J. Wicher = Marketing Alternatywny (Full 180 str).pdf

(1418 KB) Pobierz
702100733 UNPDF
702100733.003.png
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Został zakupiony legalnie w serwisie ZloteMysli.pl
dnia 06.12.2010.
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 13.05.2008
Tytuł: Marketing alternatywny
Autor: Jakub Wicher
Wydanie II
ISBN: 978-83-7582-528-2
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okładce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
PATRONAT MEDIALNY:
Epr.pl to wortal public relations i
komunikacji marketingowej.
Skierowany jest do specjalistów PR i
marketingu odpowiedzialnych za
kontakty z mediami i zajmujących się
budową wizerunku firmy wobec jej
klientów, inwestorów i pracowników.
PRoto.pl jest wortalem tematycznym
poświęconym środowisku public
relations. Informuje o nowościach w
branży, dostarcza praktycznych
wskazówek oraz prezentuje
różnorodne osiągnięcia naukowe z
dziedziny public relations w Polsce i na
świecie.
MediaRun.pl to pierwszy w Polsce
portal internetowy w całości
poświęcony mediom, marketingowi,
reklamie, public relations oraz
Internetowi. W serwisie MediaRun.pl
codziennie publikowane są
najważniejsze wiadomości z branży
medialnej z Polski oraz ze Świata.
Bankier.pl jest czołowym polskim
portalem finansowym. Każdego dnia
dostarcza aktualne informacje
gospodarcze oraz pomaga podejmować
trafne decyzje finansowe.
702100733.004.png 702100733.005.png 702100733.006.png 702100733.001.png 702100733.002.png
SPIS TREŚCI
Wygrywają kreatywni . ..................................................................................................6
Upadek Imperium . ........................................................................................................7
Wojna Światowa o klienta . ............................................................................................7
Nowa Era . .....................................................................................................................8
Podium w Twoim zasięgu . ............................................................................................8
Alternatywa . ..................................................................................................................9
Dwa fronty rynku . .........................................................................................................9
Tryumf nowej ery . .......................................................................................................10
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej . ......................................................10
MARKA I LANS . ...............................................................................12
XXI wiek – wiek abstrakcji . ........................................................................................12
Zarządzanie wartością niematerialną . ........................................................................13
Podbój świadomości . ...................................................................................................13
Skuteczna transmisja . .................................................................................................14
Aby klient poprosił o dokładkę . ...................................................................................15
Nie szmery bajery . .......................................................................................................15
Zmęczony rynek . ........................................................................................................16
Znokautuj konkurencję . ..............................................................................................16
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem! . ......................................................17
Poniesieni przez emocje . .............................................................................................18
Ideologia marki . ..........................................................................................................19
Jak uczynić produkt kultowym? . .................................................................................19
Likwidacja przeszkód dla innowacji . ..........................................................................26
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd . ..................................................................................27
Lansuję się, więc jestem . .............................................................................................28
Cement bytów abstrakcyjnych . ...................................................................................29
Skromni zbierają resztki ze stołu . ...............................................................................29
Dzieło Twojego życia . ..................................................................................................30
Zacznij budować swoją markę . ...................................................................................30
Niezmordowany zapał . ................................................................................................32
Zysk dla wytrwałych . ...................................................................................................32
Nigdy nie spoczywaj na laurach . .................................................................................33
Wejdź w inne dziedziny . .............................................................................................33
MARKETINGOWE FUNDAMENTY . .................................................34
Reklama mobilna . .......................................................................................................34
Materiały reklamowe . .................................................................................................35
Dodatki do strony internetowej . .................................................................................36
Sklep internetowy . ......................................................................................................39
Pozycjonowanie stron internetowych . .......................................................................40
Marketing internetowy . ..............................................................................................43
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski . ...............................................44
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli . ................................................................46
Marka dla młodzieży . ..................................................................................................48
Przydatne adresy . ........................................................................................................51
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU . .................................................55
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek . ........................................................................56
Zbadaj konkurencję . ...................................................................................................66
Zbadaj swoich klientów . ..............................................................................................73
Opracowanie ankiet . ...................................................................................................85
Focus według marketingowych partyzantów . ............................................................89
A więc? . .......................................................................................................................93
BADANIE WIZERUNKU FIRMY . .....................................................94
Czym jest wizerunek firmy? . .......................................................................................95
Dobór próby . ...............................................................................................................96
Czym zmierzyć wizerunek? . ........................................................................................98
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy? . .............................................................................100
Zbieranie danych z ankiet . .........................................................................................101
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny . .......................................................104
Jak odczytać wyniki? . ................................................................................................105
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji? . ...................................................106
Przeprowadzenie Analizy SWOT . .............................................................................108
PUBLIC RELATIONS . .....................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji . ............................................................................................110
Zabawa w Boga . ..........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy . .....................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR . ....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów . ................................................................................115
Tożsamość wizualna . .................................................................................................116
Biuletyn firmowy . ......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach . ...........................................................................120
Przekazywanie inwentarza . ........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych . ......................................................................123
Pomocna dłoń . ...........................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy? . ..................................................125
Wpływ na środowiska opiniotwórcze . .......................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym . .....................................................................135
Wywiady w mediach . .................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów . ..................................................139
Pracownicy narzędziem PR . ......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem . ...............................................................................145
„Pismaki & Szmatławce” . ......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe . ................................................................................150
Przydatne adresy . ......................................................................................................152
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA . ............................................154
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie . ............................................................................155
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie . .....................................................................165
Podstawy rewolucji ducha firmy . ..............................................................................168
Imprezy integracyjne . ................................................................................................170
Szkolenia dla pracowników . .......................................................................................171
ZAKOŃCZENIE . ..............................................................................175
Zgłoś jeśli naruszono regulamin