3. Zagościła zima.docx

(19 KB) Pobierz

 

 

3.    Zagościła zima – tydzień III

 

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie mowy i myślenia,

- utrwalenie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych towarzyszących zimie,

- zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych,

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Poznajemy uroki zimy:

 

- Rozwijanie umiejętności określania charakterystycznych cech zimy:

 

·        Zwrócenie uwagi na zjawiska atmosferyczne występujące w czasie tej pory roku: śnieg, mróz, burze śnieżne,

 

- Zwrócenie uwagi na konieczność przebywania na świeżym powietrzu również w czasie zimi:

 

·        zachęcanie do zabaw zimowych: lepienie bałwana, jazda na sankach, łyżwach,

 

·        wdrażanie do bezpiecznego korzystania z uroków zimy: zakładanie cieplej odzieży, zabawy pod okiem dorosłych,

 

- poznawcza,

- społeczna,

- językowa,

 

Rozmowy na temat zagrożeń związanych z zabawami na śniegu. Przestrzeganie przed konsekwencjami niektórych niebezpiecznych zachowań.

 

 

- wie jakie zabawy mogą być niebezpieczne,

 

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Na saneczkach”

 

Ilustracje zabaw na śniegu, czerwone i niebieskie kartoniki, tamburyn.

 

- poznawcza,

- plastyczna,

 

Malowanie farbami plakatowymi na temat „Wesoła zima”. Rozwijanie sprawności manualnych, umiejętne nabieranie farby na pędzel.

 

- maluje krajobraz zimowy obrazek,

- sprawnie posługuje się pędzlem,

- odpowiedni dozuje farbę i wodę,

 

 

Zabawa ruchowa: Kto ma śnieżynkę
w moi kolorze?

 

 

 

Farby plakatowe, kartki A4, ilustracje przedstawiające zimowy krajobraz.

 

- poznawcza,

- środowiskowa,

- językowa,

 

Zabawa badawcza „Śnieg
i woda”. Poznawanie właściwości fizycznych śniegu. Obserwowanie śniegu w warunkach pokojowych. Wyjaśnienie zjawiska topnienia i i powstawania śniegu. Używanie określeń czasu: Przedtem, potem.

 

 

- wie co dzieje się ze śniegiem w pomieszczeniu,

- rozumie zjawisko topnienia śniegu,

 

 

Zabawa ruchowa
w parach do muzyki: Saneczki.

 

Zabawy ruchowe
z woreczkami.

 

Śnieg, słoiczki różnej wielkości, ilustracje zimowych scenerii, szarfy.

 

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Słuchanie i nauka piosenki „Biały walczyk”. Próby śpiewania piosenki: głośno, cicho, wysoko nisko. Nauka kroku walczyka. Tworzenie rytmicznego akompaniamentu do piosenki.

 

 

- uważnie słucha piosenki i próbuje powtarzać,

- powtarza krok walca,

- tworzy własny akompaniament,

 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania: Sarenki na spacerze

 

Nagranie piosenki, instrumenty perkusyjne: tamburyn, grzechotki

 

- poznawcza,

- językowa

 

Oglądanie historyjki obrazkowej „Lepimy bałwana”. Układanie kolejnych obrazków historyjki w kolejności chronologicznej. Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące ich własnych doświadczeń związanych z zabawami na śniegu.

 

 

- układa obrazki wg kolejności zdarzeń.

- swobodnie wypowiada się n/t zabaw na śniegu,

 

 

Zabawa ruchowa z obręczami „Burza śnieżna”.

 

 

Zabawa taneczna do muzyki instrumentalnej: Śnieżna zabawa

 

Ilustracje do historyjki obrazkowej,

muzyka instrumentalna,

obręcze.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Metody pedagogiki zabaw w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym” – R. Domań

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

„Śpiewające Brzdące” – Zima, wyd. Akord

 

 

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin