raport_medialny_-_polska_pilka_kwiecien_2012.pdf

(1299 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIýKA
kwiecieı 2012
915984965.016.png
POLSKA PIýKA
kwiecieı 2012
Spis treĻci
Wstħp.........................................................................................................................................................3
Komentarz ..................................................................................................................................................4
Dane historyczne .........................................................................................................................................6
MedialnoĻę w regionach..............................................................................................................................11
Rozdziaþ I Î Dane miesiħczne ................................................................................................................12
Prasa + internet ........................................................................................................................................12
Rozdziaþ II Î Ekstraklasa .......................................................................................................................15
Prasa........................................................................................................................................................15
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................18
Internet ....................................................................................................................................................19
Rozdziaþ III Î I liga ................................................................................................................................20
Prasa........................................................................................................................................................20
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................23
Internet ....................................................................................................................................................24
Rozdziaþ IV Î Bramkarze ........................................................................................................................25
Prasa........................................................................................................................................................25
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................26
Internet ....................................................................................................................................................27
Rozdziaþ V Î Podsumowanie ..................................................................................................................28
Prasa + internet ........................................................................................................................................28
Strona 2
media intelligence
915984965.017.png 915984965.018.png 915984965.019.png
POLSKA PIýKA
kwiecieı 2012
Wstħp
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w kwietniu 2012 roku, opracowano raport podsumowujĢcy i systematyzujĢcy
pozyskane informacje. Analizie poddano kluby piþkarskie wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz I lidze. Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ
medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi w zachodnioeuropejskich druŇynach. Analizie poddano
dziesiħciu goalkeeperw: Artura Boruca, ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza Kuszczaka, Wojciecha Szczħsnego, Przemysþawa
Tytonia, Grzegorza Sandomierskiego, ýukasza Zaþuskħ, Marcina Cabaja, Wojciecha Kowalewskiego i Pawþa Kieszka.
Artykuþy poddane analizie pochodzĢ z monitoringu 1100 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej, branŇowej i specjalistycznej
oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl,
www.se.com.pl, www.efakt.pl, www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl, www.sports.pl, www.sport.tvp.pl,
www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl, www.eurosport.pl, www.90minut.pl, www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl,
www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Raport skþada siħ z nastħpujĢcych czħĻci:
Dane historyczne: podsumowanie trzech najbardziej medialnych klubw piþkarskich
z Ekstraklasy, I ligi oraz gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy wystħpujĢcych w ligach
zagranicznych.
MedialnoĻę w regionach: Mapa przedstawiajĢca sumħ informacji prasowych na temat
wszystkich klubw Ekstraklasy oraz I ligi w podziale na zasiħg tytuþw regionalnych.
Rozdziaþ I Î Dane miesiħczne: podsumowanie polskich klubw Ekstraklasy i I ligi oraz
zestawienia prezentujĢce polskie gwiazdy i bramkarzy z lig europejskich. Publikacje zawarte w tym
rozdziale pochodzĢ z analizy prasy i internetu. PrzedstawiajĢ statystyki z analizowanego miesiĢca.
Rozdziaþ II Î Ekstraklasa: rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat
zespoþw wystħpujĢcych w Ekstraklasie. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie, najaktywniejsze
wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale
tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw
Ekstraklasy.
Rozdziaþ III Î I liga: rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat zespoþw
wystħpujĢcych w I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale
internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie i najaktywniejsze
wojewdztwa. W rozdziale tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla
poszczeglnych zespoþw I ligi.
Rozdziaþ IV Î Bramkarze : rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych
wystħpujĢ nazwiska polskich bramkarzy grajĢcych w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie
poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ iloĻci
publikacji na temat zawodnikw oraz wycenħ materiaþw prasowych.
Rozdziaþ V Î Podsumowanie: graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych
i internetowych. Prezentacja bieŇĢcych wynikw i danych z poprzednich miesiħcy. KaŇdy kolejny
raport bħdzie uzupeþniany o aktualne wiadomoĻci.
Strona 3
media intelligence
915984965.001.png 915984965.002.png 915984965.003.png 915984965.004.png 915984965.005.png 915984965.006.png 915984965.007.png 915984965.008.png 915984965.009.png
POLSKA PIýKA
kwiecieı 2012
Komentarz
Legia Warszawa detronizuje Wisþħ Krakw
Po raz pierwszy od dziewiħciu miesiħcy liderem zestawienia najbardziej medialnych
klubw Ekstraklasy nie jest Wisþa Krakw. Po dþugiej dominacji áBiaþa GwiazdaÑ
odnotowaþa bolesny spadek na szstĢ pozycjħ. Pierwsze miejsce zajħþa Legia Warszawa,
ktra w kwietniu byþa najbliŇej zdobycia tytuþu mistrza Polski. TuŇ za niĢ uplasowaþ siħ
Ruch Chorzw, natomiast trzeciĢ pozycjħ objħþa Cracovia.
WĻrd badanych klubw tylko lider i wicelider kwietniowego rankingu odnotowali wzrost
liczby publikacji. Pozostaþe druŇyny straciþy zainteresowanie dziennikarzy wzglħdem
marca. Legia jeszcze w poprzednim miesiĢcu zajmowaþa piĢtĢ pozycjħ, a niewielki wzrost
zainteresowania (z 3,1 do 3,2 tys. publikacji) pozwoliþ na objħcie prowadzenia.
Chorzowski Ruch jako jedyny zanotowaþ znaczĢcy wzrost liczby tekstw na swj temat,
dziħki czemu znalazþ siħ na drugim miejscu. Wynika to w duŇym stopniu z faktu, Ňe
druŇyna áNiebieskichÑ doĻę niespodziewanie wþĢczyþa siħ w walkħ o mistrzowski tytuþ. W
pierwszej trjce obecna jest takŇe Cracovia, ktra przez caþy sezon broniþa siħ przed
spadkiem do niŇszej ligi. Klub mimo tego skupiaþ wokþ siebie jak zwykle duŇo uwagi. Nie
bez wpþywu pozostaje w tym przypadku lokalizacja w duŇym mieĻcie.
Ruch czarnym koniem
Co ciekawe, wspomniany Ruch Chorzw dotarþ do pierwszego miejsca innej klasyfikacji.
Mianowicie najczħĻciej w kwietniu wystħpowaþ w tekstach na pierwszych stronach gazet.
74 takie publikacje to liczba robiĢca wraŇenie w kontekĻcie wynikw historycznych.
Oznacza jednoczeĻnie ĻredniĢ dziennĢ na poziomie 2,47. Ruch niewĢtpliwie w tym
miesiĢcu wzbudzaþ duŇe zainteresowanie i wyniki badania Î w porwnaniu do
poprzednich Î sĢ dla tego klubu absolutnym sukcesem. Dla porwnania Î lider
poprzednich zestawieı Î Wisþa Krakw w kwietniu tylko 29 razy znalazþ siħ na
pierwszych stronach tytuþw prasowych. Daje jej to dopiero sme miejsce za KoronĢ
Kielce i Zagþħbiem Lubin.
Poza podium rankingu najbardziej medialnych klubw miesiĢca znalazþ siħ ĺlĢsk
Wrocþaw, ktry w maju zdobyþ tytuþ mistrza Polski. Na jego temat powstaþo 2,6 tys.
publikacji. NiŇej byþ Lech Poznaı, ktry spadþ z miejsca trzeciego oraz Wisþa Krakw. Za
krakowianami utworzyþa siħ duŇa przepaĻę, za ktrĢ z horyzontu wyþania siħ Lechia
Gdaısk.
Strona 4
media intelligence
915984965.010.png 915984965.011.png 915984965.012.png
POLSKA PIýKA
kwiecieı 2012
Najmniej medialne kluby w T-Mobile Ekstraklasie to Î podobnie jak przed miesiĢcem Î
Podbeskidzie Bielsko-Biaþa i ýKS. Te dwa kluby, a takŇe wyprzedzajĢce je Widzew ýdŅ i
PGE GKS Beþchatw okazaþy siħ mniej medialne niŇ Arka Gdynia Î lider zestawienia I ligi.
I liga: sukcesy niewiele dajĢ
Arka jest najczħĻciej wymienianym przez dziennikarzy prasowych i internetowych klubem
I ligi. Pomimo tego, Ňe nie walczy o awans do wyŇszej klasy, wyprzedza caþĢ czoþwkħ.
SwojĢ drogĢ, na zapleczu Ekstraklasy wynik sportowy w mniejszym stopniu przekþada siħ
na medialnoĻę. Kluby z czuba tabeli w rankingu medialnoĻci znajdujĢ siħ w Ļrodku
stawki. Taka sytuacja dotyczy Piasta Gliwice i Zawiszy Bydgoszcz. Z kolei Termalica Bruk-
Bet Nieciecza i Kolejarz StrŇe plasujĢ siħ w ogonie zestawienia. Jedynie Pogoı Szczecin
w rankingu medialnoĻci znalazþa siħ wysoko. Jej druga pozycja byþa w kwietniu
niezagroŇona. Pogoı miaþa duŇĢ stratħ do Arki oraz sporĢ przewagħ nad trzeciĢ Warta
Poznaı i pozostaþymi klubami. Z kolei Warta bardzo nieznacznie wyprzedziþa Poloniħ
Bytom oraz Bogdankħ ýħczna.
Szczħsny bezkonkurencyjny od roku
WĻrd polskich bramkarzy wystħpujĢcych zagranicĢ prym nieustannie wiedzie Wojciech
Szczħsny. Golkiper Arsenalu Londyn prowadzi juŇ dwunasty miesiĢc z rzħdu. Tym razem
wyprzedza Artura Boruca i w kontekĻcie zbliŇajĢcych siħ Mistrzostw Europy w piþce
noŇnej, w ktrych Szczħsny ma byę pierwszym bramkarzem reprezentacji, nic nie
wskazuje na to, Ňeby ukþad ten siħ zmieniþ. Trzecie miejsce naleŇy do wypoŇyczonego do
belgijskiego Genk Grzegorza Sandomierskiego, chociaŇ liczba publikacji na jego temat
jest kilkakrotnie niŇsza niŇ o Szczħsnym i Borucu. Dopiero dalsze pozycje zajmujĢ ci,
ktrzy jeszcze pþtora roku temu walczyli o miano najpopularniejszego polskiego
golkipera Î ýukasz Fabiaıski i Tomasz Kuszczak. Obaj nie wystħpujĢ w swoich klubach,
stĢd niewielkie zainteresowanie ich karierami.
Strona 5
media intelligence
915984965.013.png 915984965.014.png 915984965.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin