Rola reguły ortograficznej.doc

(20 KB) Pobierz
Rola reguły ortograficznej

Rola reguły ortograficznej

              Po wprowadzeniu jakiejś reguły należy od razu wykonywać jakieś ćwiczenia z tym związane. W klasach młodszych do nauki ortografii wykorzystujemy następujące metody:

Ø    indukcji;

Ø    dedukcji (kl. III);

Ø    analogii;

Ø    algorytmów.

Reguła ortograficzna musi być sformułowana krótko, w sposób łatwy do zapamiętania.

 

Tok indukcyjny dochodzenia do reguły ortograficznej

 

1.    Gromadzenie materiału słownikowego z określoną trudnością ortograficzną.

2.    Stwierdzenie istoty trudności ortograficznej.

3.    Formułowanie reguły.

4.    Wyrabianie nawyku pisowni poprzez ćwiczenia.

5.    Sprawdzenia stopnia przyswojenia wyrobionego nawyku.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin