Przedstawienie z udziałem dzieci czteroletnich
Opracowanie własne z wykorzystaniem wiersza Sad
i piosenki Jabłuszko
słowa Z.Rogoszówna
muzyka M.Cukierówna
OSOBY
Dzieci
Ogrodnik
Ogrodniczka
Słońce
Wiatr
Deszcz
Jabłka
Pszczoły
Wróble
SCENOGRAFIA
Kolorowe materace o różnorodnych kształtach symbolizujące jabłoń, zielona tkanina, kawałki białego tiulu, konewka.
KOSTIUMY
Luźne koszulki bawełniane typu T-Shirt w kolorach dobranych do postaci, naklejone symbole postaci, kapelusz, fartuch dla ogrodników.
MUZYKA
Dzieci wykorzystują trójkąty i bębenki
Na scenie stoi materac-jabłoń.
Dzieci wbiegają na scenę i trzęsą drzewem, pociągają je i przewracają, a potem uciekają.
Popatrz! Ktoś połamał naszą ukochaną jabłoń. Zniszczył jabłka.
Tyle lat rosło to wspaniałe drzewo! Co my teraz zrobimy? Nie mamy tyle siły, aby posadzić nowe drzewo.
Wróble przyprowadzają dzieci i mówią razem, wskazując na nie
To ich sprawka.
Dziecko 1
Źle postąpiliśmy. Bardzo przepraszamy. Chcemy naprawić nasz błąd.
Dziecko 2
To będzie trudne. Czy pomożecie nam wróbelki?
razem:
Tak. Wietrze, Wietrze przywiej nasiona.
Dzieci - Jabłka wypychają jabłoń na bok sceny
Wiatr tańczy, zataczając rękoma wiatraczki na scenie.
naśladują sianie nasion
Deszczyku, Deszczyku podlej nasiona, aby wyrosło piękne drzewo.
podlewa nasiona konewką
Dziękujemy Ci Deszczyku.
Słoneczko, prosimy Cię ogrzej nasze nasionko, aby wyrosło drzewo.
chodzi z rozpostartymi ramionami.
wpychają na scenę z powrotem materac udający jabłoń i okrywają go zieloną tkaniną.
Popatrz, jaka piękna jabłoń wyrosła
Zobacz kto na niej mieszka
tańczą taniec wróbli: dźwięki wysokie (trójkąt) – wróble fruwają, dźwięki niskie (bębenek) – dziobią ziarenka
kładzie na drzewie kawałki tiulu naśladujące kwiaty.
Biały bielusieńki jest nasz sad,
jakby na jabłonkę śnieżek spadł.
Kto na drzewa w sadzie kwiaty kładł?
Słońce mocno grzało, kwiaty rozwijało.
wołają z drugiej strony sceny
Wróbelki, Wróbelki, kto jeszcze może nam pomóc.
Wróbelki
Zawołajmy Pszczoły.
tańczą wokół drzewa swój taniec
otrzepuje kwiaty z drzewa
Wszyscy
Mój wietrzyku miły, nie wiej z całej siły,
nie potrącaj kwiatów, żeby jabłka były.
Wokół jabłoni, ustawiają się wszystkie postacie.
Dzieci naprawiły szkodę
Pomagały nam wróble, wiatr, deszcz, słońce, pszczoły.
Dziękujemy wam!
Będziemy zrywali jabłuszka w sadzie. Wiesz co robić?
Wiem! Dwa jabłuszka do fartuszka, a to trzecie zjem !
śpiewają i inscenizują ruchem piosenkę „Jabłuszko”
Ogrodnik i Ogrodniczka
Podzielimy się z wami jabłkami. Proszę. Podają każdemu dziecku jabłko.
Dziękujemy!
KONIEC
elzbieta31