20100110133657.pdf

(215 KB) Pobierz
obliczenia
1
Spis treści:
I. Obliczenia bez rozdziału poprzecznego obciąŜenia…………………………………….3
1. Schemat statyczny….......................................................................................... 3
2. Przekrój poprzeczny…………………………………………………………… 3
3. Zebranie obciąŜeń……………………………………………………………… 3
·
ObciąŜenia stałe ……………………………………………………… 3
o konstrukcyjne………………………………………………….3
o wyposaŜenia…………………………………………………...4
ObciąŜenia zmienne…………………………………………………... 5
4. Wielkości statyczne……………………………………………………………. 6
II. Obliczenia z rozdziałem poprzecznym obciąŜenia……………………………………. 7
1. Przekrój poprzeczny dźwigarów………………………………………………7
2. Charakterystyki przekroju……………………………………………………. 7
3. Rozdział poprzeczny obciąŜenia………………………………………………9
4. Zestawienie obciąŜeń………………………………………………………….10
5. Wielkości statyczne…………………………………………………………... 12
6. Wymiarowanie przekroju…………………………………………………….. 13
6.1. Wymiarowanie ze względu na moment zginający………………………...13
6.2. Wymiarowanie ze względu na siłę tnącą…………………………………. 16
7. Wnioski………………………………………………………………………..17
2
·
I. Obliczenia bez uwzględnienia rozdziału poprzecznego obciąŜenia.
1. Schemat statyczny
23600
2. Przekrój poprzeczny
C L
500
2170
80
3500
750
3 3 0
1000
270
550
2 %
8%
3%
160
490
4 20
2510
4 20
2410
6260
3. Zebranie obciąŜeń
·
ObciąŜenia stałe
o konstrukcyjne
q
= g
×
A
=
25
kN
/
m
3
×
9
81
m
2
=
245
,
25
kN
/
m
p
f
I
q
max
=
q
p
1
×
g
max
=
245
,
25
×
1
2
=
294
,
kN
/
m
q
min
=
q
p
1
×
g
f
min
=
245
,
25
×
0
=
220
,
73
kN
/
m
3
1
214728389.021.png 214728389.022.png 214728389.023.png 214728389.024.png 214728389.001.png 214728389.002.png 214728389.003.png 214728389.004.png 214728389.005.png 214728389.006.png 214728389.007.png 214728389.008.png 214728389.009.png 214728389.010.png 214728389.011.png 214728389.012.png 214728389.013.png 214728389.014.png 214728389.015.png 214728389.016.png 214728389.017.png 214728389.018.png 214728389.019.png
Na pojedynczy dźwigar przypada obciąŜenie:
m
q
*
max
=
q
max
/
2
=
294
,
/
2
=
147
,
15
kN
/
m
q
*
min
=
q
min
/
2
=
220
,
73
/
2
=
110
,
365
kN
/
o wyposaŜenie
- nawierzchnia drogowa – asfaltobeton ścisły (
g
=
23
kN
/
m
3
)
bet
asf
.
q
p
2
=
gr
×
b
j
×
g
bet
.
asf
.
=
0
04
m
×
8
m
×
23
=
7
,
82
kN
/
m
q
max
=
q
p
2
×
g
max
=
7
,
82
×
1
=
11
,
73
kN
/
m
m
q
min
=
q
p
2
×
g
min
=
7
,
82
×
0
=
7
,
038
kN
/
- asfaltobeton półścisły (
g
=
23
kN
/
m
3
)
bet
asf
.
q
p
3
=
gr
×
b
j
×
g
bet
.
asf
.
=
0
04
m
×
8
m
×
23
=
7
,
82
kN
/
m
q
max
=
q
p
3
×
g
max
=
7
,
82
×
1
=
11
,
73
kN
/
m
m
q
min
=
q
p
3
×
g
min
=
7
,
82
×
0
=
7
,
038
kN
/
-izolacja bitumiczna
q
=
gr
×
b
×
g
=
0
012
m
×
12
,
84
m
×
14
kN
/
m
3
=
2
16
kN
/
m
p
4
całało
izol
.
bit
.
q
max
=
q
p
4
×
g
max
=
2
16
×
1
=
3
24
kN
/
m
q
min
=
q
p
4
×
g
min
=
2
16
×
0
=
1
94
kN
/
m
CHODNIKI
- kapa chodnikowa
q
=
2
×
A
×
g
=
2
×
0
m
2
×
25
kN
/
m
3
=
25
kN
/
m
p
5
k
bet
q
max
=
q
p
5
×
g
max
=
25
×
1
=
37
,
kN
/
m
q
min
=
q
p
5
×
g
min
=
25
×
0
=
22
,
kN
/
m
-krawęŜniki
q
=
2
×
A
×
g
=
2
×
0
04
m
2
×
27
kN
/
m
3
=
2
16
kN
/
m
p
6
kr
bet
q
max
=
q
p
6
×
g
max
=
2
16
×
1
=
3
24
kN
/
m
q
min
=
q
p
6
×
g
min
=
2
16
×
0
=
1
94
kN
/
m
- bariera energochłonna:
q
p
7
= g
2
×
bariery
=
2
×
0
kN
/
m
=
1
kN
/
m
q
max
=
q
p
7
×
g
max
=
1
×
1
=
1
kN
/
m
q
min
=
q
p
7
×
g
min
=
1
×
0
=
0
kN
/
m
- poręcz:
q
p
8
= g
2
×
porecz
=
2
×
0
kN
/
m
=
1
kN
/
m
q
max
=
q
p
7
×
g
max
=
1
×
1
=
1
kN
/
m
q
min
=
q
p
7
×
g
min
=
1
×
0
=
0
kN
/
m
4
.
.
RAZEM – OBCIĄśENIE POCHODZĄCE OD WYPOSAśENIA
8
G
= =
S
q
=
46
,
96
kN
/
m
W
i
2
i
8
G
= =
S
q
=
70
,
44
kN
/
m
W
max
i
2
i
max
8
G
= =
S
q
=
42
,
264
kN
/
m
W
min
i
min
i
2
Na pojedynczy d ź wigar przypada obci ąŜ enie:
G W
,
max
/
2
=
70
,
44
/
2
=
35
,
22
kN
/
m
m
G W
,
min
/
2
=
42
,
264
/
2
=
21
,
132
kN
/
·
ObciąŜenia zmienne
o ObciąŜenie pojazdem K
Klasa obciąŜenia A , zatem
K=800 kN
q
=
4
kN
/
m
2
×
b
[
m
]
=
4
×
7
=
28
,
kN
/
m
j
q
max
=
28
,
×
1
=
42
kN
/
m
Współczynnik dynamiczny:
j
=
1
35
-
0
005
L
=
1
35
-
0
005
×
23
,
=
1
35
-
0
=
1
23
K
×j
=
800
×
1
23
=
984
kN
Pojazd „K”-
1
× j
K
×
=
1476
kN
- wartość obliczeniowa
o ObciąŜenie tłumem pieszych
q
=
2
kN
/
m
2
×
2
×
b
=
2
×
2
×
1
=
5
kN
/
m
t
ch
q
t
max
=
5
×
1
=
6
kN
/
m
RAZEM – OBCIĄśENIE ZMIENNE
G
z
,
max
=
q
t
,
max
+
q
max
=
6
+
42
,
=
48
,
kN
/
m
Na pojedynczy dźwigar przypada obciąŜenie:
G z
,
max
/
2
=
48
,
/
2
=
24
,
25
kN
/
m
Pojazd „K” =1476/8=184,5 kN = P
P=184,5 kN
5
,
,
,
,
,
214728389.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin