Test z matematyki dla kl. IV – semestr I ( liczby naturalne i figury geometryczne)
Drogi czwartoklasisto!
Otrzymujesz do rozwiązania 21 zadań. Na ich rozwiązanie masz 90 minut. Test zawiera po 5 zadań z zakresu umiejętności koniecznych (K), podstawowych (P), rozszerza-jących (R) i dopełniających (D). Dodatkowe 21 zadanie jest z zakresu umiejętności wykra-czających (W). Nie musisz rozwiązywać zadań w określonej kolejności. To, jaką ocenę uzys-kasz za rozwiązanie poszczególnych zadań, ilustruje poniższa tabela.
0 – 3
niedostateczny
4 – 7
dopuszczający
8 – 10
dostateczny
dobry
bardzo dobry
Ocenę celującą otrzymasz wówczas, gdy spełnisz kryterium oceny bardzo dobrej i roz-wiążesz zadanie z zakresu umiejętności wykraczających.
K – 1 W liczbie 23145 cyfra 3 określa:
a) dziesiątki tysięcy b) dziesiątki c) setki d) tysiące
K – 2 Dzieląc 15 przez 4 otrzymamy:
a) 3 r 3 b) 4 r 1 c) 5 r 1 d) 2 r 2
K – 3 Przedstawiony na rysunku kąt to:
a) kąt ostry b) kąt prosty c) kąt rozwarty d) kąt półpełny
K – 4 Obwód prostokąta o bokach 3cm i 4cm wynosi:
a) 7cm b) 12cm c) 14cm d) 28cm
K – 5 Wynikiem działania 1867 + 786 jest:
a) 2553 b) 2653 c) 1553 d) 1653
P – 1 Liczba XXIV zapisana w systemie rzymskim ma wartość:
a) 14 b) 26 c) 24 d) 23
P – 2 Wynikiem działania 17 – 5 × 3 jest:
a) 36 b) 2 c) 12 d) 15
P – 3 Na poniższym rysunku odcinkami prostopadłymi są:
a) EF i GH b) CD i AB c) AB i GH d) EF i CD
P – 4 Średnica pewnego koła ma długość 16cm. Promień tego koła wynosi:
a) 8cm b) 32cm c) 4cm d) 48cm
P – 5 Które odcinki wielokąta są do siebie równoległe?
a) AB i BC b) AE i BC c) DE i BC d) CD i AB
R – 1 Liczba 120 w rozkładzie na czynniki pierwsze wygląda następująco:
a) 2 × 2 × 2 × 3 × 5 b) 2 × 3 × 5 × 5 c) 8 × 3 × 5 d) 2 × 4 × 3 × 5
zbiorze {18, 34, 36, 42, 52, 72, 82, 90, 102}?
a) {36, 72, 90} b) {18, 36, 72, 90} c) {18, 36, 52, 90} d) {42, 52, 72, 102}
R – 3 Liczba 120465 jest podzielna przez:
a) 2 i 5 b) 3, 4 i 5 c) 3, 5 i 9 d) 25 i 3
a) 1 b) 2 c) 3 d) 4
a) 90 b) 100 c) 99 d) 91
D – 1 Która z liczb jest wynikiem poniższego działania ?
42 – 12 : 3 × 22 + 5 × (16 – 9)
a) 61 b) 75 c) 76 d) inny wynik
15cm. Ile cm ma krótszy bok ramki?
a) 10cm b) 5cm c) 25cm d) 15cm
D – 3 Wykonano obliczenia:
(6 + 7) × 4 = 6 × 4 + 7 × 4
Jakie prawo wykorzystano?
a) kolejność wykonywania działań
b) rozdzielność dodawania względem mnożenia
c) łączność dodawania i mnożenia
...
edzioomasterek