PRZEDSZKOLE NR 15 W KOSZALINIE
PLAN WYNIKOWY
DZIECI 4 LETNIE
OPRACOWANIE:
Schemat i umiejętności finalne: mgr Danuta Salacha
mgr Krystyna Golis
Umiejętności składowe i operacyjne: mgr Ewa Kowalczyk
Anna Rymarczyk
Beata Krzewińska
L.p.
Zakres umiejętności dzieci
Umiejętności składowe
Umiejętności operacyjne
Planowany czas realizacji
Ewaluacja
IX
X
XI
XII
I
II
III
IV
V
VI
1
ROZWÓJ
Dzieci 4 letnie
Słucha uważnie wypowiedzi innych
Słucha uważnie teksty czytane i opowiadane
Słucha uważnie nagrania z kaset, filmy wideo
Rozpoznaje różnorodne dźwięki z otoczenia
Rozumie, że słuchanie wypowiedzi innych jest przejawem kultury osobistej
Rozumie polecenia nauczyciela wykraczające poza aktualną sytuację zapamiętuje je i przekazuje
Potrafi słuchać nauczyciela
Skupia się na tekstach czytanych i opowiadanych
_______________
Rozwija wrażliwość słuchową
_________________
-słucha i rozumie polecenia i wyjaśnienia nauczyciela w czasie prowadzonych obserwacji i wykonywanych czynności,
-przyzwyczaja się do słuchania mowy rówieśników,
-słucha ilustrowanych opowiadań wygłaszanych lub czytanych przez nauczyciela oraz recytowanych przez niego wierszy,
-słucha tekstów inscenizowanych za pomocą pacynek, kukiełek, lalek,
______________________
-nasłuchuje i wyróżnia zjawiska akustyczne z otoczenia,
MOWY
Stara się mówić poprawnie
Wypowiada się na różne tematy dobierając właściwe słownictwo
Zadaje pytania
Jasno i komunikatywnie wyraża swoje myśli
Dopowiada zakończenie opowiadania
Doskonali umiejętność formułowania wypowiedzi
Mówi na podstawie pośrednich źródeł informacji
Usprawnia narządy mowy
Uczy się formułować pytania
Mówi w kontaktach bezpośrednich
-poprawnie stosuje formy fleksyjne rzeczowników, czasowników i przymiotników,
-zapamiętuje głoski wymawiane przez nauczyciela,
-ćwiczy poprawne powtarzanie po śladach pojedynczych głosek,
-wydłuża głoski trwałe w wyrazach 2 i 3 fonemowych,
-doskonali pamięć fonetyczną i wzrokową,
-wypowiada się na podstawie obrazów o tematyce znanej dzieciom, na podstawie oglądanych ilustracji w książkach i czasopismach,
-wypowiada się na podstawie układanek obrazkowych, nazywa ułożony przedmiot, jego czynności i cechy,
...
pinininiec