test zachow. organiz. 29.11.09.doc

(27 KB) Pobierz

Imię.................              Nazwisko.............................              Grupa..........                            Data..................

ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE              test zaliczeniowy

1/              Obawa, że nie sprosta się wytyczonym zadaniom, brak samodzielności powodują:

a) stresory fizyczne

b) stresory psychiczne

c) stresory społeczne

d) stresory geograficzne

2/              Jaki jest pierwszy etap wprowadzania zmian według Kurta Lewina?

a) zamrożenie

b) wzmocnienie

c) rozmrożenie

d) restrukturyzacja

3/              Konformizm to:

a) zdolność zachowania z normą

b) postępowanie zgodnie z normą prawną

c) postępowanie niezgodnie z normą

d) niezgodność z normą prawną

4/              Który z typów władzy według Marksa Webera reprezentuje prezydent RP?

a) charyzmatyczna

b) tradycjonalna

c) legalna

d) ekspercka

5/              Rodzaje konfliktów wynikające z zasad rodzaju pracy, płacy, ze stosunków własnościowych, to konflikty?

a) irracjonalne

b) socjalne

c) długotrwałe

d) ekonomiczne

6/              Formalizacja w organizacji to:

a)  osadzanie się organizacji w kulturze

b)  wytyczanie władzy

c)  cele i struktury organizacji, które są utrwalane w formie zapisanych norm

i wzorów zachowań

7/              Aspektem społecznym otoczenia kulturowego nie są:

a) wartości

b) relacje państwo-organizacja

c) sposoby kontroli

d) Normy interakcji międzyludzkich

8/              Które z podejść do konfliktu nie należy do szkoły tradycyjnej?

a) konflikt jest zbędny i szkodliwy

b) konflikt powstaje na skutek błędów kierowniczych

c) konflikt jest nieunikniony

d) organizacja musi zwalczać konflikt, aby osiągnąć optymalną efektywność

9/              Co według Hofestede'a stanowi jądro przejawów kultury organizacyjnej:

a) symbole

b) bohaterowie

c) rytuały

d) wartości

10/              Wartość odnosząca się do oceniania przedmiotu z punktu widzenia jego pozycji

i znaczenia w chierarchii społecznej, to wartość?

a) poznawcza

b) moralna

c) prestiżowa

d) emocjonalna

 

11/              Restrukturyzacja kreatywna cechuje się?

a) selektywnym doraźnym działaniem w wybranych obszarach struktury organizacji

b) dążeniem do uzyskania szybko odczuwalnych korzyści

c) stopniowym przystosowaniem przedsiębiorstwa do zmian zachodzących na rynku

d) dokonywanym na szeroką skalę zmian jakościowych i strukturalnych

12/              Optymizm i towarzyskość charakteryzuje następujący typ temperamentu?

a) choleryk

b) flegmatyk

c) melancholik

d) sangwinik

13/              Praca zespołowa przyczynia się do:

a) zaspokojenia potrzeb uczestników

b) pogorszenia jakości i wydajności pracy

c) braku efektu synergii

d) braku występowania konstruktywnej krytyki

14/              Co to jest reengineering?:

a) wprowadzanie gruntownych zmian w przedsiębiorstwie

b) przeprowadzanie analizy porównawczej produktów

c) niechęć wobec wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie

15/              Do czynników będących podstawą struktury osobowości nie należy:

a) psychotyczność

b) ekstrawersja

c) neurotyczność

d) afiljacja

16/              Zaznacz cechę określającą demokratyczny styl kierowania:

a) centralizacja władzy

b) decentralizacja władzy

c) wytyczanie wspólnych celów

d) brak udziału pracowników w wykonywaniu zadań

17/              Porozumiewanie się, które wymaga aktywnej obecności i powoduje natychmiastowe sprzężenie zwrotne, a nadawca i odbiorca zamieniają się rolami, to:

a) komunikowanie bezpośrednie interpersonalne

b) komunikowanie interpersonalne -medialne

c) komunikowanie pośrednie -masowe

d) komunikowanie instytucjonalne

18/              Weber podzielił czynniki społeczne na:

a) tradycyjne, emocjonalne, wartościowe, racjonalne

b) indywidualne, kolektywne

c) biologiczne, psychiczne, społeczne, kulturowe

d) behawioralne, poznawcze

19/              Struktura grupowa związana z atrakcyjnością interpersonalną, to:

a) struktura władzy

b) struktura komunikacyjna

c) struktura socjometryczna

d) struktura złożona

20/              Za istotną barierę w komunikacji uważana jest percepcja, która rozumiana jest jako:

a) miejsce w hierarchii organizacyjnej

b) sposób wyrażania komunikatu

c) proces selekcjonowania, wartościowania danych dostarczanych przez zmysł

d) przerywanie i kończenie zdania przez partnera

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin