1
Zadania wychowawcze
1. Dostrzeganie różnorodności świata roślin i zwierząt. Rozumienie potrzeby i konieczności dbania o życie na Ziemi. Przestrzeganie zasad dotyczących utrzymania porządku i szanowania zieleni w najbliższym otoczeniu.
2. Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta.
3. Rozwijanie u dzieci zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć. Kształtowanie odporności emocjonalnej i wdrażanie do znoszenia niepowodzeń z nadzieją, że tylko trzeba ponownie i lepiej wykonać coś (czynność, zadanie itp.), a sukces jest możliwy.
Temat dnia
Uwagi
„Wiem wszystko o zdrowiu”
- ilustrują ruchem treść piosenki pt. „Spotkanie”;
- przeliczają elementy zbioru, porządkują liczby według wzrastającej liczebności, poprawnie posługują się liczebnikami porządkowymi;
- rozwiązują zagadki słowne(o warzywach);
- śpiewają piosenkę pt. „Sałatka”, realizują rytm refrenu na grzechotkach;
- układają rozsypankę sylabową, odczytują wyrazy– nazwy produktów żywnościowych, ustalają, które produkty nie pasuje do zbioru zdrowej żywności (pr. indywidualna);
- klasyfikują figury geometryczne według dwóch cech równocześnie;
- układają z rozsypanki wyrazowej zdania (pr. w zespołach), ustalają kolejność zdań – tworzą opowiadanie do obrazka pt. „Zakupy na targu”;
- rozróżniają poprawnie lewą i prawą stronę ciała w zabawie przy piosence pt. „Słuchaj i rób”;
- obliczają sumę i różnicę liczb, wypełniają kolorami kontury rysunku zgodnie z określonym kodem.
„Zieleń w mieście”
- układają opowiadanie na temat historyjki obrazkowej pt. „Nie deptać trawników”;
- określają czas i miejsce akcji oraz postaci głównych bohaterów,
- wzbogacają treść opowiadania dialogami;
- rozumieją konieczność szanowania zieleni w mieście;
- malują farbami plakatowymi na temat „Trawnik”; przedstawiają własne wyobrażenia trawników z klombami, rzeźbami itp., wykazują inwencję twórczą.
„Zielone serce”
- uważnie słuchają wiersza pt. „Zielone serce”
- rozumieją, że pojęcie „życie na Ziemi” dotyczy nie tylko ludzi i zwierząt, ale także roślin; odczuwają potrzebę chronienia życia roślin;
- zestaw ćwiczeń gimnastycznych - pokonywanie toru przeszkód, ćwiczenie zręczności ruchów.
„Na łące”
- słuchają uważnie opowiadania n-lki pt. „Co zobaczyła Malwinka?” (W. Bieriestow: „Nikt mnie więcej nie zobaczy”);
- potrafią wymienić fazy rozwojowe motyla i omówić jego rolę w przyrodzie;
- umieją wyjaśnić, dlaczego nie należy krytykować czyjegoś wyglądu i co oznacza termin „Ranić czyjeś uczucia”;
- rysują kredkami świecowymi łąkę (kwiaty, motyle itp.), zamalowują powierzchnię kartki rozwodnioną farbą, oceniają efekt pracy.
„Motyle – latające kwiaty”
- reagują poprawnie na zmiany rejestru i tempa;
- układają szlaczki z figur geometrycznych dopasowują trójkąty, prostokąty i kwadraty, przesuwają i obracają figury, uważnie obserwują i badają efekty wymienionych czynności;
„Leśna wyprawa”
- ...
malgorata