ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA Miejsce: Przedszkole Miejskie nr 5 w Lubinie 59-300, hol przedszkolnyData: 24.11.2011Prowadzący: mgr Jowita DwornickaTemat: Nasz przyjaciel - Miś .Cele ogólne:- poznanie historii powstania pluszowego misia- stwarzanie atmosfery radosnych przeżyć i wesołej zabawy- rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych- rozwijanie syntezy i analizy wzrokowo - ruchowejCele operacyjne:Dziecko:- zna historię powstania pluszowego misia- czerpanie radości z wspólnej zabawy- rozpoznaje i nazywa za pomocą smaku przysmaki- składa obrazek z częściMetody: - słowna ( opowiadanie, piosenka, wiersz)- oglądowa ( ilustracje )- praktyczna (zadań stawianych do wykonania)Formy: - zbiorowa- grupowa (parami)- indywidualnaŚrodki dydaktyczne: płyty CD, tort, świeczki, dekoracje, talerzyki z miodem, z dżemem, z kremem czekoladowym, białym serem, wykałaczki, rękawice kuchenne, obrazek misia podzielony na części, dyplomyPrzebieg zajęć:1. „Powitanie” - Miś i jego towarzyszka witają przybyłych gości i zachęcają do zabawy słowami:„Wszyscy was witamy, pięknie się kłaniamy i do wspólnej zabawy wszystkich zapraszamy!”2. „Historia Pluszowego Misia” – prowadząca zapoznaje dzieci z historią pluszowego misia: Historię pluszowego Misia rozpoczął Prezydent Roosevelt, który postrzelił w trakcie polowania małego niedźwiadka. Ujrzawszy przerażone zwierzątko postanowił puścić go wolno, rezygnując ze swego trofeum. Historia o uwolnieniu niedźwiedzia zainspirowała znanego twórcę komiksów do stworzenia serii rysunków. Rysunki ukazały się w gazetach, i te z kolei zachęciły, właściciela sklepu ze słodyczami do zaprojektowania wzoru zabawki pluszowej podobnej do misia z komiksu. W ten sposób na wystawie sklepu szybko znalazł się miś pluszowy z odręcznie podpisaną karteczką “Miś Teddy’ego.” Obecnie żyjemy w czasach ogromnego rozkwitu tradycji pluszowych misiów, zarówno tych starych z początku wieku, ręcznie szytych, jak i tych współczesnych produkowanych masowo w fabrykach na Dalekim Wschodzie. Miś wciąż pozostaje najważniejszą zabawką naszego dziecka i miejmy nadzieję, że już wkrótce nie będzie ani jednego dziecka na świecie, które nie miałoby swojego pluszowego misia.Miś Teddy ma nawet swój dzień - 25 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia.3. „Zagadki muzyczne” – prowadzący prezentują kilka melodii. Zadaniem wszystkich dzieci jest odgadnąć z jakiej bajki pochodzi dany utwór muzyczny. - „Kubuś Puchatek”- „Yogi”- „Miś Uszatek”- „Miś Koralgol”- „Gumisie”- „Troskliwe Misie”4. „TY I JA” – zabawa ruchowa w parach przy piosence5. „Prezentacja wierszy i piosenek” – każda grupa prezentuje wiersze lub piosenki o misiach6. „Jedna łapka, druga łapka...” – zabawa ruchowa ze śpiewem„Jedna łapka, druga łapkaJa jestem niedźwiadek.Trzecia łapka, czwarta łapkaA to jest mój zadek.Lubię miodek, kocham miodekPodbieram go pszczółką.Jedną łapką, drugą łapkąAlbo wciągam rurką.”7. „Misiowe zadania do pokonania” – konkurs – nauczycielki wybierają przedstawicieli poszczególnych grup. Zadaniem dzieci jest wykonać wszystkie zadania zaproponowane przez misiaa) „Miś” – dzieci w parach otrzymują pociętą ilustrację misia. Zadaniem ich jest złożyć obrazek w całość.b) „Wyjadanie miodku” – zadanie polega na jak najszybszym zjedzeniu miodku z talerzyka tylko za pomocą języka, bez pomocy rąk.c) „Wykałaczki i rękawiczka” – zadaniem dzieci jest zebranie z dywanu po 10 wykałaczek rękawicą kuchenną. Wygrywa szybsza para.d) „Małe co nieco” – wybrane dzieci z zawiązanymi oczami degustują przysmaki ( biały ser dżem, miód, krem czekoladowy). Zadaniem ich jest odgadnąć nazwę przysmaku8. „Gimnastyka z misiem” – opowieść ruchowa – dzieci reagują ruchem na słowa wiersza wypowiadanego przez misia„Misiu wstań! Nie leń się! (wstań)Pokaż nam tańce swe!Hop, hop, raz, dwa, trzy (podskakuj)Popatrz, miś już wcale nie jest zły. (Uśmiech)Nie do wiary, nie do wiary,Tańczy sobie misio stary.Hop, hop, podrygujeI pod boki się ujmujeHop, hop, hejże , ha,Tańczy misio, ty i ja”9. „Tort dla misia” – dzieci składają życzenia misiowi:„Witaj Misiu ŁakomczuszkuNiech nie burczy Ci już w brzuszkuMy życzenia Ci składamyByś był jak najdłużej z namiMiodku zawsze mniej w dostatkuŻyj nam sto lat nasz Misiaczku”Następnie Miś zdmuchuje zapalone świeczki na torcie, po czym serdecznie zaprasza wszystkie dzieci na tort po skończonej zabawie. 10. Wspólne tańce przy piosenkach „misiowych”11. Pożegnanie - Miś żegna wszystkich zebranych, dziękując im za wspólna zabawę. Rozdaje dyplomy wszystkim dzieciom
alamaria