Zmodyfikowany schemat angielskich pedagogów.doc

(22 KB) Pobierz
ZMODYFIKOWANY SCHEMAT ANGIELSKICH PEDAGOGÓW

ZMODYFIKOWANY SCHEMAT ANGIELSKICH PEDAGOGÓW

- D. Fish, H. Broekman

MODEL

TECHNICZNO-RACJONALNY

MODEL

PROFESJONALNEGO MISTRZOSTWA

Reguły, prawa, harmonogramy, procedury, przepisy.

Zaczyna się tam, gdzie reguły zawodzą; stosuje wzorce i struktury.

Analiza diagnostyczna.

Interpretacja i przeżycie.

Skuteczne systemy.

Twórczość i prawo do błędu.

Wiedza jest trwała i oczywista.

Wiedza jest tymczasowa, dynamiczna, problematyczna.

Teoria jest stosowana do praktyki.

Teoria wynika z praktyki.

Metody są skuteczne i nieskuteczne.

Skuteczność metod uwarunkowana jest osobą.

Najważniejsza jest biegłość.

Najważniejszy jest profesjonalizm.

Konieczne są ustalone, mierzalne i stosowane standardy.

To, co najłatwiej ustalić i zmierzyć, jest trywialne, profesjonaliście należy ufać.

Ocenianie, opiniowanie, nadzór.

Badanie, refleksja, dyskusja.

Zmiana musi być sterowana z zewnątrz.

Profesjonaliści mogą rozwijać się „od wewnątrz”

Jakość to ilość tego, co się daje łatwo zmierzyć.

Jakość pochodzi z pogłębionego wglądu we własne wartości, priorytety i działania.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin