Przykladowy_arkusz_ewaluacji_przedszkolaB.docx

(27 KB) Pobierz
Przykładowy arkusz ewaluacji przedszkola (poziom B)

Przykładowy arkusz ewaluacji przedszkola (poziom B)              Strona 1 z 6



 

 

Przykładowy arkusz ewaluacji przedszkola (poziom B)

 

 

Arkusz ewaluacji wstępnej mocnych i słabych stron przedszkola w obszarach stanowiących wymagania stawiane edukacji przedszkolnej określone w załączniku do rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym

 

 

Arkusz ewaluacji Przedszkola ……….................................................................................................

Data ewaluacji

.................................................................

 

 

Charakterystyka wymagania na poziom B

 

Obszar 1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej

Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.

Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.

 

Lp.

Wymaganie

Charakterystyka

Wstępna szacunkowa diagnoza poziomu spełnienia wymagania

 

Tak

Nie

Częściowo

Brak wiedzy

1.1

Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności

W przedszkolu analizuje się osiągnięcia dzieci, uwzględniając ich możliwości rozwojowe, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz. Wdrożone wnioski przyczyniają się do rozwijania umiejętności dzieci.

 

 

 

 

1.2

Dzieci są aktywne

Dzieci są wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju.

 

 

 

 

1.3

Respektowane są normy społeczne

Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmocnienie właściwych zachowań. Działania wychowawcze analizuje się, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb.

 

 

 

 

 


Wynik ewaluacji

Wstępna ocena wymagania – spełnione (odpowiedź „tak”):

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Wskazana ewaluacja pogłębiona w zakresie wymagania (odpowiedzi: „nie”, „częściowo”, „brak wiedzy”):

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Wnioski/wskazane kierunki działań:

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 


Obszar 2. Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi

Procesy edukacyjne zachodzące w przedszkolu służą realizacji koncepcji pracy przedszkola. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.

 

Lp.

Wymaganie

Charakterystyka

Wstępna szacunkowa diagnoza poziomu spełnienia wymagania

 

Tak

Nie

Częściowo

Brak wiedzy

2.1

Koncepcja pracy przedszkola

Koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb.                                                  Koncepcja pracy przedszkola jest znana rodzicom i przez nich akceptowana.

 

 

 

 

2.2

Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań dzieci. Przedszkole realizuje nowatorskie rozwiązania programowe.

 

 

 

 

2.3

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci przebiegające w przedszkolu są monitorowane i doskonalone.

Wnioski z monitorowania procesów są wykorzystane do modyfikacji planów.

 

 

 

 

2.4.

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są efektem współdziałania nauczycieli

Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.

 

 

 

 

2.5.

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych 

W przedszkolu dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Podstawową zasadą tych działań jest indywidualizacja procesu wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.

 

 

 

 

 

Wynik ewaluacji

Wstępna ocena wymagania – spełnione (odpowiedź „tak”):

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin