Maj 1.doc

(85 KB) Pobierz
Maj

1

 

Maj

 

Te­maty kom­plek­sowe

 

I.                   Dbamy o swoje zdro­wie i czy­ste śro­do­wi­sko (kon­ty­nu­acja te­matu z po­przed­niego mie­siąca).
II.                Ro­dzina to wielki skarb.
III.             Zwie­rzęta też mają ro­dziny.

 

Za­da­nia wy­cho­waw­cze

1.     Do­strze­ga­nie róż­no­rod­no­ści świata ro­ślin i zwie­rząt. Ro­zu­mie­nie po­trzeby i ko­niecz­no­ści dba­nia o ży­cie na Ziemi. Prze­strze­ga­nie za­sad do­ty­czą­cych utrzy­ma­nia po­rządku i sza­no­wa­nia zie­leni w naj­bliż­szym oto­cze­niu.

2.     Two­rze­nie więzi uczu­cio­wej z ro­dziną i śro­do­wi­skiem, w któ­rym dziecko wzra­sta.

3.     Roz­wi­ja­nie u dzieci zdol­no­ści do wy­siłku in­te­lek­tu­al­nego w sy­tu­acjach peł­nych na­pięć. Kształ­to­wa­nie od­por­no­ści emo­cjo­nal­nej i wdra­ża­nie do zno­sze­nia nie­po­wo­dzeń z na­dzieją, że tylko trzeba po­now­nie i le­piej wy­ko­nać coś (czyn­ność, za­da­nie itp.), a suk­ces jest moż­liwy.

Temat dnia

Cele

Uwagi

Dbamy o zdrowie i czyste środowisko

„Wiem wszystko o zdrowiu”

-          ilustrują ruchem treść piosenki pt. „Spotka­nie”;

-          przeliczają elementy zbioru, porządkują liczby według wzrastającej  liczebności,  poprawnie posługują się liczebnikami po­rządkowymi;

-          rozwiązują zagadki słowne(o warzywach);

-          śpiewają piosenkę pt. „Sałatka”, realizują rytm refrenu na grzechotkach;

-          układają rozsypankę sylabową, odczytują wyrazy– nazwy produktów żywnościo­wych,  ustalają, które produkty nie pasuje do zbioru zdrowej żywności (pr. indywidu­alna);

-          klasyfikują figury geometryczne według dwóch cech równocześnie;

-          układają z rozsypanki wyrazowej zdania (pr. w zespołach), ustalają kolejność zdań – two­rzą opowiadanie do obrazka pt. „Zakupy na targu”;

-          rozróżniają poprawnie lewą i prawą stronę ciała w zabawie przy piosence pt. „Słuchaj i rób”;

-          obliczają sumę i różnicę liczb, wypełniają kolorami kontury rysunku zgodnie z okre­ślonym kodem.

 

„Zieleń w mieście”

-           układają opowiadanie na temat historyjki obrazkowej pt. „Nie deptać trawników”;

-           określają czas i miejsce akcji oraz postaci głównych bohaterów,

-           wzbogacają treść opowiadania dialogami;

-          nadają tytuł historyjce;

-          rozumieją konieczność szanowania zieleni w mieście;

-          malują farbami plakatowymi na temat „Trawnik”; przedstawiają własne wyobraże­nia trawni­ków z klombami, rzeźbami itp., wykazują inwencję twórczą.

 

„Zielone serce”

-           uważnie słuchają wiersza pt. „Zielone serce”

-           rozumieją, że pojęcie „życie na Ziemi” do­ty­czy nie tylko ludzi i zwierząt, ale także ro­ślin; odczuwają potrzebę chronienia życia roślin;

-          potrafią odtworzyć z pamięci pierwszą zwrotkę wiersza;

-          zestaw ćwiczeń gimna­stycznych -  pokony­wanie toru przeszkód, ćwiczenie zręczności ruchów.

 

„Na łące”

-          składają obrazek z elementów o nieregular­nych kształtach, prowadzą śpiewany dialog na temat treści obrazka – układają melodię do własnego tekstu;

-          słuchają uważnie opowiadania n-lki pt. „Co zobaczyła Malwinka?” (W. Bieriestow: „Nikt mnie więcej nie zobaczy”);

-          potrafią wymienić fazy rozwojowe motyla i omówić jego rolę w przyrodzie;

-          umieją wyjaśnić, dlaczego nie należy kryty­kować czyjegoś wyglądu i co oznacza ter­min „Ranić czyjeś uczucia”;

-          rysują kredkami świecowymi łąkę (kwiaty, motyle itp.), zamalowują powierzchnię kartki rozwodnioną farbą, oceniają efekt pracy.

 

„Motyle – latające kwiaty”

-          realizują układ choreograficzny do piosenki pt. „Jesteśmy kroplami tęczy”;

-          reagują poprawnie na zmiany rejestru i tempa;

-          określają metrum piosenki i kierunek linii melodycznej;

-          w zabawie figurami geometrycznymi wyod­rębniają kształt z innych cech przed­miotów i nazywają go: kwadratowe – kwa­drat, pro­stokątne – prostokąt, trójkątne – trójkąt, okrągłe – koło;

-          układają szlaczki z figur geometrycznych dopasowują trójkąty, prostokąty i kwadraty, przesuwają i obracają figury, uważnie ob­serwują i badają efekty wymienionych czynności;

-          obserwują efekt symetrii w odbiciu lustrza­nym oraz plamach rozwodnionej farby uformowanych zło­żeniem kartki.

 

„Le­śna wyprawa”

-           ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin