Demontaz I czyszczenie zaworu EGR Citroen C5 HPI 2.pdf

(1132 KB) Pobierz
Demontaz I czyszczenie zaworu EGR Citroen C5 HPI 2.0 16V 2003
widok ogólny silnika HPI
zawór EGR(elektrozawór)
przepustnica powietrza
silnik mocowany do zaworu za
pomocą 3 rub typu torx rozm. 5
1.Przed demontażem odłączyć klem minuową i odczekać kilka minut na rozładowanie
kondenatorów najlepiej pomidzy 15-30 min.
2. Odłączyć wtyczk zaworu EGR i przepustnicy, odłączyć wtyk od czujnika temperatury na dole
przeputnicy, oraz przewody podcinieniowe zt.2 + rura od iltra powietrza.
3. zdemontować przeputnic(przy okazji wyczycić)najlepiej użyć carb-clinera.
Wczeniej zakupić podkładk do przeputnicy, lub domowym sposobem dorobić z kartonu.
4. Dokładnie oczycić miejca po tarej podkładce, można przezliować drobnoziarnistym papierem.
936200625.031.png 936200625.032.png 936200625.033.png 936200625.034.png 936200625.001.png 936200625.002.png 936200625.003.png 936200625.004.png 936200625.005.png 936200625.006.png 936200625.007.png
widok zaworu EGR po demontarzu ilnika terującego
sterowanie zaworu, zwrócic uwag
na metalową podkładk I jej
umiejscowienie
ruby mocujące zawór
do głowicy ilnika
obrót metalowej rurki widocznej na
zdjciu o 90’ powoduje uchylanie i
zamykanie zaworu, przy okazji
można prawdzić czy zawór i
otwiera
miejsce zaworu EGR widoczna
metalowa podkładka, zdjąć I
oczycić z adzy
na zdjciu widać wspornik
kolektora, aby ciągnąć zawór EGR
z długich wytających zpilek, należy
wczeniej wykrcić górną rub
mocującą wpornik z lenistwa nie
chcialo mi i demontować całego
wspornika
miejce montażu przeputnicy
Rura odprowadzająca paliny to oddzielny problem z uwagi na trudny dotp w czci pod
kolektorem.
W celu zdjcia (rozpicia)oryginalnych opaek najlepiej użyć cienkiego rubokrtu, którym
podważamy zamek klamry. Do zacinicia opaek najlepiej użyć obcgi. ( ustawienie opasek i walka z
obcgami zajeło mi 10 min)dobrze że ąiedzi nie rozumieją po Polku
936200625.008.png 936200625.009.png 936200625.010.png 936200625.011.png 936200625.012.png 936200625.013.png 936200625.014.png 936200625.015.png 936200625.016.png 936200625.017.png 936200625.018.png 936200625.019.png
widok silnika zaworu EGR, przy
montażu zwrócić uwag na pozycj
widełek terujących, muzą
obejmować o terującą zaworem
rur palinową czycimy dokładnie z
sadzy
na zdjciu widoczny zawór w trakcie
czyszczenia za pomocą(carb-clinera,
starej szczoteczki do zbów i
szmatki)
Na pytanie dlaczego przeputnica też:
- łatwy dotp do rub mocujących zawór i ilnik EGR
- ułatwiony dotp do rury palinowej i opaek
- dodatkowo możliwoć inspekcji i wyczyszczenia przepustnicy
- uniknicie znizczenia czujnika temperatury powietrza znajdującego i na dole przeputnicy
- możliwoć prawdzenia przewodów podcinienia(jeden z moich był prawie zapchany)i króćców
dolotowych na przepustnicy
936200625.020.png 936200625.021.png 936200625.022.png 936200625.023.png 936200625.024.png 936200625.025.png 936200625.026.png
wtrtna rura I w dodatku spalinowa
montaż po zakończonym
czyszczeniu, jak widać zawór
przechodzi bez demontażu
wspornika
Dokrcanie rub z dużym wyczuciem, najlepiej kluczem dynamometrycznym.
Montaż rury najlepiej zacząć od trony kolektora, klamr kierować zamkiem w dół - łatwiej złapać
obcgami, klamry zacikamy dopiero po założeniu rury na kolektor i EGR, uszczelniacz do
wydechów(pata termiczna)może być przydatna.
Miłej zabawy życzy Scott
936200625.027.png 936200625.028.png 936200625.029.png 936200625.030.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin