Adobe_Flash_CS5_CS5_PL_Professional_Biblia_flcs5b.pdf

(1518 KB) Pobierz
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
692059570.001.png
Idź do
Adobe Flash CS5/CS5 PL
Professional. Biblia
• Spis treści
• Skorowidz
Autor: Todd Perkins
Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz
ISBN: 978-83-24 6 -2989 -3
Format: 172×245, stron: 816
Katalog książek
Niech potęga programu Flash CS5 pracuje w Twoich projektach!
• Jak wykorzystać możliwości Flasha?
• Jak zbudować swoją własną aplikację AIR?
• Jak zintegrować pliki Flasha ze stronami WWW?
Adobe Flash to potężna, wielozadaniowa aplikacja, pełniąca funkcje programu ilustracyjnego oraz
edytora obrazów i dźwięków. Flash daje możliwość tworzenia bogatych w efekty animacji,
atrakcyjnych serwisów WWW oraz rozwiniętych projektów multimedialnych. W swojej najnowszej
odsłonie program oferuje swoim użytkownikom kongurowalne panele z opcjami i parametrami.
Wprowadzono też sporo poprawek w środowisku edycyjnym. Filmy Flasha mogą komunikować się
bezpośrednio ze skryptami i programami na serwerze. Wiele poprawek i uaktualnień dotyczy
m.in. obsługi dźwięku czy komponentu FLVPlayback.
Książka „Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia” zawiera pełny i szczegółowy opis tego
programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy
stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych
przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak
zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz
język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych.
Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji
użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów
i używania gotowych szablonów kodu.
• Tworzenie witryn we Flashu
• Interfejs programu
• Rysowanie, praca z tekstem i graką
• Animacja i edytor ruchu
• Multimedia
• Oś czasu, zdarzenia i interakcje
• Odtwarzacze i projektory
• Aplikacje dla telefonów iPhone
• Adobe AIR
Zostań niekwestionowanym mistrzem programu Flash CS5!
Todd Perkins, certykowany instruktor rmy Adobe, spędza niemal cały swój czas, ucząc
programowania z użyciem produktów Adobe. Należy do „dynamicznego duo” podkastów All
Things Adobe, jest autorem wielu książek i nagrań wideo.
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2011
692059570.002.png 692059570.003.png 692059570.004.png
Spis treci
O autorze .......................................................................................................... 17
Wstp ................................................................................................................ 19
Cz I Wprowadzenie — Flash, multimedia i WWW .................... 25
Rozdzia 1. Budowa i miejsce Flasha ................................................................. 27
Przede wszystkim integracja ................................................................................................................28
Topografia Flasha CS5 ..................................................................................................................30
Typy plików Flasha .......................................................................................................................31
Wiele wiatów Flasha CS5 ..................................................................................................................36
Przetwarzanie obrazów rastrowych (bitmap) .................................................................................37
Program do grafiki wektorowej .....................................................................................................37
Program do wektorowej pracy z animacjami .................................................................................38
Mechanizm odtwarzania wideo .....................................................................................................38
Odtwarzacz audio ..........................................................................................................................38
Multimedialne rodowisko edycyjne .............................................................................................39
Sekwenser animacyjny ..................................................................................................................39
Programowanie i obsuga baz danych............................................................................................40
rodowisko programisty aplikacji typu desktop ............................................................................40
Program do tworzenia aplikacji dla telefonów iPhone...................................................................41
Podsumowanie .....................................................................................................................................41
Rozdzia 2. Przegld technologii sieci WWW .................................................... 43
Miejsce Flasha w internetowej ewolucji ..............................................................................................43
Wielkie nadzieje ............................................................................................................................43
Flash — tak czy nie?......................................................................................................................47
Alternatywne metody pracy z multimediami .................................................................................51
Technologie towarzyszce plikom Flasha............................................................................................54
HTML wiecznie ywy ...................................................................................................................54
Skrypty JavaScript strony klienta ..................................................................................................55
wiat usug Web Services..............................................................................................................55
Technologie serwerowe firmy Adobe............................................................................................56
Projekt i jego potencja ........................................................................................................................56
Prezentacje liniowe ........................................................................................................................56
Prezentacje interakcyjne ................................................................................................................57
Prezentacje sterowane danymi .......................................................................................................57
Aplikacje sterowane danymi (lub aplikacje RIA) ..........................................................................57
Podsumowanie .....................................................................................................................................58
6
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
Rozdzia 3. Planowanie projektów.................................................................... 59
Podstawy organizacji pracy .................................................................................................................59
Faza I — Pomys i podstawowe zaoenia projektu.......................................................................60
Faza II — Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji .............................................................72
Panel Project (Projekt) Flasha CS5 ......................................................................................................74
Tworzenie struktury projektu (1) ...................................................................................................75
Tworzenie projektu we Flashu CS5 (2) .........................................................................................76
Zmienianie konfiguracji projektu i panelu (3) ...............................................................................79
Otwieranie i edycja plików w projekcie (4) ...................................................................................82
Publikowanie gotowego projektu (5) .............................................................................................83
Podsumowanie .....................................................................................................................................83
Cz II rodowisko Flasha............................................................. 85
Rozdzia 4. Interfejs programu ......................................................................... 87
Zaczynamy...........................................................................................................................................87
Pierwsze kroki ...............................................................................................................................88
Strona startowa ..............................................................................................................................88
Opcje menu pomocy ......................................................................................................................90
Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows .........................................................................91
Co mona zrobi w panelu Properties (Waciwoci)....................................................................94
Zarzdzanie oknami i panelami ...........................................................................................................95
Menu podrczne (kontekstowe) .....................................................................................................95
Panele swobodne i dokowane ........................................................................................................95
Uaktywnianie paneli lub okien ......................................................................................................97
Tworzenie wasnych ukadów paneli .............................................................................................97
Skróty klawiaturowe ......................................................................................................................98
Przybornik (panel Tools — Narzdzia)..............................................................................................100
Zarzdzanie przybornikiem .........................................................................................................100
Poznawanie przybornika..............................................................................................................101
Korzystanie z opcji narzdzi ........................................................................................................101
Dostosowywanie przybornika......................................................................................................101
Okno dokumentu................................................................................................................................105
Zarzdzanie oknem dokumentu ...................................................................................................106
Poznawanie okna dokumentu ......................................................................................................108
Korzystanie ze scen .....................................................................................................................109
Korzystanie z menu opcji okna dokumentu .................................................................................111
Praca z szablonami ......................................................................................................................114
Okno osi czasu ...................................................................................................................................114
Sterowanie oknem osi czasu ........................................................................................................115
Korzystanie z paska narzdziowego Controller ...........................................................................115
Poznawanie osi czasu...................................................................................................................117
Edycja klatek i warstw.................................................................................................................121
Opcje widoku klatek ....................................................................................................................130
Drukowanie........................................................................................................................................133
Podsumowanie ...................................................................................................................................134
Rozdzia 5. Rysowanie we Flashu .................................................................... 135
Ksztaty geometryczne.......................................................................................................................137
Oval (Owal) .................................................................................................................................137
Oval Primitive (Owal pierwotny) ................................................................................................138
Spis treci
7
Rectangle (Prostokt) i Rectangle Primitive (Prostokt pierwotny).............................................139
Parametry Join (Poczenie) i Miter (Ostre) ................................................................................140
PolyStar (Narzdzie Gwiazda-Wielokt) .....................................................................................140
Narzdzie Line (Linia).................................................................................................................143
Narzdzia rysowania ..........................................................................................................................144
Narzdzie Pencil (Oówek) ..........................................................................................................144
Narzdzie Brush (Pdzel) ............................................................................................................145
Narzdzie Eraser (Gumka)...........................................................................................................149
Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomoc narzdzia Pen ....................................151
Wypenienia i zarysy..........................................................................................................................155
Wybieranie kolorów ....................................................................................................................155
Wybór stylu linii ..........................................................................................................................157
Kontrola skalowania linii.............................................................................................................160
Optymalizacja rysunków....................................................................................................................162
Praca z narzdziami zaznaczania .......................................................................................................163
Narzdzie Selection (Zaznaczenie) ..............................................................................................163
Narzdzie Lasso...........................................................................................................................169
Narzdzie Subselection (Zaznaczenie czstkowe) .......................................................................171
Praca nad kompozycj i wyrównywanie elementów..........................................................................173
Upraszczanie ustawie przycigania ...........................................................................................173
Panele projektowania...................................................................................................................178
Menu Edit (Edycja)............................................................................................................................184
Spray Brush (Rozpylacz) i Deco (Zamalowywanie) — wzory z symboli..........................................186
Rozpylacz — losowe wzory z symboli ........................................................................................186
Deco (Zamalowywanie) — wzory i ukady .................................................................................189
Podsumowanie ...................................................................................................................................195
Rozdzia 6. Symbole, instancje i biblioteka .................................................... 197
Biblioteka i jej zawarto ...................................................................................................................198
Praca z bibliotekami wspólnymi i zewntrznymi.........................................................................198
Praca z wieloma bibliotekami ......................................................................................................200
Praca z panelem biblioteki ...........................................................................................................202
Porzdkowanie paneli biblioteki..................................................................................................206
Definiowanie typu zawartoci............................................................................................................207
„Surowe” dane .............................................................................................................................207
Obiekty rysowania i ksztaty podstawowe ...................................................................................208
Grupy ...........................................................................................................................................208
Symbole .......................................................................................................................................209
Importowane elementy ................................................................................................................211
Edycja symboli ..................................................................................................................................213
Tryb edycji symbolu ....................................................................................................................213
Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) ...........................................................213
Edycja symbolu w miejscu (Edit In Place) ..................................................................................214
Edycja symbolu z poziomu biblioteki..........................................................................................214
Powrót do filmu po zakoczeniu edycji symbolu ........................................................................214
Modyfikowanie waciwoci symbolu na stole montaowym ...........................................................215
Modyfikowanie koloru i przezroczystoci ...................................................................................216
Zmiana typu symbolu ..................................................................................................................218
Zamiana symbolu (Swap Symbol) ...............................................................................................218
Tworzenie zagniedonych struktur symboli .....................................................................................219
Konwersja prostego ksztatu na symbol graficzny.......................................................................219
Zgłoś jeśli naruszono regulamin