ZABAWY PORANNE odkrywcy.doc

(238 KB) Pobierz
ZABAWY PORANNE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZABAWY RUCHOWE

5- LATKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESTAW 1

·                    Zabawa orientacyjno-porządkowa Idź – stój.

Na hasło Idź, wypowiedziane przez dowolne dziecko, dzieci maszerują w rozsypce po sali,

na hasło Stoj – zatrzymują się. O częstotliwości poruszania się i zatrzymywania decydują osoby podające kolejne hasła.

 

·                    Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Masujemy nasze ciała.

Dzieci ustawione w rozsypce masują kolejne części swoich ciał, zaczynając od dołu do

gory, zgodnie z tekstem wypowiadanym przez nauczyciela.

Każde z nas masuje ciało, aby sprawnie pracowało.

Najpierw łydki pocieramy i kolana ugniatamy.

Teraz brzuch rozcieramy i ramiona opukamy.

Włosy nasze poburzymy i zrobimy groźne miny.

 

·                    Ćwiczenie rownowagi Bociany na łące.

Dzieci maszerują po całej sali z wysokim unoszeniem kolan. Stają na jednej nodze, klaskają

wyciągniętymi rękami przed sobą, naśladując klekotanie: Kle, kle, kle...

 

·                    Czworakowanie Pieski na spacerze.

Poruszają się na czworakach w rożnych kierunkach, naśladując służenie.

 

·                    Podskoki Małe i duże piłeczki.

Dzieci wykonują wysokie i niskie podskoki obunóż

 

·                    Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci ustawione w kole ilustrują ruchowo tekst.

Maszerują dzieci w koło, maszerują po kole,

słońce świeci im nad głową. machają wyciągniętymi do gory rękami,

Dziś wesoły każdy z nas, zatrzymują się, odwracają się do środka koła,

kołyszą się na boki, wskazują na siebie,

bo przyjemnie spędza czas. klaszczą w dłonie.

 

ZESTAW 2

·                    Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe Samochody.

Dzieci biegają w rożnych kierunkach, naśladując poruszanie kierownicą. Na sygnał – uderzenie

w bębenek, zatrzymują się i trąbią: pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do poruszania

się do tyłu, a trzy – do ponownego ruchu do przodu.

 

·                    Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Chmury i trawa.

Na hasło Chmury – dzieci, stojąc, wyciągają do gory ręce, jakby chciały dosięgnąć chmur,

na hasło Trawa – przykucają.

 

·                    Ćwiczenia tułowia – skręty Patrzymy na lecący samolot.

Dzieci siedzą skrzyżnie. Jedną rękę mają na kolanach, drugą tworzą nad czołem daszek.

Wykonują skręt tułowia i głowy w jedną stronę, a następnie w drugą.

 

·                    Ćwiczenie równowagi Rysujemy koła.

Stojąc na jednej nodze, dzieci rysują w powietrzu małe i duże koła, raz jedną nogą, raz drugą.

 

·                    Zabawa bieżna Konik ciągnie wóz.

Dzieci dobierają się w pary. Pierwsze dziecko jest woźnicą, a drugie – wozem. Po chwili

następuje zmiana ról.

 

·                    Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci maszerują parami przy muzyce po obwodzie koła, potem środkiem sali i rozchodzą

się kolejno – raz na prawo, raz na lewo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESTAW 3

·                    Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe.

Dzieci maszerują i biegają w rożnych kierunkach. Na mocne uderzenie w bębenek kładą

się na brzuchu i naśladują pływanie żabką.

 

·                    Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Zbieramy muszelki.

Dzieci naśladują zbieranie muszelek. Na polecenie nauczyciela prostują się i spacerują po

plaży, rozglądając się dookoła.

 

·                    Czworakowanie.

Dzieci maszerują na czworakach między wodorostami wyrzuconymi przez morze na brzeg.

Co pewien czas prostują się i idą kilka kroków do przodu.

 

·                    Ćwiczenia tułowia – skręty Puszczamy kaczki.

Dzieci naśladują zbieranie kamyków i rzucanie nimi prawą i lewą ręką (po kilka razy każdą

z nich).

 

·                    Bieg Biegniemy po gorącym piasku.

Dzieci biegają na palcach w rożnych kierunkach.

 

·                    Ćwiczenia uspokajające.

Maszerują parami po obwodzie koła, zatrzymują się i naprzemiennie wyklaskują w parach

rymowankę: Choć wakacje się skończyły, nigdy ich nie zapomnimy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESTAW 4

·                    Zabawa orientacyjno-porządkowa Drzewa w parku.

Dzieci maszerują i biegają w rożnych kierunkach przy dźwiękach tamburynu. Na mocne

uderzenie zatrzymują się, wyciągają ręce do góry, zastygają w bezruchu jak drzewa.

 

·                    Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Robimy bukiety z liści.

Dzieci spacerują po sali, naśladują zbieranie liści i układanie z nich bukietów.

 

·                    Ćwiczenie równowagi Idziemy po opadłych liściach.

Maszerują z wysokim unoszeniem kolan.

 

·                    Czworakowanie Wiewiórki w parku.

Maszerują na czworakach w rożnych kierunkach, co pewien czas wykonują przysiad, stają

słupka i rozglądają się dookoła.

 

·                    Podskoki.

Dzieci podskakują obunóż w miejscu i do przodu. Powtarzają

za nauczycielem słowa: Ram, tam, tam, dużo liści mam.

 

·                    Marsz.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, wyklaskując rytm wystukany przez nauczyciela na bębenku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESTAW 5

·                    Zabawa orientacyjno-porządkowa Lis i zajączki.

Część sali to las, przed nim jest polana. Dzieci-zajączki skaczą po polanie, z boku stoi lis.

Na hasło nauczyciela: Uwaga, lis! zajączki uciekają w stronę lasu, gdzie są bezpieczne.

Złapane zajączki zamienią się w lisy i polują wspólnie z nimi.

 

·                    Ćwiczenia tułowia Gimnastyka zajączków.

Dzieci dobierają się parami, ustawiają tyłem do siebie w rozkroku, w niewielkiej odległości

od siebie. Wykonują skłon do przodu i podają partnerowi ręce przez okienko utworzone

przez nogi w rozkroku. Następnie prostują się i wykonują skręty tułowia, celując otwartymi

dłońmi w dłonie kolegi raz z jednej, raz z drugiej strony.

 

·                    Ćwiczenia wyprostne Zajączek zmęczony i wypoczęty.

Dzieci siadają skrzyżnie, ręce mają na kolanach. Na hasło: Zajączek zmęczony – wykonują

luźny skłon tułowia w przód, a na hasło Zajączek wypoczęty, prostują tułów z głową ustawioną prosto.

 

·                    Ćwiczenia rąk i nóg Rozbawione zajączki.

Dzieci, w leżeniu na plecach, machają rękami i ugiętymi w kolanach nogami uniesionymi

do góry.

 

·                    Bieg Zajączki jadą na rowerze.

Dzieci biegają w luźnej gromadce po obwodzie koła z wysokim unoszeniem kolan.

 

·                    Marsz zajączków.

Poruszają się w lekkim skłonie, ręce mają oparte na kolanach. Następnie, we wspięciu na palcach,

podnoszą ręce w gorę, machają palcami – Maszerują zające, świeci słońce gorące.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin