opis firmy.doc

(31 KB) Pobierz
1

1.     Streszczenie.

 

„RockBud” Spółka z o.o. z Wolsztyna jest firmą produkcyjno – handlową, zajmującą się produkcją maszyn kamieniarskich. Spółka ta rozpoczęła działalność w 1993 r. i pod obecną nazwą funkcjonuje do dziś. Założycielami jest pięciu udziałowców, którzy zakładając spółkę, wnieśli kapitał założycielski w wysokości 13 tys. Obecna wartość firmy szacowana jest w granicach 700 – 800 tys.  Biuro Spółki mieści się w Wolsztynie przy ulicy Dąbrowskiego 20. „RockBud” jest jednostką prywatną działającą w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta i Gminy w Wolsztynie. Początkowo  Spółka  zatrudniała 4 pracowników  oraz posiadała  3 maszyny, obecnie zatrudnia 50 osób, w tym 7 pracowników nieprodukcyjnych. W miarę upływu czasu firma ulegała ciągłej modernizacji. W 1995r. wybudowano następną halę produkcyjną  znacznie większa od poprzedniej, gdzie znajduje się hala montażu i obróbki.

Obserwując konkurencję spółki, zauważyć można, że nie stanowi ona większego zagrożenia dla spółki, co jest bardzo korzystne, mimo to spółka zmuszona jest do czujności i stałej obserwacji rynku, rozpoznawania potrzeb klientów, śledzenia targów, nowości i oczywiście konkurencji.

„RockBud” ogranicza swą działalność w zakresie dystrybucji do bezpośredniej sprzedaży odbiorcom końcowym, zarówno w stosunku do odbiorców krajowych jak i zagranicznych.

Podstawowy człon klientów przedsiębiorstwa stanowią odbiorcy indywidualni (80%) oraz małe (8%), średnie (7%) i duże przedsiębiorstwa (5%).

„RockBud” ze względu na swoją silną pozycję konkurencyjną nie stosuje zbyt wielu środków promocji  sprzedaży. Oferuje swoim klientom szeroki asortyment i stosunkowo niskie ceny „przebijając” w ten sposób oferty swoich konkurentów. Najistotniejszym środkiem stosowanym przez przedsiębiorstwa do promowania swoich wyrobów są targi, w których „RockBud” czynnie uczestniczy.

 

Zakład w oparciu o własne rozwiązania konstrukcyjne poparte wieloletnią praktyką wykonuje maszyny do obróbki kamienia w zakresie :

2

 


·                       Cięcia

·                       Szlifowania

 

·                       Wycinania

·                       Frezowania


 

Asortyment firmy składa się z ośmiu następujących pozycji:

·         Piła dzieląca o 2700 mm,

·         Piła dzieląca o 1200 mm,

·         Piła formatowa o 400-600 mm,

·         Piła formatowa o 400-600 mm dwusuportowa,

·         Docinarka poprzeczna z podajnikiem rolkowym,

·         Szlifierko – polerka do płaszczyzn bocznych,

·         Wycinarka linowa do profili,

·         Maszyny i urządzenia prototypowe,

         

 

         Ciągle unowocześniane maszyny cieszą się dobrą opinią użytkowników oraz uznaniem ekspertów, czego dowodem jest :

·         Wyróżnienie na Targach „Kamień 98” w Wałbrzychu za szlifierkę do płaszczyzn bocznych,

·         Medal za modernizację Zakładów Kamieniarskich z uwzględnieniem szlifierko – polerki na Targach „Interkamień 99” w Kielcach.

 

 

2.     Misja przedsiębiorstwa.

 

Misja przedsiębiorstwa jest jego ideą przewodnią, na której opiera się jego strategia, asortyment produkcyjno – usługowy i plan działania. Misja definiuje cel, dla którego przedsiębiorstwo zostało powołane oraz określa rolę jaką ono spełnia w środowisku.

     Można ją określić odpowiadając na pytania :

-          jaką rolę zamierza przedsiębiorstwo pełnić wobec otoczenia ?

-          jakie potrzeby społeczne zamierza zaspokajać ?

Określenie misji zawiera :

-          definicję biznesu przedsiębiorstwa

-          określenie głównych celów przedsiębiorstwa

-          określenie filozofii przedsiębiorstwa

 

Misję charakteryzują :

-          pozycja na rynku

-          przedmiot działalności

-          przestrzenny zasięg rynku

-          krąg aktualnych i potencjalnych klientów

-          jakość produktu

-          stosunek do konkurenta

-          sposoby reagowania na zmiany w otoczeniu

 

Misja firmy RockBud :

 

„Produkcja najwyższej, światowej jakości maszyn kamieniarskich, zaspokajających wymagania klientów, a jednocześnie przy racjonalnych inwestycjach w coraz nowsze technologie, zdobywanie nowych rynków zbytu krajowych i zagranicznych, pozostając przy tym konkurencyjnymi cenowo.”

 

3. Analiza sytuacyjna.

 

Przez rynek sprzedaży przedsiębiorstwa rozumieć należy sprzedaż danego produktu w określonym rejonie geograficznym.

       Obszarem działalności spółki jest terytorium całego kraju, głównie Polska południowo zachodnia. Rynek działalności przedsiębiorstwa jest potencjalnie obiecujący. Jest to związane z : bliskością granicy zachodniej, szybkim rozwojem prywatnych firm, bogaceniem się ludności.

       Główny człon nabywców spółki stanowią klienci indywidualni.

              Rynek maszyn kamieniarskich jest bardzo wrażliwy na uwagi klienta dotyczące produktu, dystrybucji i jakości wykonania, a także surowca z którego wykonana jest maszyna, wytrzymałości, koloru, wymiaru itp. Klient nabywa daną maszynę według swoich potrzeb oraz według późniejszego zastosowania produktu. Decyzje zakupu determinowane są głównie poprzez takie czynniki, jak cena, jakość wykonania produktu, terminowość i warunki dostaw, warunki płatności.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin