Patch 3.docx

(17 KB) Pobierz

It’s cold! – Jest zimno!

 

W tym rozdziale:

Patchowi jest zimno – dziecko przypomina sobie poznanewcześniej nazwy części ciała oraz słucha historyjkio tym, jak Patch szuka swoich ubrań, poznając czterysłowa: hat(‘kapelusz’), coat(‘płaszcz’), boots(‘buty’)oraz scarf(‘szalik’). Dziecko dowiaduje się, jaka jest różnica pomiędzy cold(‘zimno’) a ‘hot’ (‘gorąco’)

oraz koloruje obrazki, przypominając sobie kolor żółty

(yellow) i poznając niebieski (blue). Przy dwóch

nowych piosenkach dziecko pokazuje, że jest mu zimno,

pocierając zziębnięte miejsca (It’s cold) i prezentuje

zakładanie kolejnych części ubioru (‘My clothes).

 

Słowa i zwroty, które pojawiły się

podczas lekcji:

 

hat* hat kapelusz

coat* keut płaszcz

boots* buts buty (zimowe)

scarf* ska(r)f szalik

cold / hot* keuld / hot zimno / gorąco

blue* blu niebieski

Rub rab Potrzyj

 

Put (your hat) on. put jo(r) hat on          Załóż (swój kapelusz).

Take (your hat) off. tejk jo(r) hat of       Zdejmij (swój kapelusz).

I want (my hat). aj wont maj hat            Chcę (swój kapelusz).

It’s (cold / hot). its keuld / hot                Jest (zimno / gorąco).

Patch’s (cold / hot). paczs keuld /hot     Patchowi jest (zimno /

gorąco).

What’s the matter? łot’s de mate(r)           Co się stało?

That’s better! dat’s bete(r)                       Tak lepiej!

Here! hi(r)                                               Tutaj!

* słowa oznaczone gwiazdką to najważniejsze słowa z lekcji

 

 

 

Piosenki, które pojawiły się podczas

lekcji (znajdziesz je na płycie CD)

 

It’s cold song CD: nagrania 8 i 9

 

Brrr! It’s cold!        (zadrżyj jakby z zimna i potrzyj dłońmi ramiona)

Cold ears! Brrr!

Rub, rub, rub          (potrzyj uszy)

Cold nose! Brrr!

Rub, rub, rub          (potrzyj nos)

Cold tummy! Brrr!

Rub, rub, rub          (potrzyj brzuch)

Cold toes! Brrr!

Rub, rub, rub         (potrzyj palce u stóp)

Ahh! That’s better!

 

 

My clothes song CD: nagrania 10 i 11

 

It’s cold, cold, cold!                  (zadrżyj jakby z zimna)

I want my coat, coat, coat!       (udaj, że zakładasz płaszcz)

It’s cold, cold, cold!                   (zadrżyj jakby z zimna)

I want my boots, boots, boots!      (udaj, że zakładasz buty)

It’s cold, cold, cold!                      (zadrżyj jakby z zimna)

I want my scarf, scarf, scarf!       (udaj, że zakładasz szalik)

It’s cold, cold, cold!                    (zadrżyj jakby z zimna)

I want my hat, hat, hat!            (udaj, że zakładasz kapelusz)

 

Domowa zabawa z językiem angielskim

 

Dziecko uczy

Poproś dziecko, by przy pomocy obrazka przyniesionego z przedszkola nauczyło cię nazw znanych sobie części garderoby. Niech dziecko wskazuje kolejne ubrania i mówi głośno ich nazwy, ty zaś powtarzaj, na początku nieśmiało, potem coraz pewniej. Następnie niech dziecko jedynie wskazuje ubrania, ty zaś mów ich nazwy – niech dziecko akceptuje lub odrzuca twoje odpowiedzi, mówiąc

yeslub ‘no’. Jeśli chcesz, możesz kilka razy specjalnie

się ‘pomylić’.

 

Ubrania w domu

Wymień po kolei wszystkie znane dziecku części ubioru,

prosząc je, by przyniosło ci z domowych zasobów jeden

lub więcej przykładów każdego z ubrań.

 

Ubieramy się

Wprowadź język angielski jako urozmaicenie codziennych zajęć – wychodząc z dzieckiem z domu w chłodne dni, poproś je po angielsku, by założyło kolejne części garderoby przy pomocy zwrotu Put (your hat/coat/boots/ scarf) on’.

 

Załóż i zdejmij

Proś dziecko, by zakładało i zdejmowało części

garderoby, używając zwrotów Put … on’ i ‘Take … off.

Zmieniaj ich kolejność, by dziecko nie wiedziało, czy

za chwilę będzie musiało coś założyć, czy zdjąć, i której

części ubioru będzie dotyczyła prośba. Jeśli chcesz,

zamień się z dzieckiem rolami – niech ono wydaje tobie

polecenia. By zabawa była ciekawsza, możesz poprosić dziecko, by zakładało twoje ubrania.

 

Coś niebieskiego

Poproś dziecko, by znalazło w domu i przyniosło ci

jak najwięcej niebieskich przedmiotów (możesz użyć

wyrażenia Find something blue). Akceptuj niebieskie

przedmioty, mówiąc yesi odrzucaj te w innych kolorach, mówiąc ‘no’. Następnie zamieńcie się rolami – przynieś dziecku kilka przedmiotów w innych kolorach, by musiało je odrzucić.

 

Przedmioty

Zbierz w jednym miejscu jak najwięcej żółtych i

niebieskich przedmiotów – poproś dziecko, by brało je

po kolei i określało jako ‘big’ (‘duży’) lub small(‘mały’)

oraz yellow(‘żółty’) lub blue(‘niebieski).

 

Zabawa na papierze

Na końcu zeszytu znajdziesz materiały do dodatkowych

zabaw, w których zadaniem dziecka jest rysować,

kolorować, dopasowywać, wybierać – wszystkie materiały pozwalają utrwalać i ćwiczyć zagadnienia poznawane podczas lekcji za pomocą znanych już dziecku technik, wprowadzając je jednak niekiedy w nowych kontekstach.

 

Daj dziecku materiał oznaczony numerem 2.

Lewy obrazek przedstawia dość nieporadnie ubranego

misia, a po prawej stronie miś jest jeszcze nieubrany.

Zadaniem dziecka jest połączenie strzałkami niewłaściwie założonych części garderoby po lewej stronie z odpowiednimi miejscami na misiu po prawej. Dziecko może też spróbować ‘ubrać’ prawego misia, dorysowując na nim garderobę.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin