Karol Wójcik - Chłopiec czy dziewczynka (PEŁNA WERSJA).pdf
(
1135 KB
)
Pobierz
18656948 UNPDF
This watermark does not appear in the registered version -
http://www.clicktoconvert.com
Gdybymy mogli najpierw wiedzieä,...
moglibymy lepiej oceniä, co robiä i jak to robiä
Abraham Lincoln
Matko Mario wierzè, ¾e zasz²a w ci¸¾è bez grzechu.
Matko Mario, pozwðl mi grzeszyä bez zajcia w ci¸¾è.
Byron
Opracowanie to dedykujè wszystkim przysz²ym i obecnym rodzicom,
g²ðwnie m²odym ludziom, a szczegðlnie
kobietom, ktðre pragn¸
wyjä z ciemnoty i zacofania i
zdobyä dostèpn¸, naukow¸
wiedzè na
tak wa¾ny dla nich
temat p²odzenia dzieci.
Mylè droga czytelniczko, ¾e
jeste osob¸ odpowiedzialn¸
i przy
podejmowaniu decyzji dotycz¸cych posiadania w²asnych dzieci,
chcia²aby mieä wiadomoä, ¾e uczyni²a wszystko
, aby
by²y one zdrowe i kochane. Mam zamiar przekonaä Ciebie, ¾e
planowanie p²ci jest mo¾liwe
a zalecenia tutaj zawarte, bez
wzglèdu na wynik (p²eä), pozwol¸ Ci posiadaä potomstwo zdrowe
oraz czasami, wytèsknione.
Bez wzglèdu na to szanowny czytelniku, czy skorzystasz z informacji
tutaj zawartych, powiniene jak powiedzia² Lincoln
najpierw
wiedzieä
.
Tylko wiedza pozwoli Tobie
wyraziä swoje zdanie na
ten temat i tak¸ wiedzè postaram siè Tobie przybli¾yä.
Mgr Wðjek Autor
SPIS TRECI
PRZEDMOWA DO WYDANIA TRZECIEGO
...............................6
CZ Å PIERWSZA TEORETYCZNA
..........................................9
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
.................................9
1.1. STARO®YTNOÅ
..............................................................................9
1.2. REDNIOWIECZE
.........................................................................14
1.3. CZASY WSPÑ¢CZESNE
.................................................................15
1.4. GENEZA POWSTAWANIA I DOSKONALENIA NAUKOWEJ
METODY DR SHETTLESA
....................................................................17
2. Inne aktualnie wystèpuj¸ce metody
................................21
2.1. METODA DIETETYCZNA
..............................................................21
2.2. METODA ERICSSONA
.................................................................24
2.3. STARO®YTNA METODA CHIÏSKA
............................................26
2.4. METODA SELNAS
........................................................................29
2.5. INNE WYST PUJ¤CE NIEPOWA®NE METODY
.......................33
2.5.1. METODA PANI WHELAN??
..................................................................33
2.5.2. METODA DOMINACJI V. GRANT
........................................................35
3. Przysz²oä planowania p²ci
.............................................37
3.1. METODY NATURALNE
................................................................38
3.2. ROZDZIELANIE PLEMNIKÑW
...................................................39
3.3. ZAP¢ODNIENIE IN-VITRO
.........................................................40
4. Listy od rodzin do Dra Settlesa
.......................................42
5. Aspekt spo²eczny, moralny i etyczny planowania p²ci
......46
This watermark does not appear in the registered version -
http://www.clicktoconvert.com
5.1. Opinia na temat metod naukowego wyboru p²ci dziecka.
.............51
CZ Å DRUGA PRAKTYCZNA
................................................53
6. Wstèp do czèci praktycznej
...........................................53
7. Mè¾czyzna
......................................................................55
8. Kobieta
..........................................................................60
8.1. DROGI RODNE KOBIETY
............................................................60
POCHWA .
............................................................................................................60
MACICA.
.............................................................................................................61
JAJOWODY .
........................................................................................................61
8.2. CI¤®A A ZDROWIE DZIECKA
.....................................................62
8.3. PRZEBIEG I ROZWÑJ CI¤®Y
......................................................70
8.4. FAZY CYKLU MIESI¤CZKOWEGO
.............................................75
FAZA MIESI¤CZKOWA .
..................................................................................76
FAZA FOLIKULINOWA.
..................................................................................76
FAZA OWULACYJNA .
......................................................................................77
FAZA LUTEALNA.
............................................................................................78
8.5. RѮNE SPOSOBY ROZPOZNAWANIA MOMENTU OWULACJI
................................................................................................................79
9. Podsumowanie
...............................................................82
9.1. Gdy chcemy ch²opca
.....................................................85
9.2. Gdy chcemy dziewczynkè
.............................................88
9.3. Typowe zale¾noci prowadz¸ce do potomstwa jednej p²ci
............................................................................................91
10. PROPOZYCJE POMOCY NIEZDECYDOWANYM
...........92
11. Na zakoîczenie
..............................................................93
11.1. ANKIETA DO PROPOZYCJI nr 1.
................................................95
11.2. OBJANIENIA DO PUNKTU 9 ANKIETY
..................................98
11.3. JAK ZAMAWIAÅ INDYWIDUALN¤ PORAD .
........................101
WYKAZ LITERATURY UZUPE¢NIAJ¤CEJ
...........................103
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
Przedmowa do wydania trzeciego
str.
6
PRZEDMOWA DO
WYDANIA TRZECIEGO
Wyposa¾ony w wiedzè zdobyt¸ podczas studiðw, w latach 1974
1979 od roku 1980 zacz¸²em nieoficjalnie udzielaä porad,
dotycz¸cych planowania p²ci dzieci, oraz niekiedy w przypadku
trudnoci z zajciem w ci¸¾è.
Wiele osðb po prostu krèpowa²o siè rozmawiaä na intymne tematy
i wola²yby co na ten temat przeczytaä. W tym czasie w Polsce nie
by²o ¾adnej dostèpnej literatury, do ktðrej mo¾na by ich skierowaä.
Opracowa²em krðtki poradnik, w ktðrym podawa²em skrðt
informacji na tej podstawie, mo¾na by²o samemu zaplanowaä p²eä
dziecka.
Wydanie pierwsze poradnika wydanego w 1982 roku napisane
zosta²o na podstawie mojej wiedzy zdobytej g²ðwnie z czasopism
medycznych polskich i zagranicznych, dostèpnych w bibliotece
This watermark does not appear in the registered version -
http://www.clicktoconvert.com
Akademii Medycznej w Szczecinie w latach 1975 do 1980 i zawiera²o
suche wskazðwki postèpowania, bez szerszego podawania przyczyn,
na zasadzie: chcecie to wierzcie, je¾eli nie macie odwagi
porozmawiaä na ten temat podczas porady indywidualnej.
Wydanie drugie z roku 1993 poszerzone zosta²o o rozdzia² Przebieg
i rozwðj ci¸¾y oraz wzðr ankiety, ktðr¸ nale¾a²o przygotowaä, aby
skorzystaä z porady indywidualnej. By²o to konieczne, poniewa¾
osoby zg²aszaj¸ce siè do mnie, dopiero po pierwszym kontakcie
Copyright by Wydawnictwo
Z²ote Myli
&
Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
Przedmowa do wydania trzeciego
str.
7
mog²y zacz¸ä prowadziä, tak szerokie zapiski w kalendarzyku
zdarzeî. Po przeczytaniu drugiego wydania, zg²aszaj¸ce siè po
poradè indywidualn¸ ma²¾eîstwa, lub czèciej kobiety, mia²y ju¾
ankietè przygotowan¸.
Obecne trzecie wydanie w postaci ebooka zosta²o znacznie
rozszerzone.
Stare wydania to z niewielkimi zmianami czèä
druga praktyczna.
Do²o¾y²em czèä pierwsz¸ teoretyczn¸, w ktðrej poza rysem
historycznym, przedstawiam inne aktualnie wystèpuj¸ce, najnowsze
metody planowania p²ci, rozwa¾ania na temat etyki i aspektðw
spo²ecznych stosowania metod, oraz kilka wypowiedzi osðb, ktðre
zastosowa²y opisywan¸ przeze mnie metodè, a skierowane
bezporednio do autora metody.
Wystarczy²oby przeczytaä tylko czèä drug¸, aby skutecznie
zaplanowaä p²eä dziecka, ale informacje podane w czèci pierwszej,
bardzo poszerzaj¸ horyzonty wiedzy, pozwalaj¸c zrozumieä ca²oä
materia²u.
Jakkolwiek nie mam pe²nej orientacji w sprawdzalnoci udzielanych
przeze mnie porad, (niektðrzy tylko zawiadamiali mnie o wynikach),
to z tych, co wiem, skutecznoä w wypadku dziewczynek by²a oko²o
90%, natomiast przy planowaniu ch²opca dochodzi²a do 95%.
Czasami wynik nieudany by² spowodowany przez b²èdy osðb,
w wype²nianiu zaleceî,
co uwypukli²em ju¾ w drugim wydaniu
poradnika.
Copyright by Wydawnictwo
Z²ote Myli
&
Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
Przedmowa do wydania trzeciego
str.
8
Pragnè dodaä, ¾e w swoim prywatnym po¾yciu uzyska²em 100%
skutecznoä, po prostu wszystkie moje dzieci s¸ takiej p²ci, jak¸ wraz
z ¾on¸ zaplanowalimy.
Jako, ¾e tylko zebra²em w jednym miejscu, ca²¸ dostèpn¸ wiedzè na
temat planowania p²ci, nie ponoszè ¾adnej odpowiedzialnoci, za
This watermark does not appear in the registered version -
http://www.clicktoconvert.com
ewentualny wynik niezgodny z oczekiwaniami. Ka¾dy na w²asn¸
odpowiedzialnoä, musi podj¸ä ryzyko, ewentualnego nie
sprawdzenia siè planðw.
Copyright by Wydawnictwo
Z²ote Myli
&
Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
Czèä pierwsza teoretyczna
str.
9
CZ Å PIERWSZA
TEORETYCZNA
1. PRZEGL¤D HISTORYCZNY D¤®EÏ I WIEDZY
NA TEMAT P¢CI PRZYSZ¢YCH DZIECI.
1.1. STARO®YTNOÅ
Ju¾ u ludzi pierwotnych
, istnia²o
naturalne
zapotrzebowanie na dzieci p²ci mèskiej
. To mè¾czyzna
polowa², to mè¾czyzna walczy² w obronie swojego plemienia, lub te¾
wyrusza² na wojny i podboje nowych terenðw, on tak¾e najczèciej
ponosi² mierä. Aby mè¾czyzn nie zabrak²o, musia²o siè ich rodziä
wiècej.
Na podstawie dzisiejszej wiedzy muszè uznaä, ¾e
pierwszy
naprawdè naukowy przepis na rodzenie synðw zosta²
opisany ju¾ w Biblii
tj. w Starym Testamencie. Je¾eli czyta²e
Pismo wiète, to czy nie zastanowi²a Ciebie du¾a iloä synðw
rodz¸cych siè w narodzie izraelskim. To nie jest przypadek, ¾e
rodzi²o siè dwa razy wiècej synðw ni¾ cðrek. To wynik zaleceî tam¾e
obecnych. Do dzisiaj wrðd ortodoksyjnych ®ydðw,
przestrzegaj¸cych
zaleceî czystoci, stworzonej przed
wiekami w Talmudzie
, jako niddab, rodzi siè du¾o wiècej
synðw.
Copyright by Wydawnictwo
Z²ote Myli
&
Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
str.
10
Zacytujè Tobie kilka fragmentðw a nastèpnie je skomentujè.
Rachela za widz¸c, ¾e nie mo¾e daä Jakubowi potomstwa,[...]
rzek²a do mè¾a Spraw, abym mia²a dzieci, bo inaczej przyjdzie mi
umrzeä! Jakub [...] odpar² Czy¾ to ja, a nie Bðg, odmawiam ci
potomstwa? Wtedy ona powiedzia²a: Mam niewolnicè Bilhè.
Zbli¾ siè do niej[...]. [...] Bilha poczè²a i urodzi²a Jakubowi syna,
[...] Bilha, znowu poczè²a i urodzi²a Jakubowi drugiego syna. [...]
Obdarowa² mnie Bðg wspania²ym darem, [...] gdy¾ urodzi²am mu
szeciu synðw!
Biblia, ksièga Rodzaju 30, 1 7 i 20
Je¾eli kobieta ma up²awy, to jest krwawienie miesièczne ze swojego
cia²a, to pozostanie siedem dni w swojej nieczystoci. Ka¾dy, kto jej
dotknie, bèdzie nieczysty. (
Kp².15,19
)[...] Je¾eli ju¾ zostanie ona
oczyszczona ze swojego up²ywu krwi, to odliczy sobie (nastèpne)
This watermark does not appear in the registered version -
http://www.clicktoconvert.com
siedem dni i potem bèdzie czysta. (
Kp².15,28
)
Przestrzegajcie wièc Izraelitðw przed nieczystoci¸, aby nie
pomarli wskutek swojej nieczystoci, bezczeszcz¸c moje mieszkanie,
ktðre jest wrðd nich. (
Kp².15,31
) [...] jak rðwnie¾ mè¾czyzn,
ktðrzy obcuj¸ z kobiet¸ nieczyst¸. (
Kp².15, 33
).
Biblia Ksièga
Kap²aîska 15, 19 i 28 i 31 i 33
Znaczy to, ¾e zosta²o zabronione obcowanie z kobiet¸ przez pierwsze
dwa tygodnie (7 +7 = 14 dni) od rozpoczècia cyklu miesi¸czkowego.
Jaki to mia²o skutek, wyjaniä mo¾na przy pomocy opisywanej
przeze mnie metody dr Shettlesa?
Copyright by Wydawnictwo
Z²ote Myli
&
Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
str.
11
1. Wstrzemièliwoä mè¾czyzn przez 14 dni wzmacnia²a
spermiogram nasienia, przez co sprzyja²o to narodzinom
ch²opca.
2. Wystèpuj¸cy najczèciej po tak d²ugim wyczekiwaniu na
pieszczoty mè¾a, orgazm u kobiety zwièksza² zasadowoä
w pobli¾u szyjki macicy, przez co sprzyja² plemnikom mèskim.
3. Przy najczèciej wystèpuj¸cym cyklu 28-dniowym, pierwszy
dzieî dozwolony przypada² na dzieî owulacji tzn. dzieî, kiedy
w ponad 90% jest mo¾liwe zap²odnienie na ch²opca.
Bior¸c te punkty pod uwagè trzeba powiedzieä, ¾e w zdecydowanej
wièkszoci, kiedy ma²¾eîstwa wspð²¾y²y w pierwszy dozwolony
dzieî, musia²y mieä potomstwo p²ci mèskiej.
Kiedy wièc rodzi²y siè cðrki?
1. Zawsze, gdy cykl by² d²u¾szy ni¾ 28 dni.
2. Zawsze, gdy dopuszczono siè grzechu i podjèto wspð²¾ycie
trochè wczeniej (czasami niewiadomie, jako, ¾e odmierzanie
czasu i liczenie dni nie by²o zbyt mocn¸ stron¸ pospolitego
cz²owieka. Przy krwawieniu krðtszym ni¾ 7 dni b²èdem by²o
odliczenie tylko 7 dni po jego zakoîczeniu)
3. Cykle krðtsze ni¾ 28 dni dawa²y efekt pozornej niep²odnoci
(wspð²¾ycie dozwolone by²o dopiero w dniach ca²kowicie
bezp²odnych). wiadczyä o tym mo¾e cytowany przypadek
Racheli.
W starszym wieku, gdy najprawdopodobniej cykl siè
unormowa² czytamy:
Copyright by Wydawnictwo
Z²ote Myli
&
Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Karol Wðjcik
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
str.
12
A Bðg zlitowa² siè i nad Rachel¸; wys²ucha² j¸ Bðg i otworzy² jej
²ono. Gdy wièc poczè²a i urodzi²a syna, rzek²a: Zdj¸² Bðg ze mnie
Plik z chomika:
agu-agu
Inne pliki z tego folderu:
Karol Wójcik - Chłopiec czy dziewczynka (PEŁNA WERSJA).pdf
(1135 KB)
Jak nauczyć małe dziecko czytać.rar
(761 KB)
Mam Dziecko Nr 12 Grudzien 2005.pdf
(26752 KB)
Mam Dziecko Nr 11 Grudzien 2005.pdf
(29353 KB)
Twoje.Dziecko.2009.09.pdf
(39546 KB)
Inne foldery tego chomika:
Czasopisma
DLA CZTEROLATKA - 4 LATA
dziecko z ADHD
dziecko z dysfunkcjami (wszystkie dys)
dziecko zdolne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin