rekreacja konspekt.doc

(51 KB) Pobierz
Jarosław Stachowicz gr

 

Dyscyplina: Zajęcia rekreacyjne

Data: 25.07.2009

Wiek: 12 lat

Płeć: chłopcy i dziewczynki

Ilość ćwiczących: 30                    nie ćwiczących: -              Miejsce: plaża, kąpielisko                Czas: 60 minut

Przybory: piłki, taśma biało-czerwona, szarfy, grabki, wiaderka i łopatki.

Temat lekcji: Zabawy i gry ruchowe na lądzie i w wodzie.

Cele główne lekcji:

              Umiejętności: Zabawy i gry ruchowe na lądzie i w wodzie,

Motoryka: koordynacja, dokładność, siła kończyn dolnych.

Wiadomości: z zakresu prawidłowego zachowania się na plaży i w wodzie, przepisów dot.gier i zabaw,

Akcent wychowawczy: Współpraca w grupie, zdyscyplinowanie, odpowiedzialność za 2. osobę.

 

Tok  lekcji

Zadania szczegółowe

Dozowanie

Uwagi organizacyjno-wychowawcze

1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.

- zbiórka w dwuszeregu przed prowadzącym,

 

- sprawdzenie gotowości do zajęć.

1 min.

- biżuterię odłożyć do koszyka,

 

2. Nastawienie do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

- podanie tematu lekcji.

- wyznaczenie obszaru poruszania się uczniów na plaży taśmą biało-czerwoną,

- wyznaczenie strefy do której mogą wchodzić uczniowie do wody,

1 min.

- na dzisiejszych zajęciach pobawimy się w różnego rodzaju gry i zabawy, liczę na wasze zaangażowanie.

- nad bezpieczeństwem na kąpielisku czuwa ratownik,

3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka.

 

 

 

-ćw.ramion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-ćw.nóg

-ćw.tułowia

 

 

 

 

 

 

-ćw.m. brzucha

 

-ćw.m. tułowia

 

 

1.Zabawa ożywiająca-„berek skoczek”: wszyscy poruszają się podskokami obunóż z piłką między kostkami. Wyznaczony berek posiada szarfę i gdy kogoś złapie przekazuje ją,

marsz po obwodzie koła:

2. Krążenia ramion w przód, w tył jednorącz z prowadzeniem piłki w dowolny sposób.

3. Wymachy ramion w bok z prowadzeniem piłki.

4. Wymachy w tył z prowadzeniem piłki.

5. Skłony T. w bok – „zbieranie grzybków”.

6. Na sygnał gwizdka zmiana kierunku poruszania się- marsz przodem, marsz tyłem.

7. Podrzut piłki w górę, obrót 3600 i złapanie piłki.

8.  Podrzut piłki w górę, trzy razy klasnąć w dłonie i złapać piłkę.

9. Podrzut piłki w górę, siad prosty i złapanie piłki.

10. Podrzut piłki w górę przed sobą i chwyt piłki z tyłu.

w miejscu, w rozsypce:

11. Krążenia kolan na zewnątrz i do wewnątrz.

12. Skłony tułowia w przód z dotknięciem piłki leżącej na parkiecie między nogami.

13.  Zataczanie ósemek wokół stóp, kolan i ud.

14. Trzymamy piłkę w rękach miedzy nogami i poprzez szybką zmianę rąk nie dopuszczamy by piłka sadła na podłogę.

15. Siad prosty: toczenie piłki na parkiecie wokół siebie.

16. Siad prosty: wznos nóg i przetoczenie piłki pod nogami.

17. Leżenie przodem: toczenie piłki pod brodą poprzez wznos tułowia w górę.

18.Podskoki zmieniając nogę na piłce.

3min

 

 

 

 

 

 

x 5

x 5

 

x 5

x 5

 

2min

x 5

 

x 5

 

x 5

 

x 10

 

 

x 10

 

x 10

 

x 5

 

x 5

 

 

x5

 

x 5

 

x 10

 

2x15s

 

4.Kształtowanie sprawności, nauczanie i doskonalenie technik i taktyk sportowych, samokontrola, samoocena.

Ustawienie w dwuszeregu przed nauczycielem – 5 zespołów 6osobowych

1. ustawienie w rzędach na linii końcowej

„piłka do kapitana” – kapitan ustawiony jest w odległości 5m przed swoją drużyną. Podaje do 1 ten oddaje ją powrotem i siada, kapitan podaje do następnej osoby ona oddaje i siada, analogicznie reszta osób. Gra kończy się gdy wszyscy będą siedzieć, a piłka wróci do kapitana.  

2. J.w. tylko zaczynamy od ostatniej osoby.

3. Wyścigi gąsienic: ustawienie zespołów w rzędach na końcowej linii. 1.osoba biegnie do pachołka, omija go i wraca do zespołu, chwyta za rękę 2.osobę i biegnie razem z nią, obiegają pachołek i wracają do rzędu, 1. osoba idzie na koniec kolejki natomiast 2. bierze 3. i biegnie z nią. Następne osoby robią analogicznie.

4. J.w. tylko 1. osoba biegnie zabierając kolejno następną, aż wszyscy w 6. obiegną pachołek i ustawią się tak jak na początku.

5. ustawienie na linii końcowej twarzą do wody, 1. osoba biegnie z piłką w kierunku wody, zostawia ją na brzegu i wraca do swojego rzędu, 2. osoba biegnie po piłkę i wraca z nią do rzędu, kolejne robią analogicznie.

Uwagi odnośnie zachowania w wodzie.

6. wchodzimy do wody do kolan, ustawienie w kole, każda osoba ma wyznaczony numerek, na sygnał nauczyciela wyznaczony numerek obiega cały swój zespół i wraca na swoje miejsce, kolejne osoby wykonują to samo zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

PODLICZENIE PUNKTÓW I WYZNACZENIE ZWYCIĘSCÓW.

3 grupy 10osobowe,

7. „Karuzela” - dzieci chwytają się za ręce tworząc koło, na sygnał nauczyciela poruszają się w jedną stronę, co 2. osoba kładzie się na wodzie i rusza nogami burząc wodę. Na sygnał nauczyciela zmiana ćwiczących.

8. „Torpedy”: uczniowie dobierają się w 3., jedna osoba leży na plecach podtrzymywana przez partnerów, na sygnał nauczyciela jedna osoba z 3. pcha leżącego po wodzie.

Wyjście z wody. Osuszenie i wytarcie ciała ręcznikami.

 

 

 

2min

 

 

 

 

 

 

 

2min

2min

 

 

 

 

 

 

 

2min

 

 

2min

 

 

 

 

 

4min

2min

 

 

 

 

 

1min

 

 

3min

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

2min

- podział na zespoły (różne kolory szarf).

- ROZPOCZĘCIE I KONIEC ĆWICZENIA NA SYGNAŁ NAUCZYCIELA.

- za każdą konkurencje liczone są punkty.

 

- piłkę podajemy oburącz, zespół, który skończy podnosi ręce do góry.

 

 

 

 

- zwracamy uwagę na to, aby podczas biegu dzieci trzymały się za ręce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- PRZYPOMNIENIE ZASAD ZACHOWANIA SIĘ W WODZIE – WZAJEMNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZNIÓW ZA SIEBIE I SWOJEGO KOLEGĘ.

 

 

 

 

 

 

 

- co 30sek zmiana ćwiczącego.

Cz. Końcowa

Uspokojenie organizmu.

1. „budowle piaskowe” – uczniowie w wyznaczonych grupach realizują swoją inwencje twórczą.

10min

 

Czynności organizacyjno – porządkowe

1.       zbiórka w dwuszeregu - pochwała uczniów, przegrana drużyna sprząta przybory,

2.       przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zachowania się na plaży i w wodzie,

5min

 

Motywacja

1. zmotywowanie uczniów do spędzania wolnego czasu na otwartym powietrzu a nie przed komputerem

2min

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin