Kwiecień 1.doc

(86 KB) Pobierz
Kwie¬cień

1

 

Kwie­cień

 

Te­maty kom­plek­sowe

 

I.                   Ko­lory wio­sny

II.                Co się dzieje w kuchni?

III.             Dbamy o zdrowie i czyste środowisko

 

Za­da­nia wy­cho­waw­cze

1.    Ob­ser­wo­wa­nie zja­wisk za­cho­dzą­cych w przy­ro­dzie wio­sną. Roz­po­zna­wa­nie i na­zy­wa­nie pierw­szych wio­sen­nych kwia­tów, ro­zu­mie­nie po­­cia : „Kwiaty chro­nione”.

2.    Roz­wi­ja­nie ru­cho­wej, pla­stycz­nej i mu­zycz­nej ak­tyw­no­ści i in­wen­cji twór­czej.

3.    Rozwijanie troski o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi.

4.    Rozumienie znaczenia zabiegów higienicznych i racjonalnego odżywiania się dla zdrowia.

Temat dnia

Cele

Uwagi

Kolory wiosny

„W wiosennym ogro­dzie”

-          rozpoznają i nazywają krokusy, sasanki, przebiśniegi, fiołki i zawilce;

-          potrafią wytłumaczyć, dlaczego w swoim naturalnym środowisku są one pod ochroną,

-           układają z rozsypanki literowej podpisy pod obrazkami;

-           malują temperą na temat:„Pierwsze wio­senne kwiaty”;

-          zapełniają całą powierzchnię arkusza, ma­lują kwiaty z uwzględnieniem ich charak­te­rystycznych cech;

-          rozwijają wyobraźnię odtwórczą.

 

„Wio­senny teatrzyk”

-           uważnie słuchają bajki M. Różyckiej pt. „O żółtym tulipanie”, wymieniają bohaterów bajki;

-           w zespołach planują sposób wykonania re­kwizytów do przedstawienia i wykonują je;

-           bezpiecznie posługują się nożyczkami;

-          inscenizują bajkę, prowadząc dialogi wła­snymi słowami;

-         zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 – ćwi­czenie równowagi, wyrabianie orientacji i spostrzegawczości.

 

„Roztańczona wiosna”

-           uważnie słuchają piosenki pt. „Wiosna w błękitnej sukience”;

-          reagują na zmiany tempa i dynamiki;

-           tworzą improwizacje instrumentalne, ru­chowe i wokalne;

-          śpiewają piosenkę „Wiosna w błękitnej su­kience”;

-          wypełniają kontury rysunku krokusa ku­leczkami krepiny, tło – mozaiką z papieru;

-           doskonalą ruchy drobne dłoni i palców.

 

„Układamy bukiety”

-          obliczają sumę i różnicę liczb;

-           zapisują działania matematyczne przy po­mocy kartoników z cyframi i znakami;

-           zestaw ćwiczeń gimna­stycznych prowadzo­nych metodą gimnastyki twórczej R. La­bana - rozwijanie inwencji twórczej;

-           kształtowanie motoryki w zakresie siły i zwinności,

-           reagowanie na sygnały.

 

„Od nasionka do kwiatka”

-          obserwują prace wiosenne w ogrodzie i ich efekty; potra­fią określić cel poszczególnych czynności;

-          rozpoznają i nazywają kwiaty;

-          uczą się rozpoznawać drzewa i krzewy owo­cowe;

-          przestrzegają zasad bezpieczeństwa;

-          wypowiadają się na temat dokonanych w czasie wycieczki spostrzeżeń, opisują wra­żenia;

-          zakładają hodowlę grochu i fasoli (na wo­dzie);

-          potrafią określić warunki niezbędne dla wzro­stu i rozwoju roślin;

-          składają rysunek kwiatu, nazywają  popraw­nie jego części: korzeń, łodyga, liście, „główka” (płatki), starannie kolorują kon­tury.

 

Wiosenne kolory

-          wymieniają dominujące kolory wiosny;

-          rozpoznają i nazywają kolory ciepłe i zimne;

-          układają wyrazy zaczynające się daną literą (wchodzącą w skład wyrazu tulipany);

-          śpiewają piosenkę „Wiosna w błękitnej su­kience”,

-          tworzą swobodne improwizacje ru­chowe z wykorzystaniem szarf;

-          wykonują obraz „Barwy wiosny” – nakła­dają różnokolorowe plamy farby na  wyzna­czoną połowę arkusza papieru, składają kartkę na połowę, po rozłożeniu obserwują i oceniają efekty pracy.

 

„Jakie kwiatki rosną w ogródku Beatki?”

 

 

-          rozwiązują zagadki, powstrzymują chęć odpowiadania w czasie wypowiedzi kolegi;

-          rozwiązują krzyżówki obrazkowe, odczytują hasła: tulipany, stokrotki, krokusy, sasanki (praca indywidualna);

-           zestaw ćwiczeń gimna­stycznych prowadzo­nych metodą gimnastyki twórczej R. La­bana - rozwijanie inwencji twórczej;

-           kształtowanie motoryki w zakresie siły i zwinności;

-          reagowanie na sygnały.

 

Co się dzieje w kuchni?

„J jak jajko”

-          określają przeznaczenie książek różnego rodzaju (beletrystyka, poezja, poradniki, słowniki, encyklopedie, książki kucharskie);

-          rozwiązują zagadki słowne;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin