Sztuczki karciane, triki opisane.rtf

(91 KB) Pobierz

Pobawcie sie troche i odpocznijcie od tych kompów smile.gif

 

1. SZTUCZKA KARCIANA

 

 

Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania.

Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z

lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko

zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki,

a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi

plikami. Następnie układaj karty j.w. i znów poproś o wskazanie

odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki

a wybrany wkładasz w środek. I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki,

ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta

karta we wskazanej kolumnie.

 

 

WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do

środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki

ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły.

Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty, które zapamiętali.

Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.

Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO,

DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII,

DZIEWIĄTKA KARO

Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na

początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki

wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś

bystry i odgadnie nasz sekret smile.gif

 

2. ZNIKANIE PRZEDMIOTU

 

Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinaszgumkę. Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.

Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.

 

3. GENIALNY MATEMATYK

 

Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz

niech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam,

czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - ty

możesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz

taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumnie

dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to

pierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2.

Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz.

 

+ 4 8 3 7 5

 

+ 2 6 1 3 7

 

+ 7 3 8 6 2

 

+ 5 9 3 2 0

 

+ 4 0 6 7 9

 

========

2 4 8 3 7 3

 

 

4. ZGADYWANIE DATY URODZENIA

 

Poproś kolegę aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250. Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).

 

 

5. PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWK

 

Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład.

Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnij

powstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180

stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami.

 

Teraz musisz równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego.

 

W ten sposób powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół.

 

6. MAGICZNA SIÓDEMKA

 

Zaproponuj koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.

Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej cyfry zacznie się liczenie - wynik zawsze wyniesie 7. (Jeżeli chcesz aby wynik zawsze wynosił np. 9, to zamiast w zadaniu dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę dwa razy większą od wyniku czyli 2 * 9 = 18).

 

7. TELEPATIA

 

Podaj koledze kartkę papieru i poproś aby przerwał ją na trzy równe części.

Następnie odbierz od niego kartki dla sprawdzenia czy są równe i poproś go, aby na tych kartkach napisał na przykład dwa kółka i jeden krzyżyk. Przy podawaniu kartek uważaj, aby krzyżyk postawił na środkowym kawałku kartki, który ma po obu stronach oberwane krawędzie. Kartki składa się teraz i wrzuca do pudełka, a Ty możesz pozwolić na zawiązanie sobie oczu. Pomimo tego i tak odnajdziesz kartkę z krzyżykiem, bo wystarczy, że przez dotyk odnajdziesz kartkę, której obie krawędzie nie są gładkie.

 

8. MAGICZNE ASY

 

Cztery osoby podają liczby między 10 a 20, a ty odliczasz karty według podanych

liczb i za każdym razem wykładasz asa. Magia ? Dla widzów - tak, ale nie dla Ciebie.

Wcześniej musisz przygotować sobie talię kart w ten sposób, że włożysz do niej asy

na miejsca: 10, 11, 12 i 13 od góry talii. Następnie prosisz widzów o podanie dowolnych

liczb pomiędzy 10 a 20. Niech to będzie na przykład liczba 14. Odlicz więc 14 kart na

stół, obliczając w pamięci sumę cyfr tej liczby (w tym przypadku 5). Ten sam plik 14

kart odlicz jeszcze raz, odkładając 5 kartę na bok i cały odliczony do końca plik połóż

na pozostałe karty. Tę samą operację powtórz z pozostałymi trzema liczbami.

Jeżeli wszystko wykonasz dokładnie to odłożone karty okażą się asami.

 

9. ORZEŁ CZY RESZKA?

 

Do wykonania tego triku zaopatrz się w dziewięć jednakowych monet, najlepiej tej samej wartości (mogą być pożyczone od widza) oraz w małe pudełeczko, którym będziesz mógł zakryć dowolną menetę (ja użyłem w tym celu nakładkę z "Dynamic Coins" jednak może być to zwykłe pudełko od zapałek). Rozłóż sześć monet na stole , a następnie zaproś jednego z widzów do udziału w tej sztuczce. Powiedz widzowi, żeby odwrócił dowolne dwie monety jednocześnie. Wcześniej odwróć się jednak plecami w stronę widza, byś nie mógł obserwować ile razy widz odwraca monety. Czynność tę można powtarzać dowolną ilość razy. Może się zdarzyć, że niektóre monety zostaną odwrócone kilka razy, a inne z kolei w ogóle nie zostaną odwrócone. Kiedy widz skończy, poproś go, żeby dowolną monetę przykrył pudełeczkiem. W ten sposób nie będzie wiadomo, co kryje się pod nim: orzeł czy reszka. Odwracasz się, wyciągasz z kieszeni jeszcze jedną monetę i zbliżasz ją do pudełka. Mówisz "...odczuwam pozytywne wibracje..." czy coś w tym stylu, a następnie kładziesz monetę na pudełku. Okaże się, że obydwie monety będą zwrócone w tę samą stronę. Trik ten możesz powtórzyć kilka razy. Na zakończenie utrudniasz sobie zadanie - dokładasz jedną monetę. Teraz będziesz czarował z siedmioma monetami. Widz odwraca dowolną ilość razy po dwie monety jednocześnie, a następnie zakrywa monetę Ty jednak bezbłędnie odgadujesz, czy pod wieczkiem kryje się orzeł, czy też reszka. Jak to wykonać? Nic trudnego. wystarczy, że zanim widz zacznie mieszać monety, ty policzysz ile reszek, a ile orłów znajduje się na stole. Żeby nic się nie myliło, omówię przykład na "reszkach". Zapamiętujesz, czy liczba reszek jest parzysta, czy nieparzysta. Po "manewrach" widza odwracasz się w stronę stołu i ponownie zliczasz reszki, czy ich liczba jest parzysta, czy też nieparzysta. Jeśli będzie taka sama (tzn. przed i po liczba będzie np. parzysta), znaczy to, że pod pudełkiem kryje się orzeł. W przeciwnym wypadku będzie to reszka (z ang: "same head, different tail"). Zwiększenie liczby monet czyni trik na pozór "trudniejszym" w wykonaniu, lecz w rzeczywistości nie ma różnicy. System pozostaje ten sam.

 

10. OSTATNI AS

 

Ten prosty trik możesz wykonać, jeśli zaopatrzysz się w zwykłą talię kart. Rozsypujesz karty na stole, a następnie szukasz czterech asów. Kładziesz je obok reszty kart. Wszyscy widzą cztery asy. Następnie jedną ręką mieszasz karty w ten sposób, by asy nie były widoczne. Prosisz widza, by ten odszukał wszystkie asy. Mimo usilnych prób, widzowi udaje się tylko odnaleźć trzy asy. Czwarty as zniknął ze stołu, a pojawił się w twojej kieszeni. Jak to zrobić? Przed prezentacją triku należy odszukać asa karo, wyjąć go z talii i schować w kieszeni spodni lub marynarki. Wykonując trik musisz odnaleźć trzy pozostałe asy i położyć je na stole. Jako "czwarty as" posłuży ci trójka karo, którą trzeba położyć w ten sposób, by pozostałymi asami zakryć symbole tej karty i widoczny był tylko duży, czerwony znak karo na środku karty. Trzeba to uczynić umiejętnie, by nikt z uczestników zabawy nie zorientował się. Gdy już to wykonasz, zwróć uwagę widzów na "cztery asy" leżące na stole. Zamieszaj karty, a następnie poproś kogoś, by odszukał wszystkie asy. Już w tej chwili możesz uśmiechać się pod nosem obserwując wysiłek, z jakim widz poszukuje ostatniego asa...

 

11. MAGICZNE ZAPAŁKI

 

Ten prosty w wykonaniu trik możecie wykonać w każdej sytuacji. Do jego wykonania potrzebne ci są dwie zapałki. Zaciśnij lewą rękę, następnie włóż w środek zapałkę główką skierowaną do góry. To samo uczyń z prawą ręką, zaciśnij ją w pięść i poproś jednego z widzów, by włożył drugą zapałkę, tym razem główką skierowaną w dół. Zwróć uwagę widzów na fakt, że zapałki skierowane są w przeciwnych kierunkach. Poproś widza, by wepchnął całe zapałki do środka zaciśniętych pięści, a następnie powiedz, że sprawisz, by obydwie zapałki były skierowane w tę samą stronę, i to bez otwierania dłoni. Uderz lekko pięściami o siebie trzy razy. Odwróć dłonie w kierunku widzów i powoli je otwórz. Widzowie zobaczą, że zapałki skierowane są teraz w tę samą stronę. Jak to zrobić? To jest jeden z najprostszych trików, ponieważ działa on automatycznie. Wystarczy wykonać go dokładnie wg. opisu. Widz odkryje tajemnicę tego triku, jeśli przemyśli wszystko powoli. Dlatego nie można pozwolić publiczności na zbyt długie zastanawianie się, najlepiej więc pokazać od razu kolejny trik z zapałkami, lub inny. Jeśli jednak znajdzie się bardziej spostrzegawczy widz na sali i odkryje tajemnicę tego triku, potraktuj tę sztuczkę jako żart.

 

12. STOJĄCA ZAPAŁKA

 

Efekt: Iluzjonista wyjmuje z kieszeni pudełko zapałek i prosi jednego z widzów o wybranie dwóch dowolnych. Potem jedną z nich bierze dla siebie, a drugą zostawia dla widza. Następnie poleca mu robić dokładnie to samo co on. Wykonawca bierze zapałkę i pociera palcem wskazującym oraz kciukiem jej główkę. Widz cały czas robi to samo. Następnie iluzjonista stawia swoją zapałkę pionowo na stole, a ona, o dziwo, stoi w tej pozycji !!! Widz także próbuje w ten sposób postawić swoją zapałkę na stole, niestety bez rezultatów .Na zakończenie wykonawca bierze także zapałkę widza. "Magnetyzuje" ją tak jak poprzednio... i stawia ją pionowo na stole !!! Sekret: Cały trik polega na tym, że podczas pocierania główki zapałki tak naprawdę po prostu ją zwilżamy (wcześniej delikatnie "ślinimy" kciuk). Potem już po prostu stawiamy zapałkę pionowo na stole, główką w dół, na obrusie, a zapałka się do niego przykleja. No i cudowna zapałka stoi pionowo na stole. Ale uwaga !!! Zapałka MUSI stać na obrusie !!!

 

13. ZACZAROWANE JAJKO

 

Schowaj ugotowane na twardo jajko do kieszeni. Wyciągnij

surowe jajko z kapelusza i poproś widzów, aby spróbowali

postawić je na stole. Na pewno im się to nie uda.

Włóż z powrotem jajko do kapelusza. Niepostrzeżenie włóż

do kapelusza również ugotowane jajko. Wypowiadając zaklęcie

wyciągnij je i mocno postaw na stole.

 

14. GDZIE JEST MONETA

 

Wsyp monety do kapelusza. Poproś widza o wyciągnięcie

jednej z nich. Teraz odwróć się tyłem, żeby nie widzieć, która

moneta została wyjęta. Poproś, by mocno zacisnął pięść, w

której trzyma monetę. Przez kilka chwil wypowiadaj magiczne

zaklęcia, po czym poproś widza o wrzucenie monety do kapelusza.

Z łatwością ją odnajdziesz, gdyż jest cieplejsza od pozostałych

 

15. MAGIA KOLORÓW

 

Pokrojone liście czerownej kapusty zalej wrzącą wodą. Po

ostygnięciu przelej płyn do szklanki. Trzy pozozsałe szklanki

napełnij do połowy wodą. Do jednej dodaj ocet, do drugiej sodę,

a w trzeciej pozostaw czysta wodę. Po kolei dolewaj do szklanek

fiololetowy płyn z kapusty. Szklanka z octem zabarwi sie na

czerwono, woda z sodą na zielono, szklanka z samą wodą będzie

fioletowa.

 

16. ZACZAROWANY BALON

 

Schowaj jeden balon do drugiego. Nadmuchaj wewnętrzny balon i

okręć go nitką. Trochę mocniej nadmuchaj zewnętrzny balon i

również zawiąż go nitką. Nakryj balony chustką i przekłuj

delikatnie szpilką zewnętrzny balon. Widzowie usłyszą huk.

Sprawnym ruchem zdejmij chustkę. Zaskoczona publiczność

zobaczy, że balon jest nienaruszony!

 

17. POŁKNIJ KAMIEŃ

 

BIERZEMY KAMIEŃ (LUB INNY MAŁY PRZEDMIOT). WKŁADAMY GO Z TYŁU SZYI, A WYJMUJEMY PRZEZ JAM USTNĄ.

 

JAK ZROBIĆ: BIERZEMY KAMIEŃ W PRAWĄ RK, A GDY "WKŁADAMY" KAMIEŃ W SZYJ, ROBIMY TO DWOMA RKOMA. WTEDY MUSISZ NIESPOSTRZEŻENIE WSUNĄĆ KAMIEŃ W LEWY ŁOKIEĆ. POKAZUJEMY WIDZOM, ŻE MAMY PUSTE RCE I PRZYKŁADAMY LEWĄ RK DO UST, TAK JAK BYŚMY CHCIELI COŚ WYCIĄGNĄĆ. Z DUŻYM ZAMACHEM ODSUWAMY RK OD UST, TAK ABY KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA DO GÓRY. WIDZOWIE NIE POWINNI SPOSTRZEC, ŻE KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA.

 

18. 3 KARTY

 

MAGIK ROZSYPUJE KARTY KOSZULKAMI DO GÓRY. WYBIERA SOBIE JEDNĄ KARTE NIE POKAZUJĄC JEJ WIDZOWI. TERAZ MÓWI WIDZOWI ABY WYBIERAŁ Z TALI KARTY NIE PATRZĄC NA NIE PODAWAŁ MAGIKOWI. MAGIK PRZED WYJCIEM PRZEZ WIDZA KARTY MÓWI CO TO MA BYĆ ZA KARTA. WIDZ PODAJE TAK 3 KARTY A NA KONIEC MAGIK POKAZUJE JE WIDZOWI I SI OKAZUJE, ŻE SĄ TO TAKI KARTY O JAKIE PROSIŁ MAGIK.

 

JAK ZROBIĆ: ROZSYPUJEMY KART I BIERZEMY JEDNĄ, KĄTEM OKA PATRZYMY NA NIĄ I WIDZIMY NP.5 PIK. MÓWIMY WIDZOWI ABY WYBRAŁ NAM 5 PIK NIE PATRZĄ NA TĄ KART. ZNOWY PATRZYMY KĄTEM OKA ITD AŻ W RCE BDZIEMY MIELI 4 KARTY (ŁĄCZNIE Z WYBRANĄ PRZEZ SIEBIE NA POCZĄTKU. WYJMUJEMY WYBRANĄ PRZEZ WIDZA OSTATNIĄ KART MÓWIĄC ŻE JEST TO TA KTÓRĄ WYBRAŁEŚ SOBIE SAM. POKAZUJESZ POZOSTAŁE KARTY WIDZOWI. OKAZUJE SI ŻE SĄ TO KARTY KTÓRE POWIEDZIAŁ WIDZOWI MAG PRZY WYBIERANIU.

 

19. ZACZAROWANE PUDEŁKO

 

Z PUDEŁKA, KTÓRE PRZED CHWILĄ ZADEMONSTROWALIŚMY JAKO PEŁNE ZAPAŁEK, WYCIĄGAMY JEDWABNĄ CHUSTECZK. GDY CHUSTECZK SCHOWAMY DO ŚRODKA, PUDEŁKO ZNÓW ZAMIENI SI W PUEŁKO ZAPAŁEK!

 

JAK ZROBIĆ: PUDEŁKO NA ZAPAŁKI DZIELIMY W POZIOMIE NA DWIE CZŚCI. ODCINAMY DNO OD PUDEŁKA I PRZYKLEJAMY JE W ŚRODKU PUDEEŁKA TAK ABY MIAŁO ONO KIESZEŃ Z DWÓCH STRON. W JEDNEJ KIESZENI UMIESZCZAMY ZAPAŁKI A W DRÓGIEJ CHUSTECZK. PODCZAS POKAZU TYLKO ODWRACAMY POTAJEMNIE PUDEŁKO.

 

20. Z TALERZA NA STÓŁ

 

STOSIK MONET, NAJLEPIEJ WIKSZYCH I CŻSZYCH OD (5 DO 15 SZTUK) USTAWIONY JEST NA TALERZU. ZADANIE POLEGA NA PRZESTAWIENIU TYCH MONET W TAKIM SAMYM PORZĄDKU, NA STÓŁ, ALE ZA JEDNYM ZAMACHEM.

 

WYKONANIE: ABY TEGO DOKONAĆ, PODNIEŚ TALERZ NA WYSOKOŚĆ 30 CM NAD STOŁEM, PREDKO OPUŚĆ TALERZ DO (20 CM), PO CZYM POCIĄGNIJ GO KU SOBIE. MONETY WOBEC BRAKU PODSTAWY. SPADAJĄ NA STÓŁ, ZACHOWUJĄC SWOJĄ POZYCJ. NIEWTAJEMNICZENIY CZYNIĄ RÓŻNE INNE POCZYNANIA. SZTUCZK NALEŻY PRZEĆWICZYĆ.

 

21. PŁYWAJĄCA SZPILKA.

 

JAK SPRAWIĆ ABY SZPILKA UNOSIŁA SI AN POWIERZCHNI WODY? SPRÓBUJ NAJPIERW SAM TEGO DOKONAĆ, NIE CZYTAJĄC OPISU TEJ SZTUCZKI. ZOBACZMY CZY CI SI UDA.

 

NIE UCZYNISZ TEGO KŁADĄC RKĄ SZPILK NA WODZIE. NALEŻY TU UCIEC SI DO PEWNEGO SPOSOBU.

 

SZPILK NALEŻY POŁOŻYĆ NA KAWAŁKU CIENKIEJ BIBUŁKI NP OD PAIEROSA, LUB POCZWÓRNIE ZŁOŻONEGO PAPIERU TOALETOWEGO, CZY CHUSTECZKI (CHODZI O TO ABY BYŁ TO MATERIAŁ KTÓRY ŁATWO NASIĄKA WODĄ). BIBUŁKA PO NAMOKNICIU OPADA NA DNO, NATOMIAST ZAPAŁKA UNOSI SI NA POWIERZCHNI. EFEKT JEST JESZCZE LEPSZY JŚLI PRZETARTO JĄ WCZEŚNIEJ LEKKO JAKIMKOLWIEK TŁUSZCZEM.

 

22. ?ZYGMUNT? W KAŻDYM DOMU.

 

WEŹ JAKĄKOLWIEK DUŻĄ METALOWĄ ŁYŻK (BYLE NIE ALUMINIOWĄ), ORAZ NITK KTÓRĄ PRZEWIĄŻESZ RĄCZK ŁYŻKI. DWA WOLNE KOŃCE SZNURKA PRZYCIŚNIJ DO DZIUREK USZU PALCAMI. WTEDY UDERZ LEKKO ŁYŻKĄ O KANT STOŁU. USŁYSZYSZ DŁUGO TRWAJĄCY I GŁBOKI DŹWIK JAK GDYBY DŹWIK DZWONU.

 

OKAZUJE SI. ŻE ZWYKŁY SZNUREK DOSKONALE PRZENOSI DRGANIA ŁYŻKI. MOŻNA JE WYKORZYSTYWAĆ NA RÓŻNE INNE SPOSOBY ZALEŻNIE OD NASZEJ WŁASNEJ INWENCJI.

 

23. TAŃCZĄCE PIONOWO JAJKO.

 

POŁÓŻ JAJKO UGOTOWANE NA TWARDO POŚRODKU ODWRÓCONEJ DOBRZE WYPOLEROWANEJ METALOWEJ TACKI I WPRAW I WPRAW JĄ W CORAZ SZYBSZY RUCH OKRŻNY W PŁASZCZYŹNIE POZIOMEJ. JAJKO, PORUSZONE RUCHEM TACKI ZACZNIE S KRCIĆ, POCZĄTKOWO BEZWŁADNIE, A WKRÓTCE GDY TACKA OSIĄGNIE ODPOWIEDNIĄ PRDKOŚĆ ZACZNIE WIROWAĆ NIBY DZIECINNY BĄK KRCOĄC SI DOOKOŁA SWOJEJ PIONOWEJ OSI.

 

NIE KAŻDE JAJKO BEDZIE SI OBRACAĆ W TEN SPOSÓB. DO NASZEGO EKSPERYMENTU GOTUJEMY JAJKO W POZYCJI PIONOWEJ. TO WYSTARCZY ABY OTRZYMAĆ OPISANY EFEKT.

24. 9 KART

 

Autorem tej sztuczki jest Dawid Coperffield, jednak nie jest to jeden z jego wielkich trików,

tylko prosta karciana sztuczka. Wybierasz osobę i każesz jej wybrać z talii 9 kart. Bierzesz je

i możesz dla zmyłki przetasować. Później pokazujesz osobie jakąś z tych kart (sam jej nie widzisz). Wsadzasz ją z powrotem, niby przypadkowo, koniecznie jako drugą od góry. Pytasz

osobę o imię i literując je kładziesz na stół po jednej karcie na literę (jedna na drugą)

Resztę kart kładziesz w takiej kolejności jak są na wierzch tamtych. Teraz musisz wykonać

podobną czynność, jednak koniecznie musisz przerzucić 5 kart, np. mówisz: -A teraz moje imię: Marek! (BTW: Dawid też ma 5 liter) I rzucasz 5 kart. Resztę jak zwykle kładziesz na wierzch. Póżniej, w czasie gdy ty znowu kładziesz karty jedna na drugą wybrana przez ciebie osoba musi Cię zatrzymać mówiąc stop. Jak to zrobi, ty przestajesz przekładać karty i resztę kładziesz ponownie na wierzch. Sztuczka wyjdzie, pod warunkiem, że zanim osoba powie stop, na stole będą już co najmniej dwie karty. Na zakończenie kładziesz na jedną kupkę 3 karty, na drugą dwie, na trzecią jedną i pokazujesz kolejną kartę. Powinna to być ta właściwa.

 

25. JAK Z OBSERWATORA ZROBIĆ JASNOWIDZA?

 

Mówimy jednemu z obserwatorów, że zrobimy z niego jasnowidza zmuszając go do tego, że z talii rozłożonej na stole, oczywiście grzbietami do góry, wyciągnie nam takie karty o jakie go poprosimy. Mówimy np.: "Daj króla kier", "Daj Damę kier", "Daj Asa pik". "Teraz ja sobie biorę 9 pik". Po zakończeniu wykładamy karty i okazuje się, że mamy króla kier, damę kier, asa pik i 9 pik

Wykonanie:

Mówimy jasnowidzowi by dał nam kartę, którą podglądnęliśmy, w naszym przypadku król kier. Oczywiście podający nie ma prawa widzieć jaką kartę podaje...Załóżmy, że dostaliśmy kartę dama kier. Więc mówimy daj mi damę kier. itd. Na koniec bierzemy kartę, którą podglądnęliśmy mówiąc oczywiście, że bierzemy kartę otrzymaną przed chwilą od jasnowidza. Efekt murowany. P.S. Dobrze jest nie mówić na początku ile kart będziemy brać bo może się zdarzyć, że nasz jasnowidz jako np. 2 kartę weźmie przypadkowo naszą kartę. Wtedy kończymy numer i efekt jest piorunujący, gdyż wszystko dzieje się bez naszego udziału. Rzadko się to zdarza ale....

 

26. ZACZAROWANE KOLORY

 

Wykonawca rozkłada na stole komplet 12 "mazaków". Następnie prosi jednego z widzów o zawiązanie mu oczu. Potem iluzjonista prosi o podanie mu dowolnego flamastra. Chowa go na moment za plecy, po czym oddaje go widzowi .

Teraz prosi widza, aby schował wszystkie mazaki do kieszeni, a następnie odwiązał mu oczy. Iluzjonista mówi, aby jego pomocnik stanął naprzeciw niego, i podał mu swoją dłoń.

Wykonawca trzyma ją przez moment i bezbłędnie podaje kolor flamastra, który wybrał widz.

Sekret jest tak prosty, że aż niewiarygodny.

Otóż kiedy chowamy mazak za plecami, to szybko go otwieramy, i robimy kreseczkę na kciuku.

Kiedy widz podaje nam swoją dłoń po prostu podglądamy kolor kreski na kciuku.

 

27. CZTERY DAMY

 

Wykonawca tasuje dokładnie karty, następnie przegląda je po kolei szukając dwóch uroczych pań - damę kier i pik. Wyjmuje je z talii i kładzie na stole. Prosi widza, by wybrał jedną z tych kart. Karty daje widzowi do rąk i mówi, że wszystkie czynności (wg poleceń iluzjonisty) będzie wykonywał sam widz. Ten wykłada z wierzchu talii po jednej karcie na stół (awersem do dołu). W dowolnej chwili przestaje wykładać karty, na utworzony przed chwilą pakiet kładzie "swoją" damę (awersem do góry), a resztę kart kładzie na damie. Bierze z powrotem karty do rąk i ponownie wykłada po jednej karcie z wierzchu na stół. Znów przerywa w dowolnym momencie i na pakiet kart znajdujący się na stole kładzie drugą damę (również awersem do góry). Tak jak poprzednio, resztą kart przykrywa damę.

 

Następnie całą talię kart rozsuwa wzdłuż stołu (koszulkami do góry). Wśród kart powinny być widoczne dwie wybrane wcześniej damy. Iluzjonista opowiada o tym, że panie często lubią spotkać się i poplotkować. Jednak te dwie widoczne na stole damy nie bardzo się lubią . Dlatego spotykają się z innymi paniami i obgadują siebie nawzajem, a że nie lubią rozmawiać przez telefon, dlatego spotykają się ze sobą twarzą w twarz. Po tych słowach iluzjonista wysuwa z talii obydwie damy oraz karty znajdujące się bezpośrednio nad nimi. Po odwróceniu dwóch niewidocznych kart okazuje się, że dama kier plotkowała z damą karo, a dama pik z damą trefl.

 

Sekret triku:

 

Do wykonania tego triku potrzebna jest zwykła talia kart. Karty tasuje się, następnie szuka wśród nich dwóch dam. Jednak przy tej czynności należy odnaleźć również dwie pozostałe damy i umieścić je po jednej na wierzchu i spodzie talii. Można to wykonać zaraz po tasowaniu, lecz najpierw trzeba ułożyć odpowiednio karty, a dopiero później wyjąć z talii damy (trzeba zrobić to umiejętnie). To jest praktycznie cały sekret triku. Załóżmy, że na spodzie talii znajduje się dama trefl. Pytamy widza, którą damę wybiera - czerwoną czy czarną. Jego wybór nie ma praktycznie żadnego znaczenia

 

Dajemy mu talię kart i mówimy, by wykładał po jednej karcie na stół. Gdy wyłoży na stół 5 - 8 kart mówimy, że w dowolnej chwili może przestać wykładanie. Następnie na pakiet kart należy umieścić damę pik. Jeśli widz wybrał właśnie tę damę, to mówimy, by położył swoją kartę na pakiet. Jeśli wybrał kartę czerwoną, sugerujemy mu, by na pakiet kart położył kartę iluzjonisty. Pozostałe karty kładzie na damie pik. Zauważ, że w ten sposób dama pik spotkała się twarzą w twarz z damą trefl. Widz ponownie wykłada po jednej karcie (jak poprzednio). Na pakiet kart kładzie pozostałą damę kier i przykrywa ją resztą kart. Po rozsunięciu talii na stole i wyjęciu widocznych dam oraz kart nad nimi możecie z tryumfem odwrócić karty i przerwać paniom pogaduszki.

 

28. GUMKA

 

Iluzjonista zakłada gumową opaskę na palec wskazujący i środkowy, po czym zgina wszystkie palce. Kiedy je wyprostuje, gumka w czarodziejski sposób przeskakuje na palce mały i serdeczny.

 

WYKONANIE

 

1. Załóż gumową opaskę na palec wskazujący i środkowy lewej ręki, tuż u nasady. Grzbiet ręki zwrócony ku publiczności, a jej wnętrze ku wykonawcy.

 

2. Zegnij palce lewej ręki. W tym samym czasie palcem wskazującym prawej ręki niepostrzeżenie pociągnij gumkę w dół tak, żeby końce wszystkich czterech palców znalazły się pod opaską.

 

3. Od twojej strony wygląda to tak, jak pokazano na rysunkach.

 

4. Teraz wyprostuj palce, a gumka automatycznie przeskoczy na następne palce - mały i serdeczny.

 

Sztukę tę można wykonać jedną ręką, wymaga to jednak dużej zręczności i opanowania ruchów dłoni. Aby tego dokonać, zacznij od założenia opaski na palce mały i serdeczny. Wsuń kciuk pod opaskę i odciągnij ją od palców. Teraz zamknij dłoń pozwalając, by końce pozostałych palców znalazły się pod opaską. Wyciągnij z opaski kciuk i otwórz dłoń, powodując przeskok gumki.

 

29. MAGIK

 

Do wykonania triku potrzebne są dwie talie kart. Jedna dla ciebie, jedna dla osoby biorącej udział w pokazie. Obydwie talie tasuje się (robi to widz) a następnie wybiera talię dla siebie. Z talii wybiera jedną dowolną katrę, zapamiętuje ją i kładzie na wierzch talii. Talię przekłada kilkakrotnie.

 

Następnie widz zamienia się taliami kart z iluzjonistą i wyjmuje z niej wybraną kartę. Iluzjonista rozkłada drugą talię i bez problemu znajduje w niej wybraną przez widza kartę.

 

Sekret polega na tym, że kiedy widz tasuje karty, ty musisz podejrzeć kartę na spodzie jego talii (tzw. karta-klucz). Nie jest to zbyt łatwe, jeśli uczestnik zabawy ma wprawę w tasowaniu, jednak zawsze możesz poprosić go, by przełożył talię i wtedy podpatrzeć kartę. Jak to nie pomoże, to weź tę talię do rąk i pod pretekstem zabawy ( jakiś wachlarz z kart, szprudel, itp.) zrób to, co do ciebie należy. Dalej trik wykona widz. Wybiera kartę z talii, kładzie ją na wierzch, przekłada ile razy chce i dalej jak w opisie. Ty tylko instruujesz go co ma robić i czekasz na wielki finał. Kiedy zamienicie się taliami, twoim zadaniem jest przejrzeć karty i znaleźć w talii kartę którą wcześniej podejrzałeś. Zauważ, że kiedy talia jest przekładana, kolejność kart jest cały czas zachowana. Pod kartą-kluczem znajduje się karta wybrana przez widza. Teraz możesz już tylko czekać na oklaski.

 

Ten trik możesz wykonać także przy użyciu jednej talii, jednak wykonanie tego triku z dwoma taliami podwaja efekt sztuki.

 

30. MAGICZNY WORECZEK.

 

Wykonawca bierze niewielki woreczek uszyty z czarnej tkaniny i wywraca go na drugą stronę pokazując, że w środku nic nie ma. Następnie znów pokazuje go od zewnątrz. Trzyma worek w lewej ręce, a prawą robi wymach, uprzednio pokazawszy, że w ręce też nic nie ma. Zaciska pięść, jakby coś schwytał w powietrzu i z daleka "wrzuca" do woreczka. Wkłada rękę do woreczka i wyjmuje z niego jajko. Pokazuje je, następnie wkłada z powrotem i natychmiast pokazuje, że woreczek jest pusty, znów wywracając go na lewą stronę. Wykonawca trzyma wywrócony worek w lewej ręce, a prawą znów robi wymach w powietrzu i pokazuje że znów "złapał" jajko, które wszyscy widzą w jego dłoni. Kładzie jajko do woreczka, który znów mimo to jest pusty. Aby wszystkich o tym przekonać, wykonawca rzuca woreczek na podłogę i nadeptuje go. Potem podnosi woreczek i spokojnie wyjmuje z niego jajko.

 

Następnie wykonawca bierze szklankę, rozbija jajko i wlewa do szklanki. Znów macha ręką i znów ukazuje się w niej jajko, które wkłada do woreczka. Można tak robić wiele razy. Na zakończenie wykonawca znów kładzie jajko do woreczka, który natychmiast zwija i wyrzuca za kulisy.

 

Rekwizyty:

-specjalny woreczek,

-drewniane jajko,

-świeże jajko kurze.

 

Sekret:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin