ATM_styczen_2006.pdf

(57871 KB) Pobierz
172070259 UNPDF
Nr. ind 352136 ISSN 0239- 6440
ZROZUM SWÓJ SAMOCHÓD Nr 1 (575) styczen 2006
,
Cena 7,90 zl (w tym 7% VAT)
OPONA ZIMOWA wielki przekrêt?
SILNIK wszystko o do³adowaniu
172070259.017.png 172070259.018.png 172070259.019.png
172070259.020.png
siącu otrzymaliśmy już sporo Państwa opinii na temat nowego kształtu miesięcznika, musimy jed-
nak przyznać, że były to opinie do pewnego stopnia jednostronne: na razie wszyscy nas chwalą!
To bardzo przyjemne, jednak liczymy również na krytyczne uwagi. Na przykład, czy życzylibyście sobie
Państwo wprowadzenia jeszcze jakichś innych działów tematycznych, oprócz tych, które zaproponowa-
liśmy? A może coś wydaje się Państwu zbędne? Czy lepiej, żeby artykuły (zwłaszcza te techniczne) były
dłuższe, bardziej szczegółowe, czy też może powinno być ich więcej, a krótszych?
Przy okazji chcielibyśmy wyjaśnić pewną sprawę – to w zasadzie jedyny zarzut, jaki otrzymaliśmy.
Auto Technika Motoryzacyjna działa i będzie działać na komercyjnych zasadach, a mówiąc
wprost, musi na siebie zarobić. A to oznacza, że zależy nam na jak największej sprzedaży oraz
na rozsądnej liczbie reklam. Natomiast kierownictwo pisma nie ma w zwyczaju publikowania ma-
teriałów w sposób ukryty sponsorowanych, pisanych na zamówienie irm. Jeżeli poruszymy jakiś
temat (choćby porównanie samochodów), to zawsze będzie on opracowany zgodnie z najlepszą wie-
dzą i przekonaniem autorów, a naszym celem będzie oprócz, ewentualnie, przedstawienia „wra-
żeń z jazdy”, przede wszystkim wskazanie technicznych aspektów tej czy innej konstrukcji. Jednak,
pisząc o rozwiązaniach technicznych, nie można unikać informacji o tym, gdzie je zastosowano i jak
w praktyce działają. A więc – krytykujcie nas, ale nie wymagajcie, byśmy nie wymieniali np. marek sa-
mochodów i nie przekazywali naszego o nich zdania.
Zauważyliście Państwo, że technicznymi tematami przewodnimi tego numeru są kwestie związane
z doładowaniem silników tłokowych oraz z napędem 4x4. Szczególnie ta druga grupa materiałów bardzo
nam się rozrosła (mamy nadzieję, że nie za bardzo) – zgromadziliśmy całkiem sporo opisów rozwiązań
stosowanych przez różnych producentów. Temat jest na czasie, gdyż zimą napęd czterech kół staje się
wyjątkowo potrzebny. Ale zwróćcie też Państwo na felieton Przemysława Szubańskiego o obciążeniach,
jakimi przygniatani są właściciele i kierowcy samochodów. Na co dzień wydajemy się tego nie zauważać,
ale to właśnie my, pospołu z palaczami papierosów i amatorami napojów wyskokowych, utrzymujemy
nasze państwo! Przeczytawszy ów felieton, wcale nie poczuliśmy się lepiej. Mamy tylko nadzieję, że nasi
Czytelnicy nie przerzucą się pod jego wpływem na transport pieszy i rowerowy. Wręcz przeciwnie, za-
lecamy czerpanie z jazdy samochodem (także zimowej), najlepiej z mocnym doładowanym silnikiem,
4x4 i na zimowych oponach, jak najwięcej radości. I życzymy Państwu jak najprzyjemniejszych świąt
Bożego Narodzenia z pięknymi motoryzacyjnymi prezentami pod choinką. Mamy nadzieję że jednym
z nich będzie Auto Technika Motoryzacyjna. Jerzy Dyszy
z zimowej
jazdy
K olejny numer Auto Techniki Motoryzacyjnej jest drugim po wznowieniu pisma. W ostatnim mie-
Radosc
172070259.001.png 172070259.002.png
W styczniowym numerze
36
Trojaczki
z Kolina
10
Prezentacja
Technika
Napęd 4x4
4 Nowości
Ofensywa Chevroleta – Aveo Sedan, Epica,
Captiva oraz Daewoo Statesman
44 Stylizacja
Bogusław Paruch – od żaglowca do Kii
66 Tuning i sport
Samochody Rajdu Dakar 2006
48 Finanse
Wojna cenowa
68 Bezpieczeństwo
Prawidłowa pozycja za kierownicą
8 Publicystyka
Na indeksie kolejnych ekip rządzących
50 Finanse
Leansing dla przedsiębiorstw
70 Technika wojskowa
Hummer – na straży nie tylko
Ameryki
10 Technika
Napęd na cztery koła
52 Samochody użytkowe
Furgony 4x4 – Gazela i Transporter 4MOTION
16 Technika
Napęd 4x4 – Mówisz Quattro, myślisz Audi
74 Co za miesiąc
54 Eksploatacja
Dlaczego opona zimowa jest zimowa
75 Prenumerata
18 Technika
Napęd 4x4 – Mercedes-Benz 4MATIC,
czyli luksusowe auto z napędem na dwie osie
76 Historia motoryzacji
Zawieszenie hydropneumatyczne
Citroëna
58 Eksploatacja
Elektronika rządzi autem
20 Technika
Napęd 4x4 – zawsze symetryczne Subaru
60 Technika
Gaz ziemny w samochodzie – instalacja urządzeń
78 Historia motoryzacji
André Citroën
22 Technika
Napęd 4x4 – naprawdę terenowe Suzuki
62 Tuning i sport
Zmiany w Formule 1
80 Dziwny patent
Nitro – wtrysk podtlenku azotu
24 Technika
Napęd 4x4 – Mitsubishi Evo VIII
dla odważnego nowicjusza
Polecamy
26 Technika
Wszystko o doładowaniu silnika
32 Prezentacja
Opel Antara GTC – zapowiedź seryjnego auta
34 Bezpieczeństwo
Katastrofa pod kontrolą, czyli test zderzeniowy
36 Prezentacja
Klonowanie malucha. Prezentacja Citroëna C1
40 Technika
Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo
– oszczędne, ale nowoczesne
43 Prezentacja
Fabryka w czeskim Kolinie – narodziny trojaczków
2
auto technika motoryzacyjna
www.autotechnika.com.pl
172070259.003.png 172070259.004.png 172070259.005.png
01.2006
32 Jeździliśmy prototypem
Zwolnica i centralne
pompowanie kół
w Hummerze
Technika
wojskowa
70
Prezentacja
Technika
Gaz ziemny
w samochodach
60
26
Doładowanie
silników
Technika
styczen 2006
,
3
Opla Antary GTC
172070259.006.png 172070259.007.png 172070259.008.png 172070259.009.png 172070259.010.png 172070259.011.png
 
172070259.012.png 172070259.013.png 172070259.014.png 172070259.015.png 172070259.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin