Sfery
rozwoju
Zadania
szkoły
Formy realizacji
Odpowie-
dzialni
Ter-
min
Sposób ewaluacji
Uwagi
I Rozwój zdrowotny i fizyczny
1.Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych i higienicznych
2.Promocja zdrowego stylu życia.
3.Zapobieganie chorobom zakaźnym
4.Wdrażanie do przestrzegania zasad BHP i ppoż. W szkole i poza szkołą.
5.Kształtowanie umiejętności dokonywania właściwych wyborów zachowań chroniących zdrowie własne i innych.
6.Przekazywanie modeli aktywnego spędzania czasu wolnego.
7. Propagowanie ekologicznego modelu funkcjonowania we współczesnym świecie.
8.Podniesienie sprawności fizycznej
-przeprowadzenie pogadanek dotyczących higieny osobistej ucznia „Jak dbać o zdrowie”
-spotkanie z higienistką
-udział w fluoryzacji
-prezentacja prac plastycznych i plakatów
-przeprowadzenie pogadanki na temat bezpieczeństwa na terenie szkoły i poza szkołą
-udział w próbnym alarmie ppoż.
-spotkanie z policjantem
-przeprowadzenie pogadanek nt.”Co robić aby czuć się bezpiecznie”, „Jestem uprzejmy, ale potrafię powiedzieć nie” oraz wykonanie gazetki na ten temat
-pogadanki i rozmowy na temat zdrowego stylu życia, udział w konkursie
-rozmowa nt. poznajemy zasady planowania pracy i odpoczynku,
-swobodne wypowiedzi nt. spędzania czasu wolnego, ulubionych gier, zabaw, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych, filmów, kolekcjonerstwa,
-zajęcia nt. „Lek na nudę”
-organizowanie wycieczek przedmiotowych do pobliskiego lasu i parków,
-pogadanki nt. ochrony środowiska,
-realizacja tematyki „Święto Ziemi”
-opieka nad ptakami zimą – konkurs na najładniejszy karmnik
-udział w akcjach ekologicznych np. „Sprzątanie świata”, „Dzień Polskiej Niezapominajki”
-udział w szkolnych zawodach sportowych,
-prowadzenie zajęć WF na świeżym powietrzu,
wychowawca
pielęgniarka
dyrektor
policjant
LOP
uczniowie
nauczyciel
w ciągu roku
IX
X
I
II
IV
XII –III
wg kalendarza
pogadanka
obserwacja
rozmowa
Plan wychowawczy
dla klasy I
II. Rozwój społeczno -moralny
A.
Funkcjonowanie w grupie
1.Kształtowanie umiejętności komunikowania się.
2.Właściwe rozumienie praw i obowiązków ucznia.
3.Kształtowanie przekonań moralnych i postaw: prawdomówność, uczciwość, wrażliwość, rzetelność, odpowiedzialność
B. Przygotowanie do życia w rodzinie
1.Integrowanie wychowawczych oddziaływań szkoły i rodziny.
2. Wdrażanie do właściwego dostrzegania funkcji rodziny w
życiu dziecka.
C. Życie w społeczeństwie.
1. Wpajanie szacunku dla tradycji i historii oraz symboli narodowych.
2.Kształtowanie poczucia więzi z rodzinnym miastem, regionem i z ojczyzną.
3.Wzbudzanie zainteresowania życiem kraju.
4.Kształtowanie postaw patriotycznych.
D. Przygotowanie do uczestnictwa w kulturze.
1.Kultywowanie tradycji szkolnych, lokalnych, religijnych i rodzinnych.
2.Zapoznanie z dorobkiem kulturowym narodu.
3.Kształtowanie umiejętności odczytywania różnorodnych tekstów kultury.
agabogusz