TOK WPROWADZANIA LITERY w szkole podstawowej.doc

(28 KB) Pobierz
TOK WPROWADZANIA LITER

TOK WPROWADZANIA LITERY

w szkole podstawowej

 

 

 

1.      Stworzenie sytuacji dydaktycznej do ćwiczeń w mówieniu;

 

2.      Wyodrębnienie wyrazu podstawowego;

 

3.      Analiza i synteza słuchowa wyrazu podstawowego oraz innych wyrazów z daną głoską:

a)     wybrzmiewanie wyrazu podstawowego sylabami i w całości;

b)    wybrzmiewanie wyrazu podstawowego głoskami i w całości;

c)     modelowanie dźwiękowej struktury wyrazu;

d)    wyróżnianie spółgłosek i samogłosek;

e)     określanie miejsca podanych głosek w wyrazie i wybrzmiewanie ich w

              izolacji;

f)      wyodrębnianie w wyrazie podstawowym nowej głoski;

g)     podawanie wyrazów z nową głoską w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;

 

4.      Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego oraz innych wyrazów z daną literą:

a)     pokaz nowej litery drukowanej małej i wielkiej;

b)    rozpoznawanie nowej litery drukowanej małej i wielkiej spośród innych liter;

c)     układanie wyrazu podstawowego z liter drukowanych oraz innych wyrazów z nową literą;

d)    pokaz wyrazu przedstawionego literami pisanymi;

e)     wyodrębnienie nowej litery pisanej;

 

5.      Czytanie tekstu z nową literą;

 

6.      Wyszukiwanie w tekście wyrazów z nową literą;

 

7.      Nauka pisania litery małej i wielkiej oraz łączenia jej z innymi literami:

a)     pokaz wzoru nowej litery pisanej małej i wielkiej;

b)    analiza kształtu litery, porównywanie jej z innymi literami;

c)     demonstrowanie sposobu pisania litery przez nauczyciela na tablicy w liniaturze;

d)    pisanie bez-śladowe (w powietrzu, na ławce);

e)     pisanie liter ćwiczebne (w zeszycie ćwiczeniowym – po śladach i bez śladów);

f)      pisanie liter w liniaturze (w zeszycie przedmiotowym);

g)     pisanie liter w połączeniach;

 

8.      Nauka pisania wyrazu podstawowego i innych wyrazów.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin