Plan wychowawczy 1.docx

(22 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

Sfery

rozwoju

Zadania

szkoły

Formy realizacji

Odpowie-

dzialni

Ter-

min

Sposób ewaluacji

Uwagi

I Rozwój zdrowotny i fizyczny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych i higienicznych

2.Promocja zdrowego stylu życia.

3.Zapobieganie chorobom zakaźnym

 

 

4.Wdrażanie do przestrzegania zasad BHP i  ppoż. W szkole i poza szkołą.

5.Kształtowanie umiejętności dokonywania właściwych wyborów zachowań chroniących zdrowie własne i innych.

 

 

 

6.Przekazywanie modeli aktywnego spędzania czasu wolnego.

 

 

 

 

 

7. Propagowanie ekologicznego modelu funkcjonowania we współczesnym świecie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Podniesienie sprawności fizycznej

 

 

-przeprowadzenie pogadanek dotyczących higieny osobistej ucznia „Jak dbać o zdrowie”

-spotkanie z higienistką

-udział w fluoryzacji

-prezentacja prac plastycznych i plakatów

-przeprowadzenie pogadanki na temat bezpieczeństwa na terenie szkoły i poza szkołą

-udział w próbnym alarmie ppoż.

-spotkanie z policjantem

 

 

-przeprowadzenie pogadanek nt.”Co robić aby czuć się bezpiecznie”,Jestem uprzejmy, ale potrafię powiedzieć nie” oraz wykonanie gazetki na ten temat

-pogadanki i rozmowy na temat zdrowego stylu życia, udział w konkursie

-rozmowa nt. poznajemy zasady planowania pracy i odpoczynku,

-swobodne wypowiedzi nt. spędzania czasu wolnego, ulubionych gier, zabaw, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych, filmów, kolekcjonerstwa,

-zajęcia nt. „Lek na nudę”

-organizowanie wycieczek przedmiotowych do pobliskiego lasu i parków,

-pogadanki nt. ochrony środowiska,

-realizacja tematyki „Święto Ziemi”

-opieka nad ptakami zimą – konkurs na najładniejszy karmnik

-udział w akcjach ekologicznych np. „Sprzątanie świata”, „Dzień Polskiej Niezapominajki”

-udział w szkolnych zawodach sportowych,

-prowadzenie zajęć WF na świeżym powietrzu,

 

wychowawca

 

 

 

wychowawca

pielęgniarka

wychowawca

 

 

 

wychowawca

 

 

 

 

wychowawca

dyrektor

 

wychowawca

policjant

 

 

wychowawca

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawca

pielęgniarka

LOP

 

 

wychowawca

uczniowie

 

wychowawca

uczniowie

 

 

 

 

 

 

 

wychowawca

 

 

wychowawca

 

 

 

 

wychowawca

 

 

wychowawca

 

wychowawca

LOP

 

 

wychowawca

LOP

 

 

 

 

wychowawca

 

 

nauczyciel

w ciągu roku

IX

X

w ciągu roku

I

 

IX

 

 

 

 

w ciągu roku

I

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

w ciągu roku

II

 

w ciągu roku

w ciągu roku

 

 

 

 

 

 

I

 

 

w ciągu roku

 

 

w ciągu roku

IV

 

 

 

 

XII –III

 

wg kalendarza

 

wg kalendarza

w ciągu roku

pogadanka

 

 

 

obserwacja

 

 

 

obserwacja

 

pogadanka

 

 

 

 

obserwacja

 

 

pogadanka

 

 

pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pogadanka

rozmowa

 

 

 

rozmowa

 

pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rozmowa

 

 

obserwacja

 

 

 

 

pogadanka

 

 

rozmowa

 

obserwacja

 

 

 

obserwacja

 

 

 

 

 

obserwacja

 

 

obserwacja

Plan wychowawczy

dla klasy I

 

II. Rozwój społeczno -moralny

A.

Funkcjonowanie w grupie

1.Kształtowanie umiejętności komunikowania się.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Właściwe rozumienie praw i obowiązków ucznia.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Kształtowanie przekonań moralnych i postaw: prawdomówność, uczciwość, wrażliwość, rzetelność, odpowiedzialność

 

B. Przygotowanie do życia w rodzinie

1.Integrowanie wychowawczych oddziaływań szkoły i rodziny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Wdrażanie do właściwego dostrzegania funkcji rodziny w

życiu dziecka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C. Życie w społeczeństwie.

1. Wpajanie szacunku dla tradycji i historii oraz symboli narodowych.

 

 

 

 

 

 

 

2.Kształtowanie poczucia więzi z rodzinnym miastem, regionem i z ojczyzną.

3.Wzbudzanie zainteresowania życiem kraju.

4.Kształtowanie postaw patriotycznych.

 

 

 

D. Przygotowanie do uczestnictwa w kulturze.

1.Kultywowanie tradycji szkolnych, lokalnych, religijnych i rodzinnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Zapoznanie z dorobkiem kulturowym narodu.

3.Kształtowanie umiejętności odczytywania różnorodnych tekstów kultury.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin