Przykladowy_arkusz_autoanalizy_zadan_nauczyciela.docx

(18 KB) Pobierz
PRZYKŁADOWY ARKUSZ AUTOANALIZY ZADAŃ NAUCZYCIELA W CELU PRZYZNANIA DODATKU MOTYWACYJNEGO LUB SPRAWDZENIA REALIZACJI ZADAŃ WYNI



Przykładowy arkusz autoanalizy zadań nauczyciela              Strona 6 z 7

 

Przykładowy arkusz autoanalizy zadań nauczyciela

w celu przyznania dodatku motywacyjnego lub sprawdzenia realizacji zadań wynikających z art. 42 Karty Nauczyciela

 

 

Artykuł 30.1. Ustawy Karta Nauczyciela określa składniki wynagrodzenia nauczycieli. Artykuł 30.6.1. tej samej ustawy określa zadanie organu prowadzącego w zakresie opracowania regulaminu, w którym określona jest wysokość dodatków, które stanowią składniki wynagrodzenia, oraz szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków.

 

Dyrektor przedszkola, który odpowiada za przyznanie dodatków, ustala do jednego z nich – dodatku motywacyjnego – kryteria przyznania, które muszą odnosić się do szczegółowych warunków ich przyznawania, określonych przez organ prowadzący.

Dodatek motywacyjny jest dodatkiem niezwykle ważnym zarówno dla nauczycieli, jak i dla dyrektorów, z kilku powodów.

Po pierwsze, jest wyrazem docenienia przez dyrektora wkładu i zaangażowania nauczyciela w funkcjonowanie i rozwój placówki.

Po drugie, jest „narzędziem” wpływania na jakość pracy przez nauczycieli.

Po trzecie, stanowi często poważną, dodatkową gratyfikację finansową do wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.

 

Wymagania dotyczące jakości pracy nauczyciela ustawicznie rosną. Dyrektor powinien systematycznie modyfikować kryteria przyznania dodatku, uwzględniając również nowe oczekiwania w stosunku do jakości pracy nauczyciela.

Proponowany „Arkusz autoanalizy zadań nauczyciela” jest narzędziem ułatwiającym dyrektorowi przyznanie dodatku motywacyjnego. Umożliwia jednocześnie dokonanie przez nauczyciela autorefleksji dotyczącej wykonanej pracy. Poniższy arkusz może być także źródłem wiedzy o wypełnianiu przez nauczyciela zadań określonych w art. 42 KN (szczególnie pkt I. 10, II. 1, 3, 5, 6, 7, III. 1, 3, 4, 5, 6, całość pkt IV, V, VI).


Arkusz autoanalizy zadań nauczyciela w roku szkolnym ……….., semestr …….

 

I. Działalność wychowawczo-opiekuńczo-dydaktyczna

 

1. Jakie programy (autorskie, współautorskie) wykorzystywała Pani w swojej działalności pedagogicznej? (proszę wypisać).

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

2. Jakie efekty przyniosła ich realizacja? (proszę opisać)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

3. Jakie przedsięwzięcia realizowała Pani na rzecz dzieci? (proszę wypisać)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

4. Jakie efekty przyniosła ich realizacja? (proszę opisać)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

5. Jakie aktywne metody pracy z dziećmi wykorzystuje Pani systematycznie przy rozwiązywaniu problemów przez dzieci? (proszę wypisać)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……

6. Proszę określić kierunki prowadzonej „pracy indywidualnej z dzieckiem”.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

7. Jakie efekty przyniosła prowadzona praca indywidualna? (proszę opisać przypadki prowadzonej pracy)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

8. Proszę opisać skuteczność wprowadzonych „systemów motywacyjnych” w swojej grupie.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

9. Co – Pani zdaniem – wymaga modyfikacji przy wykorzystywaniu wprowadzonych „systemów motywacyjnych”?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

10. Udział i osiągnięcia wychowanków w konkursach organizowanych w placówce i poza nią (proszę wymienić formę uczestnictwa i osiągnięcia)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

II. Współpraca ze środowiskiem rodzinnym wychowanków

 

1. Proszę określić częstotliwość i tematykę zebrań grupowych z rodzicami.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

2. W jakiej formie przybliżała Pani rodzicom cel, założenia „Programu wychowawczego przedszkola” i „Programu profilaktyki” na bieżący rok szkolny? (proszę opisać)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

3. Jakie przedsięwzięcia na rzecz środowiska rodzinnego lub przy współpracy rodziców realizowała Pani w tym semestrze? (proszę wypisać)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

4. Jaka jest częstotliwość udziału rodziców Pani grupy w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, przy przestrzeganiu jej głównej zasady – codziennego czytania?

(%/tydzień) …………………..

 

5. W jakich konkursach, wystawach przedszkolnych organizowanych w tym semestrze uczestniczyli rodzice z Pani grupy? (proszę wymienić nazwy konkursów, wystaw i liczbę uczestników – rodziców)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

6. Czy organizowała Pani dla rodziców tzw. „zajęcia otwarte”? (proszę wypisać tematykę, liczbę uczestników)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

7. Jakie inne formy współpracy ze środowiskiem rodzinnym realizowała Pani w tym semestrze, wyżej niewymienione? (proszę wypisać)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

III. Doskonalenie zawodowe i wzbogacanie warsztatu pracy

 

1. W jakich formach doskonalenia zawodowego uczestniczyła Pani w tym semestrze? (proszę wypisać formy i nazwy)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

2. W jaki sposób wykorzystała Pani treści doskonalenia zawodowego we wzbogaceniu swoich umiejętności pedagogicznych? (proszę opisać)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

3. Czy uczestniczyła Pani w tzw. „zajęciach koleżeńskich”? (proszę podać termin, temat zajęć)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Czy organizowała Pani zajęcia otwarte dla innych nauczycieli? (proszę podać termin, temat zajęć)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

5. Na czym polegało wzbogacenie Pani warsztatu pracy w tym semestrze? (proszę wymienić)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

6. Czy publikowała Pani swoje osiągnięcia? (gdzie, kiedy?)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

IV. Działania na rzecz placówki

 

1. W jakich przedsięwzięciach na rzecz placówki Pani uczestniczyła? (proszę wymienić)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

2. Czy podejmowała Pani z własnej inicjatywy działania przyczyniające się do wzbogacenia bazy przedszkola? (jakie? proszę wymienić)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

3. Czy zapraszała Pani lokalne media na organizowane przez Panią imprezy przedszkolne? (kiedy, jakie?)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

V. Działania na rzecz środowiska lokalnego

 

W jakich działaniach na rzecz środowiska lokalnego uczestniczyła Pani wraz ze swoimi wychowankami? (proszę wymienić)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

VI. Inna aktywność na terenie przedszkola i na rzecz przedszkola

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

Analiza „Arkusza…” wymaga ze strony dyrektora poświęcenia czasu i wnikliwej uwagi, aby rzetelnie odnieść autoanalizę zrealizowanej przez nauczyciela pracy do kryteriów przyznania dodatków motywacyjnych, a także obiektywnie i sprawiedliwie ocenić każdego z nich lub też posiąść wiedzę o realizacji zadań wynikających z art. 42 KN.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin