Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf

(3720 KB) Pobierz
Adobe Flash CS3 Professional. Oficjalny podręcznik
Professional. Oficjalny
podrķcznik
Autor: Adobe Creative Team
TĀumaczenie: ÿukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-1230-7
Professional Classroom in a Book
Format: B5, stron: 352
Zawiera CD-ROM
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Aktualne łrdĀo wiedzy o Flashu CS3
¤ Tworzenie plikw interaktywnych
¤ Praca z ActionScript 3.0
¤ Importowanie plikw audio i wideo
¤ Publikowanie dokumentw Flasha
â Adobe Flash CS3 Professional. Oficjalny podrķcznik Ò to kolejna ksiĴŃka
w bestsellerowej serii podrķcznikw z ěwiczeniami na temat oprogramowania. Program
Adobe Flash CS3 wykorzystywany jest przez profesjonalistw do tworzenia
interaktywnych stron WWW bogatych w materiaĀy audio, wideo, grafikķ i animacje.
Podrķcznik, oprcz opisu podstawowych koncepcji i funkcji programu, zawiera rwnieŃ
nowoľci, takie jak metody pracy z Action Script 3.0, wykorzystanie nowych
komponentw do usprawnienia projektw, importowanie symboli z warstw programu
Adobe Ilustrator oraz doĀĴczanie materiaĀw wideo programu Adobe After Effects i wiele
innych ciekawych moŃliwoľci.
â Adobe Flash CS3 Professional. Oficjalny podrķcznik Ò jest nie tylko doskonaĀym
kompendium dla poczĴtkujĴcych, ktrzy Ï wykonujĴc kolejne lekcje Ï poznajĴ krok
po kroku moŃliwoľci programu, ale takŃe dla zaawansowanych projektantw, chcĴcych
wzbogaciě swj warsztat, zdobyě dodatkowe umiejķtnoľci i poszerzyě wiedzķ. KsiĴŃka
zawiera opis wielu zaawansowanych funkcji, w tym wskazwki i techniki dotyczĴce
posĀugiwania siķ najnowszĴ wersjĴ aplikacji.
¤ Podstawowe wiadomoľci o Flashu
¤ Tworzenie i edytowanie symboli
¤ Praca z tekstem statycznym i dynamicznym, grafikĴ, wideo i audio
¤ Tworzenie animacji
¤ Tworzenie plikw interaktywnych
¤ Metody pracy z ActionScript
¤ Korzystanie z komponentw
¤ ÿadowanie i optymalizacja zawartoľci Flasha
¤ Alternatywne opcje publikacji
Twrz wyjĴtkowe i oryginalne aplikacje we Flashu!
DoĀĴczona pĀyta CD dla Windows oraz Mac OS zawiera dodatkowe materiaĀy
szkoleniowe dla programu Flash CS3 Basic oraz Professional, w tym 16 przewodnikw
w formie filmw!
Adobe Flash CS3
692061110.017.png 692061110.018.png 692061110.019.png 692061110.020.png
5
Spis treści
Wstęp
Seria Ofic­alny podręcznik .................................................................11
Co na płycie CD ? .............................................................................12
Wymagania wstępne .........................................................................13
Instalowanie programu Flash .............................................................13
Optymalizac­a działania .....................................................................13
Kopiowanie plików lekc­i ...................................................................13
Jak korzystać z lekc­i? .........................................................................15
Dodatkowe zasoby ............................................................................15
Certyfikaty firmy Adobe ....................................................................16
1
Wprowadzenie
Zawartość lekc­i ................................................................................19
Uruchamianie Flasha i otwieranie pliku .............................................19
Obszar roboczy .................................................................................20
Panel Library ......................................................................................26
Korzystanie z panelu Property inspector ..........................................29
Korzystanie z panelu Tools ................................................................35
Wycofywanie działań we Flashu ........................................................40
Podgląd pro­ektu ................................................................................41
Publikowanie pro­ektu .......................................................................42
Korzystanie z pomocy Flasha ............................................................43
Korzystanie z usług online firmy Adobe ............................................47
Podsumowanie ..................................................................................49
692061110.001.png 692061110.002.png 692061110.003.png
6
SPIS TREŚCI
2 Praca z grafiką
Zawartość lekc­i ................................................................................51
Rozpoczęcie ......................................................................................52
Rysowanie prostokątów ....................................................................52
Stosowanie wypełnień gradientowych ..............................................59
Tworzenie zaznaczeń ........................................................................63
Rysowanie owali ................................................................................68
Tworzenie proste­ animac­i ...............................................................71
Rysowanie linii ...................................................................................76
Modyfikowanie obiektów ..................................................................79
Maskowanie obiektów .......................................................................83
Testowanie filmu Flasha .....................................................................85
Podsumowanie ..................................................................................86
3
Tworzenie i edytowanie symboli
Zawartość lekc­i ................................................................................89
Rozpoczęcie ......................................................................................89
Importowanie plików programu Illustrator ......................................90
Symbole .............................................................................................95
Konwertowanie obiektów na symbole..............................................96
Importowanie obrazów bitmapowych ..............................................97
Dodawanie bitmap do symbolu klipu filmowego ........................... 100
Praca z przyciskami......................................................................... 102
Dodawanie przezroczystości ......................................................... 111
Podsumowanie ............................................................................... 116
692061110.004.png 692061110.005.png
ADOBE FLASH CS3 PROFESSIONAL
Oi cjalny podręcznik
7
4 Praca z tekstem
Zawartość lekc­i ............................................................................. 119
Rozpoczęcie ....................................................................................120
Układanie warstw na listwie czasowe­ ............................................121
Umieszczanie zasobów w warstwach .............................................124
Animowanie za pomocą automatycznych ścieżek ...........................127
Tworzenie tekstu............................................................................ 130
Animowanie tekstu za pomocą masek ........................................... 136
Tworzenie animac­i wstrząsów za pomocą ścieżek ....................... 145
Podsumowanie ............................................................................... 150
5
Tworzenie animacji
Zawartość lekc­i ............................................................................. 153
Rozpoczęcie ................................................................................... 154
Zasady tworzenia animac­i ............................................................. 155
Przygotowanie pliku pro­ektu......................................................... 155
Animowanie symbolu klipu filmowego ........................................... 159
Praca z symbolami zagnieżdżonymi ................................................ 162
Animowanie symbolu za pomocą maski ......................................... 166
Przesuwanie obiektów na scenie .................................................... 172
Dodawanie dźwięku ....................................................................... 175
Dodawanie akc­i stop() ................................................................... 175
Animowanie tekstu tytułowego ..................................................... 176
Przekształcanie obiektów ............................................................... 178
Animac­a po­awia­ących się obiektów ............................................ 183
Animowanie ruchu po ścieżce ........................................................ 184
Podsumowanie ............................................................................... 189
692061110.006.png 692061110.007.png 692061110.008.png 692061110.009.png 692061110.010.png
8
SPIS TREŚCI
6 Tworzenie plików interaktywnych
Zawartość lekc­i ............................................................................. 191
Rozpoczęcie ................................................................................... 192
Pliki interaktywne ........................................................................... 192
Pro­ektowanie układu ..................................................................... 193
Tworzenie przycisków ................................................................... 199
Uaktywnianie przycisków ............................................................... 215
Podsumowanie ............................................................................... 222
7
Podstawy języka ActionScript
Zawartość lekc­i ............................................................................. 225
Rozpoczęcie ................................................................................... 225
Praca z ActionScript 3.0 ................................................................. 226
Praca z instrukc­ami warunkowymi ................................................ 231
Dodawanie akc­i stop ..................................................................... 235
Stosowanie zmiennych ................................................................... 236
Wczytywanie danych z adresu URL ............................................... 239
Praca ze zdarzeniami ...................................................................... 240
Dodawanie skryptu obsługi zdarzeń do przycisków ...................... 242
Podsumowanie ............................................................................... 246
8
Komponenty
Zawartość lekc­i ............................................................................. 249
Rozpoczęcie ................................................................................... 249
Komponenty ................................................................................... 250
Dodawanie komponentu tekstowego ............................................ 251
Wykorzystanie komponentów do tworzenia interaktywności ...... 258
Podsumowanie ............................................................................... 268
692061110.011.png 692061110.012.png 692061110.013.png 692061110.014.png 692061110.015.png 692061110.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin