fryzjer_514[01]_z5.08_n.pdf

(304 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Zuzanna Sumirska
Planowanie zabiegów farbowania włosów 514[01].Z5.08
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
807364090.018.png 807364090.019.png 807364090.020.png 807364090.021.png
Recenzenci:
mgr inż. Izabela Suligowska
mgr Danuta Matuszewska
Opracowanie redakcyjne:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 514[01].Z5.08
„Planowanie zabiegów farbowania włosów”, zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu fryzjer.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
7
4.
Przykładowe scenariusze zajęć
5.
Ćwiczenia
11
5.1. Charakterystyka i rodzaje farbowania włosów, planowanie zabiegu
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
14
5.2. Techniki farbowania włosów oraz planowanie zabiegu
5.2.1. Ćwiczenia
14
5.3. Wpływ właściwości włosów na zabieg farbowania oraz błędy
i przeciwwskazania zabiegu farbowania włosów
22
5.3.1. Ćwiczenia
22
6.
Ewaluacja osiągnięć ucznia
25
7.
Literatura
38
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela pt. „Planowanie zabiegów farbowania
włosów”, który będzie pomocny w przekazywaniu nowej wiedzy i kształtowaniu
umiejętności.
W poradniku zamieszczono:
- wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć już ukształtowane,
aby bez problemów mógł osiągnąć cele założone w programie kształcenia,
- cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy z poradnikiem,
- przykładowe scenariusze zajęć,
- ćwiczenia wspomagające proces ukształtowania umiejętności praktycznych intelektualnych;
- ewaluację osiągnięć – przykładowy zestaw zadań i pytań oraz zadanie typu próba pracy.
Pozytywny wynik sprawdzianów potwierdzi, że uczeń osiągnął założone w jednostce
modułowej cele,
- literaturę uzupełniającą.
W przypadku wątpliwości w zakresie stosowania poradnika uczeń powinien zwrócić się
o pomoc do nauczyciela.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
514[01].Z5
Chemiczne zabiegi fryzjerskie
514[01].Z5.04
Dobieranie preparatów
do rozjaśniania i odbarwiania włosów
514[01].Z5.01
Dobieranie preparatów do trwałego
ondulowania i prostowania
włosów
514[01].Z5.02
Planowanie zabiegów trwałego
ondulowania i prostowania włosów
514[01].Z5.05
Planowanie zabiegów rozjaśniania
i odbarwiania włosów
514[01].Z5.06
Rozjaśnianie i odbarwianie włosów
514[01].Z5.03
Wykonywanie trwałego ondulowania
i prostowania włosów
514[01].Z5.07
Dobieranie preparatów
do farbowania włosów
514[01].Z5.08
Planowanie zabiegów farbowania włosów
514[01].Z5.09
Farbowanie włosów
Schemat układu jednostki modułowej
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
807364090.001.png 807364090.002.png 807364090.003.png 807364090.004.png 807364090.005.png 807364090.006.png 807364090.007.png 807364090.008.png 807364090.009.png 807364090.010.png 807364090.011.png 807364090.012.png 807364090.013.png 807364090.014.png 807364090.015.png 807364090.016.png 807364090.017.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin