badania socjologia.doc

(920 KB) Pobierz
Badania dotyczące publicznej opinii na temat telefonów i sieci komórkowych

 

 

 

 

 

Badania dotyczące publicznej opinii na temat telefonów i sieci komórkowych.

 

 

 

 

 

Spis treści

 

Wstęp

 

Rozdział I. Metoda badań.

 

Rozdział II. Respondenci.

 

1.     Płeć.

2.     Wiek.

3.     Miejsce zamieszkania.

 

Rozdział III. Analiza i interpretacja danych.

 

1.     Używalność telefonów komórkowych.

2.     Preferencje telefonów komórkowych, co do przeznaczenia ich używalności.

3.     Najczęściej wybierane marki telefonów komórkowych przez respondentów.

4.     Najczęściej wybierane sieci telefonii komórkowej.

5.     Opinia jakości danej sieci wg respondentów.

6.     Długość posiadania telefonu komórkowego.

7.     Cechy kierujące wyborem danej sieci.

8.     Preferencje dotyczące wyboru koloru telefonu komórkowego.

9.     Czy sieć, z której respondenci korzystają jest ich pierwszą siecią?

10. Z jakiego rodzaju oferty korzystają respondenci?

11. Z jakich dodatkowych usług korzystają respondenci, w ramach swojej sieci komórkowej, najczęściej?

12. Ocena zadowolenia z oferowanych usług przez dana siec komórkową.

13. W jakim celu respondenci najczęściej korzystają z telefonów komórkowych?

14. Jak powinien wg ankietowanych wyglądać ich idealny telefon komórkowy?

15. Dodatkowe urządzenia, jakie posiadają respondenci w wyposażeniu swoich telefonów komórkowych.

16. Czy żywotność baterii ma znaczenie dla respondentów?

17. Czy zdaniem respondentów aparat wbudowany w telefon jest istotny?

18. Przydatność gier w telefonie komórkowym.

19. Z jakich opcji,  które łączą telefon z innymi telefonami lub urządzeniami korzystają respondenci?

20. Jakie inne dodatkowe opcje powinni wprowadzić producenci do telefonów komórkowych?

 

 

 

 

 

 

 

 

Wstęp

 

 

Przedstawione w niniejszym raporcie badania opinii publicznej pokazują jak kształtują się gusta posiadaczy telefonów komórkowych, a zarazem użytkowników sieci telefonii komórkowych. Na podstawie otrzymanych informacji możliwe będzie ustalenie m.in. : jakiej marki telefony komórkowe wybierane są najczęściej oraz dlaczego i z jakiego rodzaju ofert korzysta się najczęściej i najchętniej.

Poniższe badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiet przygotowanych specjalnie na potrzeby edukacyjne.

Opracowanie poniższe jest oparte o analizę danych z badania przeprowadzonego na 14 losowo wybranych respondentach.

Prezentowane dalej analizy i wyjaśnienia są efektem odpowiedzi na pytania z ankiety.

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział I.   Metoda badań

 

                            W celu uzyskania niezbędnych danych w przeprowadzonym badaniu posłużono się kwestionariuszem ankiety. Metoda ta została wybrana ze względu na to, że pozwala uzyskać duże ilości informacji od szerokiego grona respondentów w stosunkowo krótkim czasie. Dodatkową zaletą tej metody jest łatwość w jej przeprowadzaniu i stosunkowo niskie koszta. Nie bez znaczenia dla większości respondentów biorących udział w badaniu  jest fakt, że ankieta jest anonimowa. Anonimowość często wpływa na większą szczerość w udzielanych odpowiedziach.

 

                            Kwestionariusz zawiera 20 pytań głównych dotyczących problemu badań oraz 3 pytania pomocnicze dotyczące danych personalnych respondentów. Pytania zróżnicowane są na zamknięte oraz otwarte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział II.  Respondenci

 

 

              W badaniach wzięło udział 14 respondentów zróżnicowanych pod względem płci, wieku oraz miejsca zamieszkania.

 

 

1.    Płeć

 

W badaniu uczestniczyło 5 kobiet ( 36% ) i 9 mężczyzn ( 64% ).

 

 



 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

2.    Wiek

 

 

 

Pod względem wieku uczestnicy badań zostali podzieleni na 2 kategorie wiekowe: respondenci mający mniej niż 25 lat oraz respondenci mający 25 la bądź więcej.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

3.    Miejsce zamieszkania

 

Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania respondenci zostali podzieleni na 2 grupy: mieszkający na wsi oraz mieszkający w mieście.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

Rozdział III.  Analiza i interpretacja danych

 

 

1.    Czy posiada Pan(i) telefon komórkowy?

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

Na to pytanie wszyscy badani respondenci odpowiedzieli twierdząca. Każdy z nich posiada telefon komórkowy.

 

 

 

 

2.    Telefon, którego Pan(i) używa to telefon?

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

Z powyższego wykresu wynika, że ponad połowa respondentów, bo aż 93% posiada prywatne telefony komórkowe. Nieliczni, bo zaledwie 7% respondentów swoje prywatne telefony komórkowe wykorzystują również w celach służbowych.

 

 

3.    Jaka jest marka Pana/Pani telefonu?

 



                                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powyższy wykres ukazuje nam, że najpopularniejszą marką telefonów komórkowych wśród respondentów jest NOKIA. Kolejne miejsce zajmuje LG.

4.    Z której sieci telefonii komórkowej Pan(i) korzysta?

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

Jak wynika z powyższego wykresu najczęściej wybieraną siecią komórkową przez respondentów jest ORANGE, aż 43% badanych. Zaraz po niej jest PLAY. Wybrało ją 36% badanych respondentów.

 

 

5.  Jak Pan(i) może opisać swoją opinię o sieci, z której korzysta?

 

 

Zdecydowanie się nie zgadzam

Raczej się nie zgadzam

Trudno powiedzieć

Raczej się zgadzam

Zdecydowanie się zgadzam

Sieć godna zaufania

 

7%

7%

50%

36%

Wierzę, że operator nie będzie mnie oszukiwał

 

14%

29%

29%

28%

Sieć dba o interesy swoich klientów

 

7%

14%

50%

29%

Sieć ma rzetelny i sprawny system bilingowy

 

7%

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin