frezarka.pdf

(1501 KB) Pobierz
PM102
Frezarka do nawierzchni
®
Silnik Cat ® C7 z technologią ACERT™
Moc maksymalna (SAE J1995) przy 2200 obr/min
168 kW/228 KM
Moc użyteczna (ISO 9249) przy 2200 obr/min
156 kW/212 KM
Ciężar roboczy
17 600 kg
Szerokość bębna (maksymalna)
1000 mm
Głębokość frezowania (maksymalna)
305 mm
922194449.038.png 922194449.039.png 922194449.040.png 922194449.041.png 922194449.001.png 922194449.002.png 922194449.003.png 922194449.004.png 922194449.005.png 922194449.006.png 922194449.007.png
 
Frezarka do nawierzchni PM102
Maszyna PM102 łączy w sobie optymalne osiągi, łatwość obsługi technicznej, uniwersalność
zastosowań i maksymalną wydajność pracy w ciężkich warunkach.
Silnik C7 z technologią ACERT
Technika ACERT zapewnia wysokie
osiągi silnika i redukcję emisji
zanieczyszczeń już na etapie spalania.
Silnik C7 z technologią ACERT jest
ekologiczną jednostką napędową.
Strona 4
Napęd bębna
Suche sprzęgło Cat ® z automatycznym
napinaczem paska umożliwia efektywne i
nieprzerwane przenoszenie mocy. W
napędzie bębna zastosowano sprawdzone
i trwałe podzespoły Caterpillar. Strona 5
Taśmociąg załadowczy
Maszyna PM102 jest wyposażona w
przedni taśmociąg załadowczy, składany
w celu łatwego transportu. Taśmociąg
można obracać o 41 stopni w lewo i w
prawo. Strona 7
Układ napędowy
Pompa układu napędowego zapewnia
zrównoważony przepływ oleju do
dwuzakresowych silników hydraulicznych
każdej z gąsienic, gwarantując dużą siłę
napędową na śliskich nawierzchniach.
Elektroniczny system kontroli obciążenia
dopasowuje prędkość jazdy do obciążenia
bębna, zapewniając optymalną
wydajność pracy. Strona 5
Bęben
Uchwyty szybkomocujące umożliwiają
szybką i łatwą wymianę frezów. Strona 6
Urządzenie dociskające i taśmociąg odbiorczy
Duży otwór wylotowy i szeroki
przenośnik odbiorczy gwarantują szybkie
opróżnianie obudowy bębna. Układ
natrysku wody zapewania smarowanie i
chłodzenie bębna oraz zmniejsza
zapylenie. Strona 7
2
922194449.008.png 922194449.009.png 922194449.010.png 922194449.011.png
Stanowisko operatora
Ergonomiczny kształt przyczynia się do
poprawy komfortu, widoczności i
łatwości sterowania. Wygodnie
rozmieszczone i pogrupowane elementy
sterujące sprawiają, że operator się nie
męczy, a jego wydajność jest większa.
Strona 8
Kierowana tylna prawa gąsienica
Małe wymiary gabarytowe i kierowana
tylna prawa gąsienica zapewniają
maszynie optymalne właściwości jezdne.
Kierowana tylna prawa gąsienica ułatwia
także precyzyjne manewrowanie i pracę
na ograniczonej przestrzeni. Strona 9
Obsługa serwisowa
Pokrywa silnika z mechanizmem
wspomagającym jej podnoszenie otwiera
się szeroko i zapewnia doskonały dostęp
do silnika, pomp hydraulicznych i
punktów obsługi codziennej. Drzwiczki
serwisowe zapewniają wygodny dostęp
do bębna w celu łatwej wymiany frezów.
Po otwarciu drzwiczek serwisowych
bębna uzyskuje się również wygodny
dostęp do dysz natrysku wody, które
można wymieniać bez użycia narzędzi.
Strona 11
Frezowanie przy krawędziach pionowych
przeszkód
Po hydraulicznej zmianie pozycji
gąsienicy maszyna PM102 może
frezować nawierzchnię tuż przy
krawężnikach, ścianach lub barierach.
Strona 9
Automatyczne sterowanie nachyleniem
wzdłużnym i poprzecznym
W opcji dostępne są układy sterowania
nachyleniem wzdłużnym i poprzecznym,
zapewniające precyzyjne pozycjonowanie
wirnika dla zachowania określonej głębokości
frezowania i spadku poprzecznego.
Zdalne urządzenia sterujące umożliwiają
kontrolę zarówno ze stanowiska
operatora, jak i z poziomu podłoża.
Strona 10
Trwałość i niezawodność, jakiej oczekujesz
Sprawdzone podzespoły i technologia zapewniają maksymalną
wydajność w najbardziej wymagających zastosowaniach.
Frezarka PM102 o zwartej budowie charakteryzuje się
optymalną skutecznością i wydajnością przy głębokim
frezowaniu nawierzchni asfaltowych i betonowych.
3
922194449.012.png 922194449.013.png 922194449.014.png 922194449.015.png
Silnik C7 z technologią ACERT
Technologia ACERT zapewnia wysokie osiągi, sprawność i trwałość silnika oraz zmniejszenie emisji
spalin. Spełnia normy europejskie EU Stopnia IIIA dotyczące emisji spalin maszyn pozadrogowych.
Elektroniczny moduł sterujący ADEM™ A4.
Moduł ten zarządza zasilaniem w
paliwo, steruje zaworami i przepływem
powietrza dla efektywnego
wykorzystania każdego litra paliwa.
Układ zarządzania silnikiem zapewnia
elastyczne mapowanie paliwa,
pozwalając silnikowi na szybką reakcje
zależnie od potrzeb i danego
zastosowania. Działanie jednostki
sterującej obejmuje także
monitorowanie stanu silnika i maszyny
w celu utrzymania maksymalnej
sprawności.
Silnik. Silnik C7 z techniką ACERT, zgodny
z normą emisji spalin poziom IIIA, łączy w
sobie wypróbowane podzespoły z
nowoczesnymi systemami precyzyjnego
wtrysku paliwa. Technika ACERT zapewnia
wysokie osiągi, sprawność i trwałość silnika
oraz znaczące zmniejszenie emisji spalin.
Wysokie ciśnienie sprężania. Wysokie
ciśnienie sprężania w połączeniu z dużą
dokładnością wykonania dają doskonałą
efektywność wykożystania paliwa,
mniejszy przedmuch i emisję spalin.
Elektronicznie sterowane, hydraulicznie
uruchamiane wtryskiwacze (HEUI). Układ
wtryskowy HEUI jest szeroko
stosowany w silnikach Caterpillar
i znany ze swej precyzji, trwałości
i niezawodności działania.
Precyzyjny wielopunktowy wtrysk paliwa.
Temperatura w komorze spalania jest
obniżona po przez precyzyjną
charakterystykę krzywej wtrysku co
zmniejsza emisję i optymalizuje proces
spalania. w efekcie możesz wykonać
więcej pracy mniejszym kosztem.
Turbodoładowanie z chłodzeniem powietrza
na dolocie. Zapewnia dużą moc i szybkie
reakcje i utrzymuje niską temperaturę
spalin przez wiele godzin ciągłej pracy.
Blok silnika i tłoki. Blok silnika,
podobnie jak głowice cylindrów,
wykonany jest z żeliwa szarego.
Wprowadzono grubsze ścianki oraz
dokonano modyfikacji w kierunku
ograniczenia emisji hałasu i wzrostu
sztywności bloku silnika.
Jednoczęściowe, stalowe tłoki
poruszają się wewnątrz mokrych,
wymiennych tulei cylindrowych
wykonanych z ulepszanego cieplnie
żeliwa o wysokiej wytrzymałości.
Kute korbowody mają większą
średnicę otworów pod łożyska.
Cat C7 to 6-cylindrowa, elektronicznie
sterowana jednostka napędowa o
pojemności skokowej 7,2 l. W układzie
wtryskowym zastosowano sprawdzone
elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze
firmy Caterpillar uruchamiane mechanicznie
(MEUI). Turbosprężarka z zaworem upustu
spalin współpracuje z chłodnicą powietrza
doładowującego (ATAAC). Takie
rozwiązanie zapewnia wysoką moc i
umożliwia pracę maszyny na większych
wysokościach n.p.m. Aby podwyższyć
trwałość, wirnik turbosprężarki wykonano
z tytanu.
Optymalna moc. Silnik daje pełną moc 168 kW
(228 KM) przy 2200 obr/min. Krzywa mocy
jest optymalna dla frezowania, zapewniając
zoptymalizowaną moc przy utrzymaniu
silnika w zakresie największej efektywności.
Łatwiejszy serwis, obsługa i naprawa po
przez monitorowanie kluczowych
funkcji i rejestrację najważniejszych
wskazań. Zaawansowane elektroniczne
możliwości diagnostyczne są dostępne
po przez Cat Electronic Technician.
4
922194449.016.png 922194449.017.png
Układ napędowy
Napęd hydrostatyczny z przepływem hydraulicznym zasilany tłoczkowymi pompami o zmiennym
wydatku. Dwu biegowe silniki napędu gąsienic zapewniają zbalansowane przekazanie napędu.
System kontroli obciążenia (anti-stall). Elektroniczny system
kontroli obciążenia dopasowuje prędkość jazdy do obciążenia
bębna, zapewniając optymalną wydajność pracy.
Dwa zakresy prędkości. Praca maszyny przy maksymalnym
momencie po przez zakres prędkości podczas początku
frezowania lub przy szybkiej jeździe do miejsca pracy.
Zwiększenie trakcji (podział wydatku). Równy przepływ do każdego
z silników jazdy zwiększa przekazywanie napędu przy ciężkim
frezowaniu i na śliskim podłożu. Zawór zwiększający trakcję
jest załączana z konsoli operatora.
Okładziny gąsienic z poliuretanu. Okładziny klepek z poliuretanu
zapewniają dobrą trwałość i przekazanie napędu na każdej z
frezowanych powierzchni.
1 Dwubiegowy silnik jazdy
2 Nakładki gąsienic z poliuretanu
3 Przekładnia planetarna z hamulcem postojowym
4 Wzmocnione rolki jezdne
1
2
3
4
Napęd bębna
Dostarcza maksymalną dostępną moc do każdego z narzędzi frezujących.
1 Górne koło pasowe
2 Profilowany pas
napędowy
3 Dolne koło pasowe
4 Cylinder napinacza
Mechaniczne suche sprzęgło. Napęd bębna zawiera trapezowe koła
pasowe, wysokowytrzymały kształtowy pas i hydraulicznie
załączane suche sprzęgło. Sprawdzony w pracy system
dostarcza trwałość i długi okres eksploatacji.
Ochrona napędu. Urządzenie chroniące napęd bębna, bęben
i narzędzia natychmiast rozłącza napęd gdy wykryty zostanie
spadek prędkości bębna.
Dwie prędkości frezowania . Górne i dolne koła pasowe mogą być
łatwo zamieniane dla maksymalnego momentu przy
najtwardszych materiałach i w zależności od potrzeb różnej
granulacji.
Dwa uformowane sześcio-klinowe mocno napięte pasy. Mocno napięte
pasy zapewniają efektywny napęd i zapewniają długą trwałość.
Automatyczna regulacja napięcia pasa. Hydraulicznie napędzany
automatyczny napinacz pasa zapobiega jego poślizgowi i
zmniejsza potrzeby obsługowe.
1
2
4
3
5
922194449.018.png 922194449.019.png 922194449.020.png 922194449.021.png 922194449.022.png 922194449.023.png 922194449.024.png 922194449.025.png 922194449.026.png 922194449.027.png 922194449.028.png 922194449.029.png 922194449.030.png 922194449.031.png 922194449.032.png 922194449.033.png 922194449.034.png 922194449.035.png 922194449.036.png 922194449.037.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin