GOTOWOŚĆ DO CZYTANIA I PISANIA.doc

(25 KB) Pobierz

GOTOWOŚĆ DO CZYTANIA I PISANIA

 

 

Umiejętność czytania i pisania:

 

T – technika czyt. i pis.

R – czyt. i pis. ze zrozumieniem

K – czyt. i pis. krytyczne

TW – czyt. i pis. twórcze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GOTOWOŚĆ PSYCHOMOTORYCZNA:

 

- prawidłowa wymowa;

- sprawność aparatu mowy;

- prawidłowy rozwój słuchu fonematycznego;

 

- orientacja w przestrzeni;

- prawidłowy poziom percepcji wzrokowej oraz słuchowej (analiza i synteza

              słuchowo-wzrokowa);

- zdolność koncentracji uwagi na dłuższy czas;

- odpowiedni poziom myślenia;

 

- określona lateralizacja;

- wysoka sprawność ręki dominującej;

- właściwa koordynacja wzrokowo-ruchowa.

 

GOTOWOŚĆ SŁOWNIKOWO – POJĘCIOWA:

- różnorodne słownictwo;

- umiejętność wypowiadania się w sposób swobodny, spontaniczny;

- interpretowanie treści przenośni, czy przysłów.

 

GOTOWOŚĆ EMOCJONALNO – MOTYWACYJNA:

- rozumienie znaczenia umiejętności czytania i pisania dla samego dziecka i

              tego, co można poprzez nią osiągnąć;

- silna, pozytywna, „poznawcza” motywacja do uczenia się czytania i pisania;

- zainteresowanie.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin