6-latki, marzec.doc

(136 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

W GRUPIE VI DZIECI 6 – LETNICH

NA MIESIĄC – MARZEC

 

 

TEMATYKA :

 

I TYDZIEŃ              - Obserwuję zjawiska przyrodnicze.

II TYDZIEŃ              - Poznaję zwyczaje niektórych ptaków.

III TYDZIEŃ              - Uczę się planować swój czas.

IV TYDZIEŃ              - Wiem, jak zachować się przy stole. 

V TYDZIEŃ              Moje marzenia!

 

   

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Obserwuję zjawiska przyrodnicze.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

·      Rozwiązywanie zagadek jako wstęp do wysłuchania opowiadania M. Kownackiej „O słonku, o pogodzie i innych ciekawych sprawach”.

·      Zabawa dydaktyczna pt. „Kto lubi słońce, wiatr i deszcz”.

 

·      Ćwiczenia ekspresji językowej – praca     z Patrycją, Kingą, Marcinem.

 

·      Ćwiczenia oddechowe pt. „Wiaterek, wiatr, wichura”.

 

·      Ćwiczenia artykulacyjne w oparciu          o wiersz L. Krzemienieckiej pt. „Deszcz”.

 

 

·      Opowieść matematyczna pt. „Plaster miodu”.

 

 

·  „Dziś dla każdej Pani mamy kwiatek” -  koncert dla Pań z przedszkola

 

 

 

·      Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonalenia sprawności umysłowych.

 

·      Dostrzeganie wpływu zjawisk atmosferycznych na życie ludzi, zwierząt i roślin.

 

·      Dziecięca interpretacja zjawisk atmosferycznych : wichura, tajfun, ulewa, kapuśniaczek, piorun, grzmot, huragan.

·      Próby dmuchania na trzymane w rękach gazety z różnym natężeniem.

 

·      Prawidłowe wymawianie głoski „sz”, „cz”. Próby opanowania wiersza na pamięć.

    Doskonalenia pamięci, koncentracji,

  wydłużonego oddechu podczas deklamacji.

·      Przeliczanie w zakresie 6, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi, tworzenie kompozycji z figur geometrycznych, wprowadzenie znaku graficznego liczby 6.

·      Przygotowanie części artystycznej z okazji Dnia Kobiet.

 

RUCHOWA

 

·      Ćwiczenia poranne zestaw nr 23 (własny).

 

 

·      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XII (własny). M : stacyjna. P : szarfy, ławeczka, tunel z obręczy.

 

·      Zabawy ruchowe :

-          z elem. biegu : „marcowa pogoda”

-          z elem. tańca „obłoczki”

-          dramowa „zjawiska atmosferyczne”.

 

·      Spacer ulicą L. Czarnego – obserwowanie zmian  jakie zaszły w przyrodzie po zimie.  

 

·      Wyrabianie zwinności i swobody w poruszaniu się po sali. Realizowanie swoich pomysłów, wykorzystywanie doświadczeń.

·      Doskonalenia elastyczności przy poprawnym odbiciu i lądowaniu podczas przeskoku. Próby tworzenia przez dzieci własnego ćwiczenia z szarfą.

·      Dostosowanie elementów ruchu do wyobrażonej sytuacji.

·      Wyrażanie ruchem nastroju muzyki.

·      Przedstawianie ruchem, mimiką i dźwiękiem zjawisk przyrody.

·      Kształcenie spostrzegawczości podczas obserwacji, wyciąganie wniosków.

 

 

ESTETYCZNA

 

·      Improwizacja muzyczna pt. „Gra wiatrów” na podst. wiersza J. Tuwima „Dwa wiatry”.

·      Słuchanie piosenki do nauki pt. „Śpiewanka gwiazdek”.

 

·      Zabawa dramowo – muzyczna pt. „Chmura i deszcz”.

 

 

·      Słuchanie utworów instrumentalnych różnego gatunku .

 

 

 

·      Słuchanie „Zębatej piosenki”.

 

 

 

 

·      Tworzenie dźwięków z wykorzystaniem niekonwencjonalnych przedmiotów.

 

·      Zapoznania się z melodią, słowami i nastrojem piosenki. Szybka reakcja na zmiany dynamiki, tempa.

·      Twórcze realizowanie haseł muzycznych.

Wypowiadanie krótkich tekstów rytmicznych        wg własnych pomysłów, ćwiczenia poczucia rytmu, pomysłowości w jego tworzeniu.

·      Próby wysłuchania i rozróżnienia dwóch utworów instrumentalnych kontrastujących      ze sobą np. spokojny i dynamiczny. Poznanie muzyki klasycznej – orkiestrowej, kameralnej    i jazzu instrumentalnego.

·      Rozwijanie poczucia tempa w utworze muzycznym.

 

 

ESTETYCZNA

 

·      „Deszczem malowane” – technika mokre w mokrym.

 

·      Ćwiczenia grafomotoryczne połączone    z rozwijaniem mowy

 

·      Ćwiczenie graficzne – „Kalendarz pogody”.

 

·      Praca z książką „Mój świat” cz.II , s. 12 – rysowanie wzorów na szaliku.

 

·      „Rysunek” – ćwiczenie lateralizacji          z Mateuszem, Sebastianem.

 

 

 

 

 

 

·      Inspirowanie do twórczości plastycznej.

Rozbudzania wrażliwości estetycznej i ekspresji twórczej.

·      Odzwierciedlenie w formie plastycznej przedmiotów z wierszy widzianych oczami dziecka.

·      Doskonalenie pamięci oraz spostrzegawczości.

 

 

·      Rozwijania wyobraźni podczas rysowania, utwierdzania dziecka w poczuciu własnej wartości i siły.

·      Utrwalenie kierunków w przestrzeni, usprawnianie oburęczne podczas uzupełniania rysunku obiema rękami.

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Poznaję zwyczaje niektórych ptaków.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

·      Rozmowa na temat wędrówek ptaków    w oparciu o globus.

·      Zabawa dydaktyczna pt. „Podniebna podróż”.

 

·      Wprowadzenie litery „G,g” na podstawie wyrazu „globus”.

 

·      Rozwiązywanie zagadek i zabawa dramowa pt. „Ptasi chór”.

 

·      Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”.

 

 

·      Wprowadzenie liczebnika 7 na podstawie wiersza „Jak mówią dni tygodnia?”.

 

 

 

·      Zainteresowanie dzieci topografią Ziemi. Aktywizowanie procesów poznawczych.

·      Wyszukiwania i korzystania z informacji, instrukcji, wykorzystanie wiedzy w praktyce, pobudzanie zainteresowań geograficznych.

·      Zapoznanie z wyglądem litery „G,g” drukowanej i pisanej, małej i wielkiej. Czytanie tekstu zawierającego nowe litery.

·      Wyrażanie nastroju dźwiękiem (głosem), improwizowanie „ptasich dialogów” między sobą – praca zespołowa.

·      Wyrabianie u dzieci umiejętności uważnego słuchania tekstu mówionego i wypowiadanie się na jego temat. Wyzwalanie przeżyć pobudzających do aktywności słownej.

·      Liczenie w zakresie 7, poznanie znaku graficznego liczby 7, posługiwanie się nazwami dni tygodnia.

 

 

RUCHOWA

 

·      Ćwiczenia poranne zestaw nr 24 (wł.).

 

 

·      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XII (wł.)(powt.)

 

·      Zabawy ruchowe :

- z elem. biegu : „Gniazda do wynajęcia”,

- orient. – porząd. „Przelot kukułek”,

                                 

·      Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacery w najbliższej okolicy.        

 

·      Reagowanie na umowne sygnały, opieranie całych dłoni o podłogę podczas ćw. na czworakowanie.

·      Doskonalenie umiejętności marszu po obwodzie koła, rozwijanie mięśni grzbietu poprzez skłony w płaszczyźnie czołowej i strzałkowej.

·  Ćwiczenie refleksu, odczuwanie radości z pokonywania trudności.

·  Pobudzanie do pracy mięśni i stawów kończyn dolnych.

 

·  Obserwowanie wiosennych zmian w bliskim otoczeniu przedszkola – budzącej się do życia przyrody (drzewa, trawa).

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin