Arkusz obserwacji rozwoju umiejętności dziecka – akceptacja rodziców Strona 5 z 5
Akceptacja rodziców
Akceptuję w całości Nie akceptuję
................................. ............................................
Akceptuję z wyjątkiem: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................ ……….………………………..
(miejscowość, dnia) (podpis rodzica)
ARKUSZ OBSERWACJI ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA
Imię, nazwisko dziecka: ……………………………………………...……………………………………………………
Data urodzenia: …………………………………………………………………………………………………………….
Rok szkolny ………………………………
Lp.
Umiejętności
IX/X
V/VI
Umiejętności społeczne dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
1.
Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują
2.
Grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy
3.
Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych
4.
W miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań
5.
Wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować innych
6.
Umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania
7.
Wie, komu można podawać takie informacje
Czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, utrzymywanie ładu i porządku
Umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby
Właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie
Samodzielnie korzysta z toalety
Samodzielnie ubiera się i rozbiera
Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież
Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu
Rozwój mowy
Zwraca się bezpośrednio do rozmówcy
Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
joan631