierz

 

 

2.    Próbujemy mierzyć – tydzień II

 

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie mowy i myślenia, prawidłowe posługiwanie się określeniami: wysoki, niski,

- Rozwijanie umiejętności określania mas przedmiotów,

- rozwijanie sprawności manualnych,

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasza edukacja matematyczna

 

- Rozwijanie umiejętności szeregowania
i klasyfikowania:

 

·        porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,

·        dostrzeganie podobieństw między przedmiotami
ze względu na ich wspólne położenie
w przestrzeni

 

- Mierzenie przedmiotów, rozumienie stałości miary (wysokość, długość, szerokość):

 

·        używanie określeń: wysoki, niski, krótki, długi.

 

- poznawcza,

- językowa,

- matematyczna

 

Słuchanie opowiadania
D. Głośnickiej „Kokardka” inscenizowanego sylwetami. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu. Porównywanie długości przedmiotów.

 

 

Dziecko:

- uważnie słucha opowiadania,

- wypowiada się na temat jego treści,

- potrafi porównać przedmioty pod względem wielkości,

 

Zabawa ruchowa
z elementem biegu: Zamieniamy się miejscami.

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza: Smutne kotki.

 

Tekst opowiadania, elementy do ułożenia sylwety kota, maskotka, błękitna wstążeczka, wstążki różnej długości i w różnych kolorach.

 

 

- poznawcza

- językowa,

- matam tyczna,

 

Zabawa dydaktyczna „Wysoki czy niski?” Rozwijanie mowy i myślenia. Porównywanie sylwet trzech chłopców. Prawidłowe posługiwanie się określeniami: wysoki, niski.

 

- dopowiada słowa o znaczeniu przeciwnym do podanego,

- stosuje słowa: wysoki, niski,

-  układa sylwety wg wzrostu,

 

 

Zabawa muzyczno – ruchowa: Wędrująca piłka.

 

Zabawa ruchowa z elementem biegu: Zamieniamy się miejscami.

 

Treść wiersza ‘Przeciwnie”, sylwety chłopców różnej wielkości, miarka wzrostu, kilka piłek.

 

- poznawcza,

- językowa

 

 

Zabawy z wykorzystaniem wiersza „Leciutki żarcik”. Rozwijanie umiejętności określania ciężaru przedmiotów. Rytmiczny podziała na sylaby nazw obrazków.

 

 

- słucha uważnie wiersza,

- potrafi podać przykłady leciutkich przedmiotów,

-dzieli podane wyrazy na sylaby,

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Ciężko – lekko.

 

Tekst wiersza, obrazki ciężkich
i lekkich przedmiotów.

 

- poznawcza,

- plastyczna,

 

 

„Kolorowa waga” - ozdabianie rysunku wagi elementami wyciętymi
z kolorowego papieru według pomysłów dzieci. Rozwijanie sprawności manualnej

i inwencji plastycznej dzieci.

 

- wie do czego służy waga,

- ozdabia rysunek wg własnego pomysłu,

-zachowuje porządek w miejscu pracy,

 

 

Zabawa ruchowa
z elementem biegu: Zamieniamy się miejscami.

 

Zabawa ruchowa
z elementem równowagi: Utrzymaj równowagę

 

 

 

Przedmioty o różnej masie, pocięty obrazek wagi, rysunek wagi, elementy z papieru kolorowego do ozdabiania szablonu.

 

- poznawcza,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy przy piosence „Miś z laleczką”. Rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem. Rozwijanie poczucia rytmu.

 

- słucha uważnie piosenki,

 

- porusza się przy piosence,

 

- rytmicznie klaszcze,

 

Zabawa ruchowa Zabawa orientacyjno – porządkowa: Jak misie i laleczki.

 

Zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki: Miś z laleczką.

 

Nagranie piosenki, instrumenty perkusyjne: kołatka, grzechotka, trzy sylwety misiów, trzy sylwety laleczek.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin