GOTOWOŚĆ DO CZYTANIA I PISANIA
Umiejętność czytania i pisania:
T – technika czyt. i pis.
R – czyt. i pis. ze zrozumieniem
K – czyt. i pis. krytyczne
TW – czyt. i pis. twórcze
GOTOWOŚĆ PSYCHOMOTORYCZNA:
- prawidłowa wymowa;
- sprawność aparatu mowy;
- prawidłowy rozwój słuchu fonematycznego;
- orientacja w przestrzeni;
- prawidłowy poziom percepcji wzrokowej oraz słuchowej (analiza i synteza
słuchowo-wzrokowa);
- zdolność koncentracji uwagi na dłuższy czas;
- odpowiedni poziom myślenia;
- określona lateralizacja;
- wysoka sprawność ręki dominującej;
- właściwa koordynacja wzrokowo-ruchowa.
GOTOWOŚĆ SŁOWNIKOWO – POJĘCIOWA:
- różnorodne słownictwo;
- umiejętność wypowiadania się w sposób swobodny, spontaniczny;
- interpretowanie treści przenośni, czy przysłów.
GOTOWOŚĆ EMOCJONALNO – MOTYWACYJNA:
- rozumienie znaczenia umiejętności czytania i pisania dla samego dziecka i
tego, co można poprzez nią osiągnąć;
- silna, pozytywna, „poznawcza” motywacja do uczenia się czytania i pisania;
- zainteresowanie.
tofik19840