Treetops 2
Rozkład materiału
TEMAT LEKCJI
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
TEMATYKA
SŁOWNICTWO
GRAMATYKA
FUNKCJE JĘZYKOWE
UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE ZGODNE Z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
WELCOME
LEKCJA 1
Treetops town – przypomnienie bohaterów podręcznika, liczenie, kolory.
Praca na lekcji
SB: ss. 2-3, 82
TB: ss. 16-18
Słownictwo czynne: słownictwo z poziomu 1
Struktury bierne: What can you see in the picture?; Find…; Count and write; put a tick;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki
Język obcy/edukacja społeczna: grzeczne zwracanie się do innych
Edukacja polonistyczna: znanie liter alfabetu, Edukacja matematyczna: liczenie obiektów
Edukacja przyrodnicza: znanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka
Edukacja społeczna: identyfikowanie się ze swoją rodziną, wiedza, że wszyscy ludzie mają równe prawa
Klasa I[1]: 1 2 3
Klasa III[2]: 2 3b 4 5
Dodatkowo
Karty obrazkowe
Karty wyrazowe
LEKCJA 2
Goodbye to Treetops Wood – historyjka obrazkowa, ćwiczenia rozumienia ze słuchu i czytania.
SB: ss. 4-5
WB: s. 2-3
TB: ss. 18-19
Słownictwo czynne: a digger
Struktury czynne: What’s that?; I’m scared
Struktury bierne: Wake up!; Come and play!; Let’s play/go!; Here we come!; Goodmorning; See you tomorrow, Bye!, Good Wight!; What’s wrong?; It’s dangerous/safe; Quick!; Run!;Listen and read; Look at the picture number (1);
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie prostych wyrazów i zdań
Język obcy/edukacja społeczna: grzeczne zwracanie się do innych, współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki
Język obcy/edukacja matematyczna: wyznaczanie sum (dodawanie), poprawne zapisywanie działań
Edukacja polonistyczna: uczestniczenie w zabawie teatralnej, ilustrowanie mimiką, gestem, ruchem zachowania bohaterów historyjki
Edukacja plastyczna: posługiwanie się nazwami barw, kolorowanie obrazków
Edukacja społeczna: identyfikowanie się ze swoją rodziną, wiedza o tym, że wszyscy ludzie mają równe prawa
Klasa I: 1 2 4
Klasa III: 2 3b 3d 4 5 6 8
Plakat z historyjką
UNIT 1
LEKCJA 3
Busy Town – słownictwo związane z miasteczkiem.
SB: ss. 6, 7
WB: ss. 58, 79, 4
TB: ss. 20-26
Słownictwo czynne: traffic light, car, bus, zebra, crossing, flower, bag, garden, book, frog, hat, ciemna, cafe, school, toy shop, train stadion, post office
Słownictwo bierne: busy town, all day
Struktury bierne: There’s a (car)in the town; Children running up and down; Stop!; Don’t run!; Listen to…; Find…; Point to…; Listen; Sing; Draw and write; What number is it?; Make…; Cut; Stick;Listen and point!; Listen and repeat!; Number; Play the game; Say the chant; What’s this?; What can you see in the picture?; Stand up!;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, przepisywanie prostych wyrazów i zdań, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, współpracowanie ze sobą w trakcie nauki
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki, powtarzanie wierszyka, odtwarzając głosem prosty rytm
Język obcy/edukacja społeczna: współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki
Edukacja polonistyczna/przyrodnicza: uczestniczenie w rozmowie na temat bezpieczeństwa na drodze
Edukacja przyrodnicza/zdrowotna: dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych, przestrzeganie zasad poruszania się po drogach
Edukacja społeczna: dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych, współpracowanie ze sobą w zabawie, rozmawianie o potrzebie przestrzegania kolejności w grze i respektowaniu ustalonych zasad
Klasa I: 1 2 3
LEKCJA 4
Danger in town – historyjka obrazkowa – utrwalenie słownictwa związanego z miastem.
SB: ss. 8-9
WB: s. 5
TB: ss. 26-27
Słownictwo czynne: jump, town, bus stop, traffic light, help!
Słownictwo bierne: danger, van, enormous
Struktury bierne: Be careful; It’s dangerous; Don’t worry; It’s OK.; Let’s jump/go; Ready, steady…; Where are you?; Here I am; It’s All right; Come on; Wait for us; Let’s listen to the story, Now act it out;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie prostych wyrazów i zdań, współpracowanie ze sobą w trakcie nauki
Edukacja polonistyczna/społeczna: uczestniczenie w rozmowie na temat związany z historyjką
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie
Klasa III: 2 3d 4 5 6 8
Plakat 1 Niebezpieczeństwo w mieście
Pacynki
LEKCJA 5
What’s in the town? – pytanie o miejsca w mieście.
SB: ss. 6-7,10
WB: ss. 6-7
TB: ss. 27-29
Słownictwo czynne: cinema, cafe, toy shop, train station, school
Struktury czynne: What’s in the town?; There’s a (toy shop) and thetre is (a cafe);
Struktury bierne: Look!; What’s number (2)?; Get into pairs; What can you see in the picture?; Write;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, przepisywanie prostych wyrazów i zdań, współpracowanie ze sobą w trakcie nauki
Język obcy/edukacja muzyczna: powtarzanie wierszyka, odtwarzając głosem prosty rytm
LEKCJA 6
A postcard – pisanie pocztówki ze swojego miasta.
SB: s. 11
WB: s. 8
TB: ss. 29-31
Słownictwo bierne: postcard
Struktury czynne: What’s in your town?; In my town there’s a (cinema) and a (school);
Struktury bierne: Dear…; How are you?; Come soon; Love…; Listen and put a tick; Ask and answer; Get into pairs; Say the chant;
gusho