Adobe_Fireworks_CS5_CS5_PL_Oficjalny_podrecznik_afcs5o.pdf

(2002 KB) Pobierz
Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik
692061507.015.png
Idź do
Adobe Fireworks CS5/
CS5 PL. Ocjalny podręcznik
• Spis treści
• Skorowidz
Tłumaczenie: Joanna Zatorska
ISBN: 978-83-24 6 -2963-3
Format: 170×230, stron: 448
Katalog książek
Twórz graki skrojone idealnie na potrzeby WWW!
• Jak rozpocząć przygodę z Adobe Fireworks CS5?
• Jak przeprowadzić optymalizację graki dla potrzeb WWW?
• Czym różni się graka wektorowa od rastrowej?
Adobe Fireworks to unikalny program graczny, stworzony z myślą o projektantach grak
przeznaczonych na potrzeby stron internetowych. Dzięki niemu zaprojektowanie gracznego
interfejsu użytkownika, prototypu strony lub dowolnego jej elementu będzie świetną zabawą!
W trakcie tego procesu Twoja kreatywność będzie ograniczona jedynie wyobraźnią, a nie
możliwościami narzędzia. Książka poświęcona jest najnowszej wersji CS5, która wprowadziła
liczne nowości i ulepszenia, a wśród nich szablony, zwiększoną wydajność, współpracę z programem
Flash oraz skrypty użytkownika. Sprawdź, co nowego przygotował dla Ciebie zespół Adobe!
Niniejsza książka kontynuuje najlepsze tradycje podręczników z serii „Ocjalny podręcznik”. Fakt,
że została ona napisana przez najlepszych specjalistów z rmy Adobe, gwarantuje najwyższą
jakość zawartej w niej wiedzy. W trakcie lektury poznasz wszystkie aspekty pracy z programem
Adobe Fireworks CS5. Dowiesz się, jak przygotować przestrzeń roboczą, wykorzystać mechanizm
warstw oraz pracować z obrazami rastrowymi i wektorowymi. Ponadto nauczysz się
wykorzystywać ltry, skalować elementy obrazu oraz korzystać z masek. Dodatkowo zobaczysz,
jak optymalizować grakę pod kątem strony WWW, tworzyć prototypy i publikować wyniki pracy
w sieci. To tylko część tematów, które będziesz miał w jednym palcu po przeczytaniu tej książki!
• Przestrzeń robocza
• Format Fireworks PNG
• Strony, warstwy i stany
• Praca z obrazami rastrowymi oraz wektorowymi
• Zastosowanie ltrów
• Zaznaczanie elementów
• Skalowanie obiektów wektorowych
• Wykorzystanie masek
• Dodawanie tekstu do graki oraz jego formatowanie
• Optymalizacja na potrzeby WWW
• Eksportowanie złożonych obiektów oraz stanów
• Wykorzystanie symboli
• Tworzenie prototypów
• Organizacja pracy
• Współpraca z innymi narzędziami
Sprawdź, jak szybko i łatwo można przygotować prototyp witryny WWW!
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2011
692061507.016.png 692061507.017.png 692061507.018.png
SpIS treŚcI
ZacZynamy 9
Zawartość książki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Niezbędna wiedza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Instalowanie programu Adobe Fireworks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Uruchamianie programu Adobe Fireworks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Inne źródła informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Certyi katy Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
1 ZapOZnanIe Z prZeStrZenIą rObOcZą 16
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Wstęp do programu Adobe Fireworks. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Korzystanie z paneli Tools (Narzędzia) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Panel Properties (Właściwości). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
Koni guracja paneli i grup paneli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Praca z kilkoma dokumentami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
Anulowanie wykonanych czynności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
2 panele pageS (StrOny), StateS (Stany) I layerS (WarStWy)
— pODStaWOWe narZęDZIa pracy 38
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Strony, warstwy i stany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Zaczynamy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Importowanie stron . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Praca z warstwami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Stany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
3 ObraZy raStrOWe 56
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .56
Rozdzielczość i rozmiar pliku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Kadrowanie obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Zarządzanie obrazami znajdującymi się na obszarze roboczym . . . . . . . . . . . . 61
Importowanie obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
Skalowanie obrazów bez zniekształceń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
4 SPIS TREŚCI
692061507.001.png 692061507.002.png 692061507.003.png 692061507.004.png
Dostosowywanie poziomów tonalnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
Panel Align (Wyrównaj). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Grupowanie obiektów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69
Dostosowanie jasności za pomocą narzędzi Dodge (Rozjaśnianie)
i Burn (Ściemnianie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70
Stosowanie i ltru aktywnego Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) . . . . . . . . .72
Poprawki wykonane za pomocą narzędzia Rubber Stamp (Stempel) . . . . . . .74
4 ZaZnacZanIe 80
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .80
Zaznaczanie fragmentów bitmapy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82
Zaczynamy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .84
Zaznaczanie i modyi kacja za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka). . . .84
Zaznaczanie za pomocą narzędzi Lasso . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .90
Konwersja zaznaczenia na ścieżki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
5 graFIKa WeKtOrOWa 96
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
Kilka słów na temat wektorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
Podstawowe techniki rysowania wektorowego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
Zmiana wyglądu podstawowych kształtów wektorowych. . . . . . . . . . . . . . . . 102
Skalowanie obiektów wektorowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Wstawianie tekstu w projekcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Korzystanie z autokształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107
Ścieżki i narzędzie Pen (Pióro). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Edycja ścieżek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Tworzenie niestandardowych kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Rysowanie kształtu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Dostosowywanie wypełnień i obrysów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
6 maSKI
126
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Kilka słów o maskach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Projektowanie baneru reklamowego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .131
Tworzenie i edycja masek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141
Czynności końcowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
AdobE FIREwoRkS CS5/CS5 PL. oFICjALny PodRęCznIk 5
692061507.005.png 692061507.006.png 692061507.007.png 692061507.008.png
7 praca Z teKStem 160
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Zaczynamy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Podstawy pracy z tekstem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Tworzenie bloków tekstu o automatycznej regulacji rozmiaru. . . . . . . . . . . . 163
Wygładzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
Specjalne efekty tekstowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
8 OptymalIZacJa na pOtrZeby WWW 178
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
Podstawy optymalizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
Optymalizacja pliku zawierającego jeden obraz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Narzędzia WWW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .191
Tworzenie i optymalizacja plasterków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Nadawanie właściwości interaktywnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .207
Eksportowanie złożonych projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
9 SymbOle 228
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
Kilka słów o symbolach. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
Symbole grai czne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
Symbole przycisków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
Symbole animacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .247
10 pODStaWy tWOrZenIa prOtOtypóW 258
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
Organizacja pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
11 ZaaWanSOWane metODy tWOrZenIa prOtOtypóW 274
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 274
Zapoznanie się z prototypem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276
Efekty najazdu obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .287
Emulowanie tabeli danych Spry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300
Praca z zachowaniami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309
Czynności końcowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 315
6 SPIS TREŚCI
692061507.009.png 692061507.010.png 692061507.011.png 692061507.012.png 692061507.013.png 692061507.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin